2019-11-02, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Filosofisk vinkling på ditt innlegg (hvis ingen har registrert henne, hvis hun gikk tur.) Nå er det ikke opplyst noe om hun gikk tur eller om noen husker dette. Dette er vel uansett kanskje ikke noe som naboene kan huske tilbake til flere måneder etterpå når politiet gikk ut med saken. Men jeg vil tro at naboene på et eller annet tidspunkt begynte å legge merke til at Anne ikke var å se mer i gaten. Om ikke naboene siden dem bodde i et endehus i en blindvei, så i hvert fall turvenner som også lufter sin hund rundt Langvannet. Jeg vil tro at politiet har en formening om hun gikk tur denne morgenen eller ikke. Det kan være om hunden hadde sand eller vann under potene, eller på gulvet i det rommet den var innestengt i, eller andre ting som f.eks. at den var pissetrengt. Hunder er som regel det om morgenen. Videre kan man finne ut om hunden hadde spist denne morgenen. Hunder er som regel sultne når dem kommer hjem etter tur. Det sies heller ikke noe om evt. spor utenfor garasjen. Det kan være mye som politiet har sikret seg uten at dem vil gå ut med det. Det kan være bakgrunnen for at dem muligens tror at hun var i live kl. 9.14.
Tydeligvis holder dem det veldig hemmelig dette med om hun gikk tur om morgenen.
Du har mange gode poeng! Får håpe at politiet har undersøkt alt dette.
Du har nok sikkert rett i at politiet holder det hemmelig (som så mye annet). Og politiet har nok som du sier, en klar formening om hun var på tur eller ikke på morgenen den 31.
Angående naboers observasjoner: Snakket ikke politiet med flere av de nærmeste naboene kort tid etter forsvinningen? Noen husket i alle fall å ha sett AE på tur den 30. og husket også å ha hilst på henne (den 30. forstår jeg det som). "Det er både kommet inn opplysninger om at hun skal ha gått tur med hunden dagen i forveien og hilst på naboer på Lørenskog.".
Citera
2019-11-02, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Du har nok sikkert rett i at politiet holder det hemmelig (som så mye annet). Og politiet har nok som du sier, en klar formening om hun var på tur eller ikke på morgenen den 31.
Angående naboers observasjoner: Snakket ikke politiet med flere av de nærmeste naboene kort tid etter forsvinningen? Noen husket i alle fall å ha sett AE på tur den 30. og husket også å ha hilst på henne (den 30. forstår jeg det som). "Det er både kommet inn opplysninger om at hun skal ha gått tur med hunden dagen i forveien og hilst på naboer på Lørenskog.".

Har jeg gått glipp av noe, skjedde det noe spesielt den 30 ?
Citera
2019-11-02, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Har jeg gått glipp av noe, skjedde det noe spesielt den 30 ?
Dette nevnte jeg i forbindelse med at noen vitner faktisk husket sine observasjoner fra en bestemt dag. Jeg tenker at grunnen til at de greide å tidfeste observasjonene, kan ha vært fordi politiet ev snakket med de kort tid etter forsvinningen skjedde.

Og hvis det var slik at politiet hadde snakket med disse vitnene kort tid etter forsvinningen, så er det nok stor sjanse for at de også har greid å huske og å tidfeste sine ev observasjoner fra morgenen og formiddagen den 31.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-02 kl. 17:23.
Citera
2019-11-02, 17:24
Medlem
Varför riktas inte misstankarna mot någon närstående ? Typ maken eller släktingar .
När det från början var ju ingen kidnappning från start . Är det för dem är rika och har inflytande ? Eller vad är det frågan om i så fall?
Citera
2019-11-02, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biesen
Jeg er nordmann, og kjenner ikke til så altfor mange rykter i denne saken som ikke har kommet frem her inne tidligere- kan du stikkordsmessig sette opp hva du tenker på?

Hvis du er interessert i udokumenterte rykter, klikk deg inn på Reddit unresolved. En ny vinkling fra en som bor i området og mener å vite at TH har hatt en elskerinne i over ett år, at det var skilsmisse på gang og at « alle» i området visste det.
Citera
2019-11-02, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Hvis du er interessert i udokumenterte rykter, klikk deg inn på Reddit unresolved. En ny vinkling fra en som bor i området og mener å vite at TH har hatt en elskerinne i over ett år, at det var skilsmisse på gang og at « alle» i området visste det.
Kan du poste link til den tråden/debatten?
Citera
2019-11-02, 17:27
Medlem
Citat:
Har du URL ?
Citera
2019-11-02, 17:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg

Er du sikker på at noen hadde sett henne på tur den 30? Det er mulig jeg har oversett noe, for jeg har ikke lest hver eneste artikkel i hver eneste avis som finnes, eller at noe har gått i glemmeboken, men det eneste jeg kommer på når det gjelder hilsning, er at en nabo hadde sett henne, og de vinket til hverandre, og Anne fortalte at hun hadde fått seg en ny valp, er det den naboen du mener?
Samme mann som så en grå bil.
Tror det blir vanskelig å huske om hun gikk tur den og den dagen, flere måneder etterpå. Det ser jo likens ut hver dag man ser henne, så det blir jo umulig å skal huske forskjell.
Jo, politiet snakket med flere naboer rett etter forsvinningen, men dem gikk ikke ut med at Anne var borte. Dem sa vel noe sånn som at dem leitet etter en tenåringsjente som hadde rømt hjemmefra, hvis jeg ikke husker helt feil. Dem var interessert i observasjoner osv.
Det er nok som du sier, mye som politiet holder hemmelig. Dem lot seg nok lure i begynnelsen. Og tidspunktet dem skjønte at de hadde blitt lurt, holder dem også hemmelig. Tror det er noe mer spesifikt som gjorde at dem skjønte at dem hadde blitt lurt, og ikke dette med "tiden som har gått".
Citera
2019-11-02, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Jeg tenker på hypotesene om at politiet, i samarbeid med Holden og familien skal ha lagt en plan om å "villede" antatte kidnappere, eller en annen mistenkt, ved å gjøre unødvendige avhør, la TH framstå som "syndebukk" osv. At de tilbakeholder endel informasjon er jeg helt klar over, og det er en strategi de gjerne benytter. Men de går ikke ut med en pressekonferanse der de sier at de tror AE er drept, og at drapet er forsøkt kamuflert som en kidnapping, hvis ikke dette stemmer. Det er helt absurd. Og jeg begynner å bli lei den visa.

Jeg ville vise hvordan de som tror på ekte kidnappere må tenke om informasjonen politiet har valgt å offentliggjøre.

Om politiet hadde hatt ekte spor etter ekte kidnappere ville, for det første, politiet ha valgt en annen mediestrategi, og for det andre, saken ha vært oppklart. For lenge siden.
Citera
2019-11-02, 17:35
Medlem
Denne her da kanskje ?

https://www.reddit.com/r/UnresolvedMysteries/comments/dnw0m0/wife_of_norwegian_billionaire_has_been_missing/
Citera
2019-11-02, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Er du sikker på at noen hadde sett henne på tur den 30? Det er mulig jeg har oversett noe, for jeg har ikke lest hver eneste artikkel i hver eneste avis som finnes, eller at noe har gått i glemmeboken, men det eneste jeg kommer på når det gjelder hilsning, er at en nabo hadde sett henne, og de vinket til hverandre, og Anne fortalte at hun hadde fått seg en ny valp, er det den naboen du mener?
Samme mann som så en grå bil.
Tror det blir vanskelig å huske om hun gikk tur den og den dagen, flere måneder etterpå. Det ser jo likens ut hver dag man ser henne, så det blir jo umulig å skal huske forskjell.
Jo, politiet snakket med flere naboer rett etter forsvinningen, men dem gikk ikke ut med at Anne var borte. Dem sa vel noe sånn som at dem leitet etter en tenåringsjente som hadde rømt hjemmefra, hvis jeg ikke husker helt feil. Dem var interessert i observasjoner osv.
Det er nok som du sier, mye som politiet holder hemmelig. Dem lot seg nok lure i begynnelsen. Og tidspunktet dem skjønte at de hadde blitt lurt, holder dem også hemmelig. Tror det er noe mer spesifikt som gjorde at dem skjønte at dem hadde blitt lurt, og ikke dette med "tiden som har gått".
Det sitatet jeg postet fant jeg her:
https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-er-de-ubesvarte-sporsmalene/70653812

Du har rett i at det er vanskelig/umulig å tidfeste observasjoner, når man flere uker/mnd senere skal prøve å huske tidspunkt for sine observasjoner.

Det er mulig at jeg husket feil angående at politiet snakket med naboer om AE kort tid etter forsvinningen. Jeg skal poste link her, hvis jeg finner artikler som bekrefter det.

Det tok vel, som du skrev, lang tid før naboene ble informert om hva som hadde skjedd.
"10.01.19. Til Romerikes Blad forteller nabo Rolf A. Letvik at han ble kontaktet av politiet i månedsskiftet oktober/november om saken.
– Jeg ble oppringt av politiet da jeg var på hytta og fikk da spørsmål om jeg hadde observert noe uregelmessig i nabolaget. Det avkreftet jeg, sier han."
https://www.hadeland.no/kidnapping/anne-elisabeth-falkevik-hagen/vg-tom-hagen-motte-sivilt-politi-pa-bensinstasjon-timer-etter-bortforingen/s/5-21-466429

"09.01.19. Alle de nærmeste naboene har blitt oppringt eller oppsøkt av politiet, og alle har vært inne til avhør på politihuset i Lillestrøm."
https://www.aftenposten.no/norge/i/jP5vMq/naboer-politiet-paala-oss-taushetplikt-om-forsvinningen-vi-fikk-ikke-en-gang-diskutere-den-med-ektef ellen
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-02 kl. 17:48.
Citera
2019-11-02, 17:42
Medlem
Citat:

Har lest samme tråd. Det virker å være en eller flere naboer som er kilden for mange av ryktene som verserer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in