Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Jag har inte sett någon statistik över hur stor andel av de som ingår i triangeldraman blir dödade. Jag är ganska säker på att det inte existerar någon sådan.
Däremot benämns triangeldraman som riskfaktor med tankr på alla starka känslor som kommer i omlopp.
Sedan är det upp till var och en om man vill ta den risken, precis som man själv väljer om man ska köra med bilbälte eller inte. Troligtvis kommer det inte ske en bilolycka så man överlever ju ändå. Men OM det en dag sker då dör man med största sannolikhet.
Ca 250 personer dör i trafiken varje år.
40% av dom som dör saknar bilbälte.
Så det är en enormt mycket större risk.
Vad jag menar är egentligen, så kan du inte i det enskilda fallet stirra dig blind på statistiken.
Den är mer som en vägledning till vad som kan ha hänt. Du kan ju råka bli dödad av en blixt. Det är ganska ovanligt, men det betyder ju inte att det inte har hänt.
I det här fallet sitter iaf en misstänkt gärningsman inne. Och vi får väl se vad som händer med HD.
Min tro är iaf att det inte har med otroheten att göra, utan att L*ena träffade på en man som löste sina problem på ett sjukt sätt.
Jag tror att den tid som föregått morden är kantade av många varningstecken. Hon tog kanske inte dessa på tillräckligt allvar.