Citat:
Så du menar att inte bara var hon odräglig, utan hon var dum nog att låta sig bli mördad?
Om man ska utgår från din teori, så har hon varit olidlig genom att t ex låta sina föräldrar vara barnvakt i flera år, eller att hon enligt dig var en dålig mor. Jag ska inte dra alla dåliga egenskaper hon hade enligt dig, det har du skrivit om i varje inlägg.
Är du verkligen säker på att hon visste att hon skulle bli mördad?
Kanske hon inte alls följde med till bullerplanket?
Jag tror att det med facit i handen kanske hade varit bra om hon inte hade öppnat dörren, men säker kan man inte vara.
Vi has sett flera fall genom åren där offren försöker på alla sätt komma undan sin gärningsman, men lyckas inte.
Pepparspray i all ära, men det är olagligt. I en situation där man är dödshotad och rädd på riktigt, då har det ju ingen betydelse. Men generellt sett, tror jag att beväpna sig för att skydda sig, kan vara väldigt svårt. Vapnet kan i värsta fall användas mot dig själv.
Vet inte vilket vapen du tycker är lämpligt?
Jag tror inte att hon blev mördad för några dåliga sidor som hon hade. Jag tror inte heller att hon hon visste att hon skulle bli mördad när hon öppnade dörren.
Jag misstänker dessutom att hon inte alls gick bakom bullerplanket, utan hade bara tänkt att gå en kortare sträcka, kanske knappt det.
Jag tror att eftersom det finns enligt MV flera vittnen så har det gått högljutt till (därför har vittnet vaknat). Hur L*ena har lurats ända ner mot kröken är inte lätt att veta, men kanske hon inte ville att grannarna skulle vakna?
Jag tror att hon har överrumplats och dragits in mot planket.
Jag funderar på hur du kan lägga i princip 100 procent ansvar på L*ena för att hon har mördats.
Jag uppfattar det som att du anser att hon mer eller mindre förtjänade att straffas och dö.
Ska man behöva låsa in sig och vara beväpnad i sitt eget hem?
Har gärningsmannen inget ansvar alls eller är han helt befriad då L*ena var överjävlig och inte hade vett nog att beväpna sig och låsa in sig?
Jag har oerhört svårt att förstå detta synsätt.
Om man ska utgår från din teori, så har hon varit olidlig genom att t ex låta sina föräldrar vara barnvakt i flera år, eller att hon enligt dig var en dålig mor. Jag ska inte dra alla dåliga egenskaper hon hade enligt dig, det har du skrivit om i varje inlägg.
Är du verkligen säker på att hon visste att hon skulle bli mördad?
Kanske hon inte alls följde med till bullerplanket?
Jag tror att det med facit i handen kanske hade varit bra om hon inte hade öppnat dörren, men säker kan man inte vara.
Vi has sett flera fall genom åren där offren försöker på alla sätt komma undan sin gärningsman, men lyckas inte.
Pepparspray i all ära, men det är olagligt. I en situation där man är dödshotad och rädd på riktigt, då har det ju ingen betydelse. Men generellt sett, tror jag att beväpna sig för att skydda sig, kan vara väldigt svårt. Vapnet kan i värsta fall användas mot dig själv.
Vet inte vilket vapen du tycker är lämpligt?
Jag tror inte att hon blev mördad för några dåliga sidor som hon hade. Jag tror inte heller att hon hon visste att hon skulle bli mördad när hon öppnade dörren.
Jag misstänker dessutom att hon inte alls gick bakom bullerplanket, utan hade bara tänkt att gå en kortare sträcka, kanske knappt det.
Jag tror att eftersom det finns enligt MV flera vittnen så har det gått högljutt till (därför har vittnet vaknat). Hur L*ena har lurats ända ner mot kröken är inte lätt att veta, men kanske hon inte ville att grannarna skulle vakna?
Jag tror att hon har överrumplats och dragits in mot planket.
Jag funderar på hur du kan lägga i princip 100 procent ansvar på L*ena för att hon har mördats.
Jag uppfattar det som att du anser att hon mer eller mindre förtjänade att straffas och dö.
Ska man behöva låsa in sig och vara beväpnad i sitt eget hem?
Har gärningsmannen inget ansvar alls eller är han helt befriad då L*ena var överjävlig och inte hade vett nog att beväpna sig och låsa in sig?
Jag har oerhört svårt att förstå detta synsätt.
Jo, vi har sett flera fall genom åren där offren försökt undkomma sin gärningsman. Men detta fall är ju uppenbart inte ett sådant fall, tvärtom BO verkar i vissa fall varit efter SD som en igel. Tummetottinlägget där hon trixar till sig ett byte av arbetspass för att kunna närvara på en sammankomst där den hon nyligt anmält för misshandel befinner sig? Och väl där synes hon inte samspråka med andra och ignorera eller hålla avstånd till SD, nä, hon söker sig till honom och står och ler lite halvpatetiskt. Som hon ville ursäkta sig för anmälan och hoppades få komma åter på vänlistan?
Mitt intryck är att hon var impulsiv och inte visste vad hon ville med relationen med SD. Jag kan tänka mig att hon var besviken och sårad men istället för att klippa försöker hon ge igen i någon mån. Men man får väl se om FUP ger något tydligare bakgrund.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-02 kl. 15:18.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-02 kl. 15:18.