2019-11-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Problemet är ju att det finns fall där bosselina anmält och fått sin lille strap-on Karin fälld trots att Karin uppfattat sexet som frivilligt. Bosselina kanske blev sur, fick mens eller bara behövde pengar.
Det finns domar angående detta. Läs istället för att sitta här och göra bort dig.
Nu gällde ju detta att Bosse berättar för en vän vad Karin gjorde och vännen anmäler detta till polisen, inte att Bosse anmälde att Karin väckte honom med oönskat sex
Citera
2019-11-02, 14:39
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jo, det går utmärkt att delta frivilligt trots att man sover, du gör det ju själv till exempel.

Jaha beskriv hur detta går till, hur deltar du frivilligt när du sover?
Citera
2019-11-02, 14:42
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Japp, men då har inte Bosse sagt i domstolen att han ville detta.

Du tror alltså på fullt allvar att folk blir så skrämda av eden att de inte blåljuger i en domstol? Din lilla stackare. Grejen är att Karin åker in i finkan oavsett, iof på ytterst lösa boliner, och det kan man ju tycka är olyckligt men för Karin innebär det en fullständig katastrof-
Dömd för ett sexbrott hon inte begått.
Citera
2019-11-02, 14:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Nja, det jag tänkte på är att impulsen att vilja hoppa på en kvinna som ett rovdjur i joggingspåret försvinner om man går på bordell.

Däremot fortsätter man nog dela in kvinnor i "attraktiv" respektive "ful häxa", det går nog inte komma ifrån..

Du kan tänka dig ett lejon som fått mat, då kan han se antiloperna på nära håll utan att bry sig, ungefär så.

Fast det där är ju en på miljonen lycklig historia. I verkligheten är ju kvinnan ett vårdpaket som kräver ständig tillsyn, uppmärksamhet och pengar.

Jag vet ingen i min släkt som varit lyckliga med sin partner.
Kanske är det så att många i din släkt själva är i behov av vård?
Jag känner flera par, både i släkten och bland vänner, som är tillsammans och verkar ha det relativt bra. Så bra som man har det liksom.
Några vårdpaket är det inte tal om.
Citera
2019-11-02, 14:44
Avslutad
Citat:
Du tror alltså på fullt allvar att folk blir så skrämda av eden att de inte blåljuger i en domstol? Din lilla stackare. Grejen är att Karin åker in i finkan oavsett, iof på ytterst lösa boliner, och det kan man ju tycka är olyckligt men för Karin innebär det en fullständig katastrof-
Dömd för ett sexbrott hon inte begått.
Nej det är klart de ljuger.

Säger de sanningen, att de deltog frivilligt, så är det ju inget brott och personen åker inte in.
Citera
2019-11-02, 14:44
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Det är därför han kan hyra såna tjejer då kan han dessutom få nya tjejer varje gång. Eller flera tjejer samtidigt.

2) Nope. Legit snygga kvinnor har ofta helt vanliga jobb. Att vara fixerad vid sitt utseende är för fula kvinnor som skaffat kirurgi.

En kvinna som älskar en man kommer självklart att skaffa det utseende som mannen vill ha. Eller betala för att han ska ha sex med den sortens kvinnor som han tänder på. Gör hon inte det är hon bara tillsammans med honom för att få resurser.

Vad pratar du om? Har du kirurgi? Bedömer du att du är ful?
Citera
2019-11-02, 14:46
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nu gällde ju detta att Bosse berättar för en vän vad Karin gjorde och vännen anmäler detta till polisen, inte att Bosse anmälde att Karin väckte honom med oönskat sex

Nä, nu räcker det med idiotkommentarer. Fine, vi placerar folk i fängelse på godtyckliga grunder. Gott så. Riktiga våldtäktsmän däremot skall vi ge permanenta uppehållstillstånd och bidrag resten av livet. Jag bryr mig fan inte längre om er vänstertomtars mumbojumbo.
Citera
2019-11-02, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jaha beskriv hur detta går till, hur deltar du frivilligt när du sover?
Jag går frivilligt och lägger mig väl medveten om att personen jag ligger bredvid kan komma att väcka mig med sex och säger inget om att jag inte vill detta.
Citera
2019-11-02, 14:50
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag går frivilligt och lägger mig väl medveten om att personen jag ligger bredvid kan komma att väcka mig med sex och säger inget om att jag inte vill detta.

Okej så du tror att det är fritt fram att inleda sex med en person om denne har gått till sängs med dig? Förstår du inte hur mycket du gör bort dig med sådana kommentarer, inte ens dina feministkompisar vill kännas vid sådana felaktiga påståenden. Våldtäkter i en relation existerar alltså inte om man sover tillsammans?

Från polisens hemsida där det finns information om våldtäkt så står det följande: "Våldtäkt är ett av de allvarligaste sexualbrotten. Den som med våld eller hot tvingar en annan person till en sexuell handling som är allvarligt kränkande döms för våldtäkt till fängelse i lägst två och högst sex år. Straffet för grov våldtäkt är fängelse i lägst fyra och högst tio år. Den sexuella handlingen kan vara samlag, men också andra sexuella handlingar som på grund av tvång eller andra omständigheter är allvarligt kränkande kan leda till att en person döms för våldtäkt. Den som utnyttjar någon som sover, är medvetslös, berusad eller påverkad av annan drog, psykiskt störd, sjuk eller på annat sätt är i särskilt utsatt situation döms också för våldtäkt".
Som du kan se så är man i en särskilt utsatt situation när man sover och/eller är berusad. I de tillstånden är man inte kapabel att visa samtycke till sex.

https://tjejjouren.se/frageladan/valdtakt-och-sexuella-overgrepp/48654
Citera
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nej det är klart de ljuger.

Säger de sanningen, att de deltog frivilligt, så är det ju inget brott och personen åker inte in.

Men du fattar verkligen inte, att bli dömd för ett brott man inte begått är enligt dig ingen big deal. Speciellt ett sexbrott. Och du blir godtyckligt dömd.
Jag ger mig, du har rätt lagstiftningen är naturligtvis likt gud allsmäktig
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jag har ett intresse av båtar även fast jag inte jobbar med sådana.

Hur går det ihop?
Du är undantaget och inte representativ för majoriteten vanligtvis har alla fritidsintressen som är starkt kopplade till deras yrken, obducenter dissekerar djur på fritiden, sexsäljare har sex, poliser spanar på grannar
Citera
2019-11-02, 14:51
Avslutad
Citat:
Nä, nu räcker det med idiotkommentarer. Fine, vi placerar folk i fängelse på godtyckliga grunder. Gott så. Riktiga våldtäktsmän däremot skall vi ge permanenta uppehållstillstånd och bidrag resten av livet. Jag bryr mig fan inte längre om er vänstertomtars mumbojumbo.
Nu pratade vi inte om godtyckliga grunder.

Nu pratade vi om att om din skäggiga övernattningsgäst väcker dig med en avsugning så begår personen ett brott om du inte godkänt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in