2019-11-02, 13:55
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du har ju inte ens ställt några frågor.

Dina flickvänner kommer att frikännas från brott eftersom du har deltagit frivilligt. Jag frågar dig igen vad i "delta frivilligt" du inte förstår?

Det är allt du som får ge en källa till att ett samtycke till att bli väckt med sex blir ogiltigt så fort du hunnit somna.

Det är ogiltigt, eftersom ett samtycke ska inhämtas inför och under varje del av samlaget.
Inhämtande av samtycke från sovandes person är ej möjlig.
Enligt lag är det därmed alltid en olaglig handling att inleda sex med sovande.

Det är dessutom ett brott som faller under allmänt åtal.
Citera
2019-11-02, 13:56
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22

Och, en undran, och den ger mig egentligen svar på allting gällande din motivation bakom bordellbesök.

Du är utseendefixerad. Det verkar i princip vara den mest avgörande faktorn för dig. Då väljer du att gå på bordell så att du kan få ha sex med de kvinnor du anser är topp 20% utseendemässigt.

Tänk dig nu att du faktiskt aldrig träffar en kvinna i verkliga livet som är topp 20%. Hon kanske har nån skavanker, väger nåt kilo för mycket, har fel hårfärg, lite dallrig mage eller rumpa, är för lång eller för kort. Du träffar aldrig din idealkvinna utseendemässigt.

Om du har två val då, vilket skulle du välja, tror du?

1. Du försöker att omvärdera din bild av din idealkvinna utseendemässigt, även om det är svårt. Du tänker dig att en långvarig relation, kanske barn, familj, med en trogen, trevlig och lojal tjej väger tyngre. Även om tjejen enligt dina måttstockar är kanske en "femma". Vad nu det är.

2. Du väljer hellre att fortsätta gå på bordell och skippar relation med kvinnor

En del av mig önskar kanske att jag hade valt 1, men jag skulle utan att tveka välja 2. Som det känns nu. Har svårt att tänka mig att det ändras, men vem vet.

Inte för att jag skulle kunna få en femma i nuläget. En trea kanske.

Vad skulle du själv välja?

1. En långvarig relation, barn, familj, med en trogen, trevlig man som enligt dig är en femma.

2. Fortsätta dejta machomännen du attraheras av men som bara är ute efter sex.

Du har ju hittills vad jag förstått valt nr 2 eller hur? Den enda skillnaden mellan dig och mig här är att du kan få sex gratis med män du är attraherad av, medan jag måste betala för att få sex med kvinnor jag är attraherad av. Vi båda väljer ju alternativ 2.

Kanske kan det ge dig förståelse för mitt val.
Citera
2019-11-02, 13:58
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Nej, det är det inte.

Misshandel är också olagligt men åklagare har ändå ingen skyldighet att agera om det kommer till åklagarens kännedom att Karin smiskar Bosse och Bosse är ok med detta.

Sluta gör bort dig nu. Lagstiftningen är som den är och inget av dina små töntiga inlägg förändrar den saken.

Citat:
Huvudregeln är att åklagaren har så kallad absolut åtalsplikt och därmed absolut förundersökningsplikt. Det betyder att åklagaren är skyldig att driva förundersökningen och väcka åtal om det finns tillräckliga skäl för det. Detta gäller även om den som har anmält brottet inte längre vill medverka eller tar tillbaka uppgifter.
Citera
2019-11-02, 13:58
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Det lär de göra även om de går till prostituerade. Eller kanske inte?
Då kanske den manliga hjärnan sorterar ut de kvinnor som arbetar på bordell som sexobjekt och övriga kvinnor kommer de att se på som fullvärdiga samhällsmedborgare?

Nja, det jag tänkte på är att impulsen att vilja hoppa på en kvinna som ett rovdjur i joggingspåret försvinner om man går på bordell.

Däremot fortsätter man nog dela in kvinnor i "attraktiv" respektive "ful häxa", det går nog inte komma ifrån..

Du kan tänka dig ett lejon som fått mat, då kan han se antiloperna på nära håll utan att bry sig, ungefär så.

Citat:
Ja och där är ju kärnan. Det går inte att köpa för pengar.
Ska nog faktiskt tillägga att jag också tycker att din fru förtjänar en medalj, eller tio 😉

Fast det där är ju en på miljonen lycklig historia. I verkligheten är ju kvinnan ett vårdpaket som kräver ständig tillsyn, uppmärksamhet och pengar.

Jag vet ingen i min släkt som varit lyckliga med sin partner.
Citera
2019-11-02, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Det är ogiltigt, eftersom ett samtycke ska inhämtas inför och under varje del av samlaget.

Och som sagt misshandel är också ett brott som faller under allmänt åtal.

Ändå så kommer inte åklagaren att agera mot Karin som smiskar Bosse eftersom det är fullt lagligt så länge Bosse deltar frivilligt.
Citera
2019-11-02, 13:59
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Själv tycker jag det är lite spännande att bryta mot lagen med min partner såhär, leva lite farligt

Nej, du riskerar väl ingenting, kvinnor kan våldta utan att åka i fängelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

Är ni jätteroliga så lobba för ett tillägg till lagen. Annars tror jag inte att ni behöver vara oroliga, sitter nog inte så många partners i fängelse pga detta.

Nej, det kanske inte sitter så många i fängelse för detta detta. Varför?

För att männen normalt sett lyder kvinnans utpressningskrav (lämnar ifrån sig barn, osv,)
för att inte hamna i FÄNGELSE för VÅLDTÄKT!!!
Citera
2019-11-02, 14:05
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
En del av mig önskar kanske att jag hade valt 1, men jag skulle utan att tveka välja 2. Som det känns nu. Har svårt att tänka mig att det ändras, men vem vet.

Inte för att jag skulle kunna få en femma i nuläget. En trea kanske.

Vad skulle du själv välja?

1. En långvarig relation, barn, familj, med en trogen, trevlig man som enligt dig är en femma.

2. Fortsätta dejta machomännen du attraheras av men som bara är ute efter sex.

Du har ju hittills vad jag förstått valt nr 2 eller hur? Den enda skillnaden mellan dig och mig här är att du kan få sex gratis med män du är attraherad av, medan jag måste betala för att få sex med kvinnor jag är attraherad av. Vi båda väljer ju alternativ 2.

Kanske kan det ge dig förståelse för mitt val.

Det där kommer när önskan att fortplanta sig blir påtaglig. Vill du inte fortplanta dig har du ett genetiskt fel, viljan att reproducera sig är grunden till allt mänskligt liv. Men det kommer, och du kommer då att välja en kvinna som du tror är ett lämpligt avelssto. Och som kan fungera som en god mor och förebild till dina telningar.
Det där med att bli kär kan du slänga på komposthögen, dagens generation har sett alltför mycket på Disney och Hollywood-filmer.
Citera
2019-11-02, 14:08
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Nej, du riskerar väl ingenting, kvinnor kan våldta utan att åka i fängelse.

Nej, det kanske inte sitter så många i fängelse för detta detta. Varför?

För att männen normalt sett lyder kvinnans utpressningskrav (lämnar ifrån sig barn, osv,)
för att inte hamna i FÄNGELSE för VÅLDTÄKT!!!

Precis. Och de andra internerna ser ju med blida ögon på sexförbrytare. Inte för att det stör mig i allmänhet, våldtäktsmän skall ha spö, men en vanlig hederlig kille som döms för någon skitgrej och sedan blir rejält uppiskad inne på anstalten, det är inte rättvist.
Citera
2019-11-02, 14:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Sluta gör bort dig nu. Lagstiftningen är som den är och inget av dina små töntiga inlägg förändrar den saken.
Men jisses.

Ja, misshandel och våldtäkt faller under allmänt åtal och åklagaren ska agera vare sig brottsoffret vill det eller inte.

Men för att åklagaren ska vara skyldig att agera så krävs det att ett brott har begåtts, vilket det inte har så länge de medverkande deltagit frivilligt.

Åklagaren kommer alltså inte att åtala Karin för våldtäkt för att hon väcker honom med sex och för misshandel för att hon smiskar honom. Eftersom det inte är olagligt så länge Bosse är med på det frivilligt.
Citera
2019-11-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering

Det är alls inte olagligt om det är något som man är överens om sedan tidigare.
I relation inhämtar man inte några samtycken inför några delakter vid sex eftersom man liksom inte pausar och har någon form av plan med steg 1 steg 2 osv.
Kanske dags att pröva sex i relation
Citera
2019-11-02, 14:12
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Men jisses.

Ja, misshandel och våldtäkt faller under allmänt åtal och åklagaren ska agera vare sig brottsoffret vill det eller inte.

Men för att åklagaren ska vara skyldig att agera så krävs det att ett brott har begåtts, vilket det inte har så länge de medverkande deltagit frivilligt.

Åklagaren kommer alltså inte att åtala Karin för våldtäkt för att hon väcker honom med sex och för misshandel för att hon smiskar honom. Eftersom det inte är olagligt så länge Bosse är med på det frivilligt.

Problemet är ju att det finns fall där bosselina anmält och fått sin lille strap-on Karin fälld trots att Karin uppfattat sexet som frivilligt. Bosselina kanske blev sur, fick mens eller bara behövde pengar.
Det finns domar angående detta. Läs istället för att sitta här och göra bort dig.
Citera
2019-11-02, 14:13
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
.

Du glömde svara på detta:

Hur länge tror du ett samtycke gäller, 1 timme, 8 timmar, en vecka, ett år?

Kan du nu svara för en gångs skull?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in