2019-11-02, 14:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Du glömde svara på detta:

Hur länge tror du ett samtycke gäller, 1 timme, 8 timmar, en vecka, ett år?

Kan du nu svara för en gångs skull?
Det får du faktiskt ha en dialog med din partner om. Om du hädanefter inte vill bli väckt med sex längre får du upplysa henne om det.
Citera
2019-11-02, 14:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kvinnor vill inte ha sex i relationer så det är väl snarare en stor nackdel att ha en relation med någon som säljer sex som nekar sex hemma men har sex med mängder av män när hon "jobbar".
Vi kan alltså räkna med att det i framtiden inte kommer att bildas några familjer eftersom män inte kan bli partner till de snyggaste kvinnorna som dessutom är fullt upptagna med att sälja sex

1) En kvinna som har sex på jobbet kommer oftast inte att neka sex hemma. För att hon är van vid att ha sex.

2) En kvinna som inte jobbar med sex har ju inget intresse av att ha sex. Om hon hade det skulle hon jobba i sexbranschen.

3) Nej familjer kan du glömma. Eventuellt kommer en del män att importera.
Citera
2019-11-02, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Problemet är ju att det finns fall där bosselina anmält och fått sin lille strap-on Karin fälld trots att Karin uppfattat sexet som frivilligt. Bosselina kanske blev sur, fick mens eller bara behövde pengar.
Det finns domar angående detta. Läs istället för att sitta här och göra bort dig.
Japp, men då har inte Bosse sagt i domstolen att han ville detta.
Citera
2019-11-02, 14:23
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Det är alls inte olagligt om det är något som man är överens om sedan tidigare.
I relation inhämtar man inte några samtycken inför några delakter vid sex eftersom man liksom inte pausar och har någon form av plan med steg 1 steg 2 osv.
Kanske dags att pröva sex i relation

Jag vet.
Men det är vad lagen uttryckligen kräver.
Citera
2019-11-02, 14:25
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) En kvinna som har sex på jobbet kommer oftast inte att neka sex hemma. För att hon är van vid att ha sex.

2) En kvinna som inte jobbar med sex har ju inget intresse av att ha sex. Om hon hade det skulle hon jobba i sexbranschen.

3) Nej familjer kan du glömma. Eventuellt kommer en del män att importera.

Jag har ett intresse av båtar även fast jag inte jobbar med sådana.

Hur går det ihop?
Citera
2019-11-02, 14:28
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jag har ett intresse av båtar även fast jag inte jobbar med sådana.

Hur går det ihop?

1) För att om du gillar sex är det väldigt enkelt att börja jobba med sex. Du kan börja hora samma dag.

2) Men om du gillar båtar är det inte helt enkelt att bli båtkapten eller båtbyggare.
Citera
2019-11-02, 14:28
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det får du faktiskt ha en dialog med din partner om. Om du hädanefter inte vill bli väckt med sex längre får du upplysa henne om det.

Frågan var:

Citera
2019-11-02, 14:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
En del av mig önskar kanske att jag hade valt 1, men jag skulle utan att tveka välja 2. Som det känns nu. Har svårt att tänka mig att det ändras, men vem vet.

Inte för att jag skulle kunna få en femma i nuläget. En trea kanske.

Vad skulle du själv välja?

1. En långvarig relation, barn, familj, med en trogen, trevlig man som enligt dig är en femma.

2. Fortsätta dejta machomännen du attraheras av men som bara är ute efter sex.

Du har ju hittills vad jag förstått valt nr 2 eller hur? Den enda skillnaden mellan dig och mig här är att du kan få sex gratis med män du är attraherad av, medan jag måste betala för att få sex med kvinnor jag är attraherad av. Vi båda väljer ju alternativ 2.

Kanske kan det ge dig förståelse för mitt val.
Ja jag respekterar ditt val helt. Därför jag frågade, för att jag ville veta om det var så.
Däremot tycker jag då att du ska tänka på att det faktiskt inte handlar om kvinnorna egentligen, utan det handlar om att du inte kan få precis den nivå av utseende som du gillar, och därför väljer du bort relation/familjeliv.
Rent realistiskt så är det svårt att träffa en kvinna som har ett utseende som är så pass "perfekt" att hon kan leva av det, oavsett om det rör sig om modeller, prostitition eller annat.
Dessa kvinnor lever ju av sitt utseende och därför blir det såklart viktigt för dem att vårda det enormt mycket, viktigare än allting annat kanske.

Så, du väljer vad du vill i livet, men var försiktig med att anklaga kvinnor som grupp för att vara si eller så, då det faktiskt inte verkar vara kvinnorna som är omöjliga i ditt fall.

Jag vet inte vad jag väljer i slutändan, det får väl tiden utvisa. Kanske trillar man över ett mellanting. Eller så väljer någon mig. Det viktigaste är att man kan vara sig själv känner jag nu, och det har jag nog faktiskt aldrig riktigt känt att jag kan. Och känner man inte att man kan vara sig själv, så blir ju en relation bara till besvär egentligen.

Jag trivs dock bra själv, lite för bra. Så, vi får se..😊
Citera
2019-11-02, 14:33
Avslutad
Citat:
Frågan var:

Men din dumma fan, det spelar ingen roll "hur länge ett samtycke gäller", det som ska utredas är huruvida du har deltagit frivilligt eller inte!

Om ett samtycke i ditt fall gäller fem minuter, 3 timmar eller 70 år har ingen som helst betydelse.

I ditt fall har du deltagit frivilligt, alltså har inte tjejerna gjort sig skyldiga till våldtäkt!

Eller tror du att åklagaren ska säga "nej, ett samtycke gäller bara fem minuter så därför har tjejerna gjort sig skyldiga till våldtäkt trots att svenne deltog frivilligt".
Citera
2019-11-02, 14:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Men din dumma fan, det spelar ingen roll "hur länge ett samtycke gäller", det som ska utredas är huruvida du har deltagit frivilligt eller inte!

Om ett samtycke i ditt fall gäller fem minuter, 3 timmar eller 70 år har ingen som helst betydelse.

I ditt fall har du deltagit frivilligt, alltså har inte tjejerna gjort sig skyldiga till våldtäkt!

Eller tror du att åklagaren ska säga "nej, ett samtycke gäller bara fem minuter så därför har tjejerna gjort sig skyldiga till våldtäkt trots att svenne deltog frivilligt".

Man kan inte delta frivilligt när man sover som sagt och du föll tillbaks på ett samtycke som gavs när ni somnade, så frågan igen:

Citera
2019-11-02, 14:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja jag respekterar ditt val helt. Därför jag frågade, för att jag ville veta om det var så.
Däremot tycker jag då att du ska tänka på att det faktiskt inte handlar om kvinnorna egentligen, utan det handlar om att du inte kan få precis den nivå av utseende som du gillar, och därför väljer du bort relation/familjeliv.
Rent realistiskt så är det svårt att träffa en kvinna som har ett utseende som är så pass "perfekt" att hon kan leva av det, oavsett om det rör sig om modeller, prostitition eller annat.
Dessa kvinnor lever ju av sitt utseende och därför blir det såklart viktigt för dem att vårda det enormt mycket, viktigare än allting annat kanske.

1) Det är därför han kan hyra såna tjejer då kan han dessutom få nya tjejer varje gång. Eller flera tjejer samtidigt.

2) Nope. Legit snygga kvinnor har ofta helt vanliga jobb. Att vara fixerad vid sitt utseende är för fula kvinnor som skaffat kirurgi.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så, du väljer vad du vill i livet, men var försiktig med att anklaga kvinnor som grupp för att vara si eller så, då det faktiskt inte verkar vara kvinnorna som är omöjliga i ditt fall.

En kvinna som älskar en man kommer självklart att skaffa det utseende som mannen vill ha. Eller betala för att han ska ha sex med den sortens kvinnor som han tänder på. Gör hon inte det är hon bara tillsammans med honom för att få resurser.
Citera
2019-11-02, 14:38
Avslutad
Citat:
Man kan inte delta frivilligt när man sover som sagt och du föll tillbaks på ett samtycke som gavs när ni somnade, så frågan igen:

Jo, det går utmärkt att delta frivilligt trots att man sover, du gör det ju själv till exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in