2019-11-02, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jo visst det finns de som gillar att bryta mot lagen men håller du inte med om att det är absurt att man i Sverige inte får väcka varandra med sex om båda vill det utan att bryta mot lagen?

Det räcker som sagt med att du berättar om din häftiga upplevelse för någon och någon annan anmäler detta så måste en åklagare åtala när bevis finns även om varken du eller din pojkvän vill det.
Du tror att på fullt allvar att en polis skulle ta upp anmälan om att Karin väckte sin man Bosse med sex och Bosse var OK med detta?

Är det inte dags att gå ut i livet kanske skaffa en nära relation för att se hur det fungerar och sluta fantisera om hur det fungerar
Citera
2019-11-02, 13:38
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Varför skulle han inte kunna ha en seriös relation med en kvinna som jobbar i sex branschen? Det är mer sannolikt att hon ställer upp på sex.

2) Det är inte som att kvinnor som jobbar i andra branscher är mer "seriösa" de säljer sig för drinkar och middagar istället.

1) Men hur ska han kunna leva med tjockis för resten av livet? Man måste ju tända på varandra.

a) Och väljer han en ful kvinna kommer han att få fula barn. Det är inte så farlig om han får en son, men tufft att ha en fet och ful dotter.

2) Du menar han skippar en "relation" där han betalar en ful kvinna utan att få något tillbaka? Big loss.

Tack för ditt eminenta svar, men jag är mer intresserad av apans svar.
Citera
2019-11-02, 13:40
Avslutad
Citat:
Jo visst det finns de som gillar att bryta mot lagen men håller du inte med om att det är absurt att man i Sverige inte får väcka varandra med sex om båda vill det utan att bryta mot lagen?

Det räcker som sagt med att du berättar om din häftiga upplevelse för någon och någon annan anmäler detta så måste en åklagare åtala när bevis finns även om varken du eller din pojkvän vill det.

Jag hör vad du säger, men personligen kan jag inte relatera till din oro och irritation.
Citera
2019-11-02, 13:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du tror att på fullt allvar att en polis skulle ta upp anmälan om att Karin väckte sin man Bosse med sex och Bosse var OK med detta?

Är det inte dags att gå ut i livet kanske skaffa en nära relation för att se hur det fungerar och sluta fantisera om hur det fungerar

Om det kommer till en åklagares kännedom har denne en skyldighet att agera på detta även om ingen av parterna vill det. Annars är det tjänstefel.
Citera
2019-11-02, 13:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag hör vad du säger, men personligen kan jag inte relatera till din oro och irritation.

Och du har ingen synpunkt på att man borde kunna få göra detta även om man är en peson som inte vill bryta mot lagen?
Citera
2019-11-02, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Det är väl ibland att man tänker att det är mer stake i kvinnor än männen nuförtiden. Bölar om de inte lyckas få ett ragg, ligger hemma på kammaren och runkar. Får till sist mod till sig att köpa sig lite kvinnlig omsorg. Men vi kom väl lite ifrån ämnet, men jag fattar vad du menar. Hoppas du förstår vad jag vill ha sagt med mina något burdusa inlägg.
Och på dig också, skall fan i mig dricka en pilsner eller fem ikväll

Låter gott, blir Amarula här.
Citera
2019-11-02, 13:46
Avslutad
Citat:
Varför svarar du aldrig på någon fråga?

Vad är din källa på att ett samtycke som givits på kvällen innan du lägger dig gäller på morgonen?
Du har ju inte ens ställt några frågor.

Dina flickvänner kommer att frikännas från brott eftersom du har deltagit frivilligt. Jag frågar dig igen vad i "delta frivilligt" du inte förstår?

Det är allt du som får ge en källa till att ett samtycke till att bli väckt med sex blir ogiltigt så fort du hunnit somna.
Citera
2019-11-02, 13:49
Avslutad
Citat:
Om det kommer till en åklagares kännedom har denne en skyldighet att agera på detta även om ingen av parterna vill det. Annars är det tjänstefel.
Nej, det är det inte.

Misshandel är också olagligt men åklagare har ändå ingen skyldighet att agera om det kommer till åklagarens kännedom att Karin smiskar Bosse och Bosse är ok med detta.
Citera
2019-11-02, 13:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du har ju inte ens ställt några frågor.

Dina flickvänner kommer att frikännas från brott eftersom du har deltagit frivilligt. Jag frågar dig igen vad i "delta frivilligt" du inte förstår?

Det är allt du som får ge en källa till att ett samtycke till att bli väckt med sex blir ogiltigt så fort du hunnit somna.

Jag har redan svarat dig flera gånger att man inte kan delta frivilligt när man sover. Din IQ är verkligen på fiskmåsnivå.
Hur länge tror du ett samtycke gäller, 1 timme, 8 timmar, en vecka, ett år?

Kan du nu svara för en gångs skull?
Citera
2019-11-02, 13:52
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Själv tycker jag det är lite spännande att bryta mot lagen med min partner såhär, leva lite farligt

Är ni jätteroliga så lobba för ett tillägg till lagen. Annars tror jag inte att ni behöver vara oroliga, sitter nog inte så många partners i fängelse pga detta. Det sitter faktiskt inte så många i fängelse för våldtäkt överhuvudtaget.
Det är idiotiskt att skriva lagar som är omöjliga att följa, som gör vad som anses lagligt beteende olagligt och absolut inte ge åklagare verktyg som lätt kan utnyttjas i onda syften om fel personer får makten.
Citera
2019-11-02, 13:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det är det inte.

Misshandel är också olagligt men åklagare har ändå ingen skyldighet att agera om det kommer till åklagarens kännedom att Karin smiskar Bosse och Bosse är ok med detta.

Åtalsplikt

För de allra flesta brott har åklagaren så kallad absolut åtalsplikt. Det innebär att åklagaren är skyldig att väcka åtal om han eller hon bedömer att det finns tillräckliga bevis för att ett brott har begåtts och att det går att bevisa vem som har begått det.
Detta innebär i sin tur att inte heller den som har blivit utsatt för brott bestämmer vad som ska hända med utredningen. Det finns alltså inget som heter att man kan ”ta tillbaka en anmälan”. Åklagaren måste se till att brottet utreds, oavsett vad de inblandade tycker.

Anledningen till det är att samhället har ett intresse av att de som begått brott också döms för det. Undantag görs för ett fåtal brott där det anses att det allmännas intresse av att få lagföring till stånd inte är lika stort. Som exempel på sådana brott kan nämnas förtal, hemfridsbrott och tillgreppsbrott inom familjen (dvs. stöld eller liknande).

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/atalsbeslutet/atalsplikt/
Citera
2019-11-02, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Varför skulle han inte kunna ha en seriös relation med en kvinna som jobbar i sex branschen? Det är mer sannolikt att hon ställer upp på sex.

2) Det är inte som att kvinnor som jobbar i andra branscher är mer "seriösa" de säljer sig för drinkar och middagar istället.

1) Men hur ska han kunna leva med tjockis för resten av livet? Man måste ju tända på varandra.

a) Och väljer han en ful kvinna kommer han att få fula barn. Det är inte så farlig om han får en son, men tufft att ha en fet och ful dotter.

2) Du menar han skippar en "relation" där han betalar en ful kvinna utan att få något tillbaka? Big loss.
Kvinnor vill inte ha sex i relationer så det är väl snarare en stor nackdel att ha en relation med någon som säljer sex som nekar sex hemma men har sex med mängder av män när hon "jobbar".
Vi kan alltså räkna med att det i framtiden inte kommer att bildas några familjer eftersom män inte kan bli partner till de snyggaste kvinnorna som dessutom är fullt upptagna med att sälja sex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in