• 1
  • 2
2019-11-02, 13:24
Medlem
Jag har aldrig tidigare använt stolpiller och efter 10-tal misslyckade försök känner jag att behöver lite råd. På en amerikansk sida har jag sett diverse instruktioner, men oavsett position så lyckas jag inte stoppa in stolpillret hela vägen in. Det tar liksom stopp och jag vet inte om det är för att jag ej stoppar in även fingret, en bit in i ändtarmen. Trodde att det skulle sugas in automatiskt, men ändtarmen protesterar. Jag har försökt med den spetsiga delen först. Har ingen utomstående som kan hjälpa till.
Vad har ni för råd?
Vilken ände är att föredra? Vilket finger ska man använda? Position?
Provat så många gånger nu att varje misslyckade blivit en psykisk påfrestning. Är gråtfärdig.
Senast redigerad av johnny.bravo 2019-11-02 kl. 13:29.
Citera
2019-11-02, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny.bravo
Jag har aldrig tidigare använt stolpiller och efter 10-tal misslyckade försök känner jag att behöver lite råd. På en amerikansk sida har jag sett diverse instruktioner, men oavsett position så lyckas jag inte stoppa in stolpillret hela vägen in. Det tar liksom stopp och jag vet inte om det är för att jag ej stoppar in även fingret, en bit in i ändtarmen. Trodde att det skulle sugas in automatiskt, men ändtarmen protesterar. Jag har försökt med den spetsiga delen först. Har ingen utomstående som kan hjälpa till.
Vad har ni för råd? Provat så många gånger nu att varje misslyckade blivit en psykisk påfrestning. Är gråtfärdig.
Den spetsiga delen ska vara nedåt. Då hålls den kvar bättre. Du kan mjuka upp den trubbiga änden lite med fingrarna så att det inte skaver när du för in den.
Citera
2019-11-02, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirDuke
Den spetsiga delen ska vara nedåt. Då hålls den kvar bättre. Du kan mjuka upp den trubbiga änden lite med fingrarna så att det inte skaver när du för in den.

Det verkar ju tvärtemot det jag läst här https://www.healthline.com/health/ge...hat-youll-need
Citera
2019-11-02, 13:34
Medlem
Fistkramps avatar
Vassa delen nedåt/utåt.. håll den nån minut så att den värms upp och får glid.. va avslappnad i ringmuskeln samt för in den rakt så den inte hamnar snett.
Citera
2019-11-02, 13:41
Medlem
Tvonds avatar
Spetsen nedåt för upp den en bra bit med fingret för du har väl engångshandskar
Citera
2019-11-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Vassa delen nedåt/utåt.. håll den nån minut så att den värms upp och får glid.. va avslappnad i ringmuskeln samt för in den rakt så den inte hamnar snett.

Hur blir man avalapnad i ringmuskeln när aldrig tidigare fört in föremål i ändtarmen?
Vilken kroppslig position ska man vara i?
Citera
2019-11-02, 13:47
Medlem
Fistkramps avatar
Citat:
Hur blir man avalapnad i ringmuskeln när aldrig tidigare fört in föremål i ändtarmen?

Du har aldrig pillat anus någonsin i ditt liv? Fränt. Tycker liggandes på sidan funkar bra. Men knip inte så mycket får så finns det risk att den ploppar ut igen. Mjuka rörelser
Citera
2019-11-02, 13:48
Medlem
Citat:
Ligg ner på sidan. Eller stå upp med ena foten på en stol. Du måste verkligen slappna av så gott du kan.
Citera
2019-11-02, 13:50
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Enklast är att sätta upp ett ben på toalocket och använda en engångshandske eftersom du behöver få in den en bit. Vilken ände du för in först spelar egentligen ingen större roll, jag tycker det är lättare att trycka in den om jag har en platt yta att hålla fingret på.
Citera
2019-11-02, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fistkramp
Du har aldrig pillat anus någonsin i ditt liv? Fränt. Tycker liggandes på sidan funkar bra. Men knip inte så mycket får så finns det risk att den ploppar ut igen. Mjuka rörelser

Är det ok att återanvända ett stolpiller som legat i ändtarmen? Jag la tillbaka den i kylskåpet efter att ha kämpat i 5 min?
Det är den sista fasen när den platta delen ska in som jag känner det slaver och stolpillret vill inte längre in.
Citera
2019-11-02, 13:56
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Är det ok att återanvända ett stolpiller som legat i ändtarmen? Jag la tillbaka den i kylskåpet efter att ha kämpat i 5 min?
Det är den sista fasen när den platta delen ska in som jag känner det slaver och stolpillret vill inte längre in.
Det skaver väl för att du inte trycker in den tillräckligt långt. Den ska ju inte ligga precis innanför mynningen.. Kämpar du så länge är det för att du inte kan slappna av.
Citera
2019-11-02, 14:00
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kadjinah
Varför bäljer ni analpiller egentligen?
Läkaren bör väl fatta att heterokillar inte brinner av längtan att pilla sig i arslet?
Ber ni specifikt om era minidildos?😶

Finns massor av anledningar till att man får stolpiller bla snabbare effekt samt skonsamt mot magen plus man kan ha svårt svälja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in