2019-11-02, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Finns massor av anledningar till att man får stolpiller bla snabbare effekt samt skonsamt mot magen plus man kan ha svårt svälja.

Fick stolpiller för en extern hemorrojd. Förstår inte varför salva skulle vara sämre.
Citera
2019-11-02, 14:19
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny.bravo
Fick stolpiller för en extern hemorrojd. Förstår inte varför salva skulle vara sämre.

Du har väl mål i munnen och fråga din dr varför du fick stolpiller han har säkert en bra förklaring
Citera
2019-11-02, 14:27
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Inte helt ovanligt att man har både stolpiller och salva. Oftast kanske man kör stolpillret nattetid och salvan under dagen.
Citera
2019-11-02, 15:17
Medlem
Fistkramps avatar
Citat:

Ta en steril kirurgisax alternativ skarpell, bedöva röven med xylocain, tvätta rent med sprit. Bit i något hårt, t.ex en träbit och skär av hemorrojden. Va beredd på att det kommer att blöda rikligt i några dagar så en binda är att föredra för att stoppa det mesta av blödningen. Lev på soppa en vecka och vänta tills det har läkt ihop.
Citera
2019-11-02, 16:04
Medlem
Haha, detta borde nästan flyttas till hunoravdelningen

Jag är inte heller van med stolpiller men för nåt år sedan gjorde jag debut Hade samma problem att de bara poppade ut. Tillslut lyckades jag genom att ligga på rygg i soffan med båda benen upp i vädret. Jag gjorde som kärringarna gör, bet ihop och tänkte på fosterlandet och tryckte in den med långfingret. Tror att hela långfingret var inne innan den fastnade. Inte mitt stoltaste ögonblick och glad att ingen såg mig
Citera
2019-11-02, 16:14
Medlem
Det går verkligen inte. Försökte säkert i 20 minuter. Upplever att hela stolpillret är inne, för att sedan känna hur den vrider sig och fastnar hårstråna. Antar att jag är för spänd.
Förstår verkligen inte hur folk kan tycka mina besvär är roliga när jag mår psykiskt dåligt av detta.
Citera
2019-11-02, 16:21
Medlem
Du måste slappna av, slå på lite musik som kan lugna ner dig....

Ett förslag

https://www.youtube.com/watch?v=xhgbH4EEOtw
Citera
2019-11-02, 18:03
Moderator
Jultrollets avatar
Citat:
Det går verkligen inte. Försökte säkert i 20 minuter. Upplever att hela stolpillret är inne, för att sedan känna hur den vrider sig och fastnar hårstråna. Antar att jag är för spänd.
Förstår verkligen inte hur folk kan tycka mina besvär är roliga när jag mår psykiskt dåligt av detta.
Låter helt orimligt! Men om det här, mot alla odds, är sant och du har så svårt för detta är det väl bättre att du köper en tub Xyloproct istället? Finns ingen som helst anledning att hålla på att irritera ändalykten mer än du gjort för det har väl börjat svullna så som du krånglar.
Citera
2019-11-02, 18:32
Medlem
Aigiss avatar
Spetsiga sidan utåt? Det känns ju helt ologiskt. Allmänbildningen går vidare!
Citera
2019-11-02, 18:53
Medlem
Hatans avatar
Citat:
Jag har aldrig tidigare använt stolpiller och efter 10-tal misslyckade försök känner jag att behöver lite råd. På en amerikansk sida har jag sett diverse instruktioner, men oavsett position så lyckas jag inte stoppa in stolpillret hela vägen in. Det tar liksom stopp och jag vet inte om det är för att jag ej stoppar in även fingret, en bit in i ändtarmen. Trodde att det skulle sugas in automatiskt, men ändtarmen protesterar. Jag har försökt med den spetsiga delen först. Har ingen utomstående som kan hjälpa till.
Vad har ni för råd?
Vilken ände är att föredra? Vilket finger ska man använda? Position?
Provat så många gånger nu att varje misslyckade blivit en psykisk påfrestning. Är gråtfärdig.

Det är väl bara 1 ände som gäller för stolpiller.
Jag skulle föreslå att du kollar up lite grundläggande fysiologi om du ska pula upp nött i röven så slipper du grina och offentliggöra din skam.
Citera
2019-11-02, 18:56
Medlem
Citat:
Jag har aldrig tidigare använt stolpiller och efter 10-tal misslyckade försök känner jag att behöver lite råd. På en amerikansk sida har jag sett diverse instruktioner, men oavsett position så lyckas jag inte stoppa in stolpillret hela vägen in. Det tar liksom stopp och jag vet inte om det är för att jag ej stoppar in även fingret, en bit in i ändtarmen. Trodde att det skulle sugas in automatiskt, men ändtarmen protesterar. Jag har försökt med den spetsiga delen först. Har ingen utomstående som kan hjälpa till.
Vad har ni för råd?
Vilken ände är att föredra? Vilket finger ska man använda? Position?
Provat så många gånger nu att varje misslyckade blivit en psykisk påfrestning. Är gråtfärdig.
tryck in fingret en bit och håll kvar en liten stund
Citera
2019-11-02, 19:01
Medlem
Ezetimibs avatar
Citat:
Är det ok att återanvända ett stolpiller som legat i ändtarmen? Jag la tillbaka den i kylskåpet efter att ha kämpat i 5 min?
Det är den sista fasen när den platta delen ska in som jag känner det slaver och stolpillret vill inte längre in.

Förlåt men, hur fan kan KRÄM/SALVA skava dig i ändtarmen? Jag måste fråga, har du tagit av foliet? Och jag antar att du förvarar alla andra magsjukeframkallande bakterier i kylskåpet?
Stoppa in den förbannade suppen, håll ihop dina små skinkor i några minuter och V I P S HOKUSPOKUS så har suppen smält och ditt problem är ur världen.
Senast redigerad av Ezetimib 2019-11-02 kl. 19:02. Anledning: Hetsig stavning osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in