2019-11-02, 12:25
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är tydligen Djupfrys lite rastlös och på stridsstigen. Och tänker sig att jag är ett lämpligt byte att få igång.

Nu ska jag vara väldigt lugn och saklig.
En hora måste inte vara ointelligent. Ej heller en strippa. Däremot arbetar de antagligen med dessa ting för att de måste av någon anledning, och blir givetvis känslomässigt skadade av prostitition. De lär ju se män som pengar helt enkelt.

Angående dina uttalanden här om kvinnor och logik samt handlingskraft. Vad baserar du nu detta på?
Är det egna erfarenheter som talar?
Ja.
För egen del har jag inga bekymmer med att tänka logiskt eller att vara handlingskraftig när jag vill det. Och jag känner flera kvinnor som är likt mig i dessa avseenden.
Att sen kvinnor kanske handlar/agerar inom annat, sådant som män inte är intresserade av eller uppskattar, kan så vara, men det betyder inte att det är sämre.
Det är inte bara vad mannen tycker om saker och ting som är viktigt.

Jag tänkte mer att du hade det lite tråkigt, det hänger regntunga moln över södra Sverige enligt väderleksrapporterna.
Så absolut, jag ville provocera dig så det blir lite fart på din blodcirkulation, och att du håller uppe kroppstemperaturen i höstrusket. Om vi nu talar om erfarenheter så har den lärt mig att kvinnor som blir lite förbannade på något sätt även ökar blodtillströmningen till vaginan. Ni blir lite till er i trosorna samtidigt som ni svär eder över era källor till irritation.
Men du förstår säkert vad som var allvar och vad som var skämt i mitt inlägg. Iaf om du nu besitter din påstådda logiska förmåga
Citera
2019-11-02, 12:26
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, det kan du inte. Bara om du otillbörligt utnyttjat att Svenne sover, vilket du knappast kan anses ha gjort om du inte har gått ifrån det som Svenne godkänner att ni brukar göra.

Vad är det du inte förstår:

1. det krävs samtycke innan sex
2. samtycke kan inte ges när man sover
3. Tidigare samtycken gäller inte

Vilken punkt är det du inte förstår?
Citera
2019-11-02, 12:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Vad är det du inte förstår:

1. det krävs samtycke innan sex
2. samtycke kan inte ges när man sover
3. Tidigare samtycken gäller inte

Vilken punkt är det du inte förstår?
Det räcker att man frivilligt deltar.

I och med att du deltagit frivilligt med dina flickvänner har de alltså inte begått våldtäkt.
Citera
2019-11-02, 12:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu ska jag vara väldigt lugn och saklig.
En hora måste inte vara ointelligent. Ej heller en strippa. Däremot arbetar de antagligen med dessa ting för att de måste av någon anledning, och blir givetvis känslomässigt skadade av prostitition. De lär ju se män som pengar helt enkelt.

Nej, de jobbar antagligen med dessa ting för att de är snygga, det är mycket bättre betalt och det är mindre ansträngande än vanliga jobb. Strippan jag träffar t ex hade inga planer på att bli strippa. Det var hennes kompis, som är strippa, som tyckte att hon borde testa eftersom hon ser så bra ut. Hon gav det ett försök och gillade det. Hon kunde lika gärna ha fortsatt sitt gamla jobb som sjuksköterska och hon kan sluta precis när hon vill.

Ointelligent är hon inte.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-11-02 kl. 12:38.
Citera
2019-11-02, 12:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det räcker att man frivilligt deltar.

I och med att du deltagit frivilligt med dina flickvänner har de alltså inte begått våldtäkt.

Så det var punkt 2 du inte förstod, att man inte kan ge medgivande när man sover eller är det punkt 3 att du tror tidigare medgivanden gäller?
Citera
2019-11-02, 12:39
Avslutad
Citat:
Så det var punkt 2 du inte förstod, att man inte kan ge medgivande när man sover eller är det punkt 3 att du tror tidigare medgivanden gäller?
Och vad i "delta frivilligt" är det du inte förstår?
Citera
2019-11-02, 12:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Och vad i "delta frivilligt" är det du inte förstår?

Hur kan du delta frivilligt när du sover?
Citera
2019-11-02, 12:47
Avslutad
Citat:
Hur kan du delta frivilligt när du sover?
För att man tycker att det är mysigt att bli väckt på det sättet?
Citera
2019-11-02, 12:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:

Det kan man väl tycka men fortfarande kan man inte delta frivilligt när man sover, förstår du verkligen inte det?
Citera
2019-11-02, 12:51
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Men du kan ändå få myskompisen fälld i domstol om du vill. Vad är det du inte förstår gällande lagstiftningen?
Nu är det väl en icke-fråga för de flesta normala människor, men trots allt ser lagstiftningen ut så. Vilket mycket riktigt är absurt
Citera
2019-11-02, 12:52
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Det kan man väl tycka men fortfarande kan man inte delta frivilligt när man sover, förstår du verkligen inte det?

Varför kan man inte det?

Jag kan frivilligt låta någon köra min bil, även när jag inte ser denne köra.

Varför ska man inte kunna gå med på sex bara för att man sover?
Citera
2019-11-02, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Men du kan ändå få myskompisen fälld i domstol om du vill. Vad är det du inte förstår gällande lagstiftningen?
Nu är det väl en icke-fråga för de flesta normala människor, men trots allt ser lagstiftningen ut så. Vilket mycket riktigt är absurt
Ja, om du ljuger om att du inte deltog frivilligt eller g´hade givit ditt medgivande ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in