2019-11-02, 11:43
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Förvånar mig inte att du svarar som du gör...
Hade du läst inlägget så var det morföräldrar som var aktuella i frågan om att kunna säga ifrån om de vill träffa sina barn/barnbarn eller ej.

Vad får dig att tro jag inte läst inlägget?

Du kan inte, som flera andra, ifrågasätta mönstret som sannolikt var motivet till mordet och sen bli sur när man påpekar det
Citera
2019-11-02, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Betr. denna cache: https://coord.info/GC730HP, visar det sig att SD 170626 har en loggtext som inkluderar HD + bild där HD sitter på slottstrappan: https://coord.info/GLW76VQT - men att HD först 180530 loggat cachen tillsammans med Si**en och YD: https://coord.info/GLW4P2ZJ

Den närliggande mysten som löstes på slottstrappan bör vara Kunglig Släkting: https://coord.info/GC6RP7J som HD loggade 180626 och som SD samtidigt daterade 170626. Då borde HD först ha besökt platsen tillsammans med de andra kamraterna 180530 och sedan återkommit månaden efter för att låta SD logga den nu aktuella cachen och några intilliggande.
Citera
2019-11-02, 11:51
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Du kan inte, som flera andra, ifrågasätta mönstret som sannolikt var motivet till mordet och sen bli sur när man påpekar det

Kanoniseringslobbyn blir sur för allt som
ifrågasätter deras drömbild av LW.
De är inte ett dugg intresserade av vad
som är sant. Det enda som intresserar
dem är att måla upp en bild av hur de
vill att hon ska ha varit.
Citera
2019-11-02, 11:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan

Spelar ingen roll vad motivet var , det är enligt lag förbjudet att ta livet av en människa .

Gränsen är överskriden utav GM och många sörjer L*ena .
Det är det som är det seriöst viktiga.

Finns inga som helst motiv som kan försvaras omkring det som GM gjort .
Senast redigerad av landbandy 2019-11-02 kl. 12:01.
Citera
2019-11-02, 11:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Kanoniseringslobbyn blir sur för allt som
ifrågasätter deras drömbild av LW.
De är inte ett dugg intresserade av vad
som är sant. Det enda som intresserar
dem är att måla upp en bild av hur de
vill att hon ska ha varit.

Det har nämnts av någon/några i den s.k. kanoniseringslobbyn att du har haft "vettiga" inlägg i början av tråden. Jag minns inte riktigt vad din uppfattning om fallet och Lena var då.

Har du lust att berätta din tidigare uppfattning och vad som har fått dig att ändra dig?
Citera
2019-11-02, 12:25
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det har nämnts av någon/några i den s.k. kanoniseringslobbyn att du har haft "vettiga" inlägg i början av tråden. Jag minns inte riktigt vad din uppfattning om fallet och Lena var då.

Har du lust att berätta din tidigare uppfattning och vad som har fått dig att ändra dig?

De första 6 månaderna så kan man väl
säga att jag ingick i kanoniseringslobbyn.

Det som fick mig att ändra mig var när jag
gick igenom alla foton i SDs GC-logg. Det
var fina foton från resor och utflykter med
familjen. Men då och då så dök det upp
foton på LW. Då blev det uppenbart vad
hon hade varit delaktig i att förstöra. Hon
hade inte där att göra.

+ att efter 6 månader så började jag leta
alternativa GMs eftersom det verkade som
att utredningen stod stilla och de verkade
inte hade tillräckligt på SD.
Då grävde jag djupare i LWs GC-loggar
och jag fick en annan bild av henne än
den ”perfekta” fasaden jag sett innan.
Citera
2019-11-02, 12:27
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Spelar ingen roll vad motivet var , det är enligt lag förbjudet att ta livet av en människa .

Dock kann straffmätningen påverkas av BOs beteende. I bilincidenten så bedömdes inte SDs knoggnuggning som en brottslig gärning just för att det var en respons på LWs brottsliga gärning.

Nu tror jag förvisso inte att någon nödvärnssituation var aktuell, inte till den konsekvensen, men man kan inte blankt hävda att det aldrig är ok att döda någon. För i sällsynta fall är det ok enligt gällande rätt.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-02 kl. 12:30.
Citera
2019-11-02, 12:34
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Det handlar inte om att vilja försvara GM.
Det handlar om att vilja förstå hur något
sådant här kan hända och hur det ska
kunna förebyggas så att det inte händer
igen. Om möjligt.
Citera
2019-11-02, 12:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
De första 6 månaderna så kan man väl
säga att jag ingick i kanoniseringslobbyn.

Det som fick mig att ändra mig var när jag
gick igenom alla foton i SDs GC-logg. Det
var fina foton från resor och utflykter med
familjen. Men då och då så dök det upp
foton på LW. Då blev det uppenbart vad
hon hade varit delaktig i att förstöra. Hon
hade inte där att göra.

+ att efter 6 månader så började jag leta
alternativa GMs eftersom det verkade som
att utredningen stod stilla och de verkade
inte hade tillräckligt på SD.
Då grävde jag djupare i LWs GC-loggar
och jag fick en annan bild av henne än
den ”perfekta” fasaden jag sett innan.

Inlägget där hon raljerar över att någon annan i sällskapet hon satte efter fick ta på sig att leta rätt på hennes "färdtjänst" som hon benämner honom när denne gick vilse när hon trots sitt skadade knä drog iväg efter det andra sällskapet ger ju allt annat än ett sympatiskt intryck. Hon framstår som mer än egoistisk, snarare hänsynslös. Och kan hon kuta omkring i ojämn och risig skogsterräng så kan man väl ifrågasätta om hon ens skulle haft den riktiga färdtjänsten. Hennes aktivitet är ju precis det som väl anges som hennes funktionsbegränsning till skillnad från HDs koncentrationssvårigheter (som innebär risker i hennes jobb men inte hindrar att hon kan ge sig ut i friska luften i skog och mark).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-02 kl. 12:45.
Citera
2019-11-02, 12:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Inlägget där hon raljerar över att någon annan i sällskapet hon satte efter fick ta på sig att leta rätt på hennes "färdtjänst" som hon benämner honom när denne gick vilse när hon trots sitt skadade knä drog iväg efter det andra sällskapet ger ju allt annat än ett sympatiskt intryck.

Ja, det är ett bra exempel.

+ att när man tittar på alla loggar så
inser man att det inte kan ha funnits
någon tid över för att vara den fantastiska
vännen som alltid ställde upp.
Eller att vara den perfekta mamman som
alltid prioriterade tid med barnen under
hennes barnveckor. Hur mycket energi
hon än hade så hade ju hennes dygn bara
24 timmar precis som för oss andra.

Jag får också intrycket av att så fort hon
var återställd från benskadorna våren
2018 så dissade hon alla som ställt upp
och hjälpt henne och gav sig ut och
jagade burkar ännu mer hysteriskt än
tidigare.
Citera
2019-11-02, 12:54
Medlem
Honan6s avatar
536 dagar har passerat sen mordet på L*ena. Allhelgonahelg och många av de inblandades vänner befinner sig på FAD i Lidköping. Kommer HD att vara där, fortsätta upprätthålla en flinande fasad, ägna sig åt kramkalas och låtsats som ingenting har hänt? Faktumet att hon är misstänkt för delaktighet i ett mord på en GC-vän är ingenting man talar om eller bryr sig?

Stöttar JG fortfarande sina vänner eller har den ständiga hjälpredan hjälpt polisen att ringa in SD och villigt låtit sig riggas med avlyssning? Fick SD reda på att NFC-resultat hade kommit på måndagen och han tappade kontrollen? Något som framkommit i avlyssning avgjorde valet att ta till insatsstyrkan vid hämtningen den tidiga tisdagsmorgonen?

Hur "kissnödig" blev HD när SD blev plockad? Förstod hon att det var hennes tur dagen efter? Blev hon släppt för att hon var en god informationskälla? Kanske de anser att hennes eventuella delaktighet i mordet kan ha handlat om tvång? Åklagaren bedömer att hon inte utgör någon fara för sig eller sin omgivning?

Var är alla tidigare skribenter som haft lite insyn? Ni är saknade!

---------

Länk till sammanfattande info
www.flashback.org/sp69157523
Citera
2019-11-02, 12:58
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Den närliggande mysten som löstes på slottstrappan bör vara Kunglig Släkting: https://coord.info/GC6RP7J som HD loggade 180626 och som SD samtidigt daterade 170626. Då borde HD först ha besökt platsen tillsammans med de andra kamraterna 180530 och sedan återkommit månaden efter för att låta SD logga den nu aktuella cachen och några intilliggande.

Det blir ju onekligen litet konstig matematik när HD år 2018 skriver att parets tankar till Geotouren föddes för drygt tre år sedan, medan SD år 2017 skriver att han och HD slitit i drygt fyra år med Geotouren

Bortsett från att de inte verkar vara några räknesnillen, har de åtminstone gemensamt att de väldigt starkt framhäver just sina (tillika varandras) insatser i Geotouren. Ett horn i sidan till LW's insatser?
Senast redigerad av GilGrissom82 2019-11-02 kl. 13:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in