2019-10-31, 19:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Klubben gjorde ett stort misstag som inte sålde Christian Eriksen och värvade en långsiktig ersättare under sommaren. Eriksen är Tottenhams viktigaste spelare och hans dalande form har en negativ påverkan på hela truppen och är förmodligen en stor anledning till varför man inlett så dåligt. Utan honom eller med honom ur form fungerar ingenting.

Försäljningen av Trippier var också helt idiotiskt. Den enda dugliga högerbacken i truppen säljer man utan att ersätta. Nu är han ordinarie i Atlético Madrid så helt klappusel som vissa vill få det till är han knappast. Ja, förra säsongen var han inte bra, men överlag en duktig spelare som dessutom hintat om att något är ruttet bakom kulisserna.

Vertonghen ska ha erbjudits ett treårskontrakt av Inter och lär sticka i vinter. Bänkad senast. Vet inte riktigt vad som hände där eftersom han är väldigt omtyckt i klubben och gjort ett par riktigt bra säsonger under åren. Alderweirelds framtid högst osäker, även den. Dessa två har antingen gått ner sig rekordsnabbt eller så är de totalt omotiverade för bra har de i varje fall inte spelat. Kan köpa att de vill lämna klubben eftersom det är två stabila spelare som varit i England ett bra tag men aldrig vunnit något.

Dele Alli orkar jag inte ens prata om. Hopplös för tillfället!

Misstänker att många av spelarna såg Champions League-finalen i somras som sin stora chans att faktiskt vinna något med klubben och att man därefter tappat stinget - Eriksen, Rose, Vertonghen, Alderweireld m.fl.
Flyttar till andra klubbar har inte materialiserat sig och man går in i säsongen som en del i ett lag man inte vill spela för. Pochettino envisas med sin diamantformation till ingen framgång, man blir förödmjukade av Bayern för att senare samma vecka få stryk av Brighton och sen rullar karusellen bara på.

Det snackades så mycket om en ny fas med arena och ombyggnation av truppen men av detta har vi knappast sett röken av. Jag tycker att alla spelare ska respektera sina kontrakt men samtidigt bör man inte riskera att sitta med en trupp som är totalt infekterad och ovilliga rent mentalt.
Håller med i mkt i det du skriver, men jag tror även att Pochettino önskade sig bort från Tottenham efter förra säsongen han flirtade rätt mkt med klubbar som Real Madrid och Manchester United.
Citera
2019-10-31, 20:37
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Oavsett tillfälle så finns det lag som man förlorar mot mer ogärna än andra. Arsenal är ett av dessa lag.
Så på så vis var segern igår extra skön. Sättet det skedde på gjorde gjorde det inte sämre men i stort kan det jämställas med en träningsmatch. Skulle man ta sig till final ökar intresset en del.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
6 bänknötare på planen.
Nåja. Om de är friska så kan vi väl åtminstone kalla Milner, Ox och Keita för rotationsspelare.

Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Du kan väl istället visa alla de som jämför Klopp och Solskjaer.
Citat:
Ursprungligen postat av Logisksvensk
visa mig 1 enda länk/källa där jag kan se en unitedfan jämnföra OGS med Klopp.
Denna bild cirkulerande för ett par veckor sedan. https://images.app.goo.gl/Z351RB2BXLRd4ZkV8
Om det var Unitedfans som delade för att de tycker att Solskjaer och Klopp är på samma nivå, försökte vara positiva, alternativt retas eller av motståndarfans för att visa hur dumma Unitedfans är, är osäkert.

I vilket fall så finns det väl ingen som tror att vettiga fans tycker att Solskjaer och Klopp är på samma nivå. Hur OGS utvecklas återstår att se.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2019-10-31 kl. 20:43.
Citera
2019-10-31, 22:05
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Klopp har utvecklats till en av premier leagues största gnällfittor, eller gnällkukar för att inte uppröra någonj feminist. Hela tiden är han ute och gnäller på det ena och det andra. Andra försöker DÖDA hans spelare. Domarna och VAR är emot dem. Och dumma FA ger dem ett för tufft program. Sen spenderar han mer tid under matcherna på att gnälla på fjärdedomarna än något annat. Visst många som gör det, och mycket av detta stämmer in på andra tränare också men tycker klopp är en av de värsta, men kommer undan kritiken för att han är en karismatisk figur. Men kanske är en del av att vara tränare för liverpool att bli indragen i offerkofta kulturen som finns i klubben.

Kanske bara ett tomt hot att göra walkover till ligacupen men ändå en barnslig kommentar. Förutsätter såklart att man inte spelar 2 matcher på 2 dagar. Klart att man kommer lösa det på något sätt, men oavsett så kan man lira andra, eller tredjeelvan i en sån match.

Angående detta ständiga gnäll och prat med fjärdedomarna är detta ett otyg inom fotbollen och måste bort. Finns ingen annan sport där domare tillåts bli så attackerade av både tränare och spelare som fotbollen. Ta bort fjärdedomaren helt och sätt honom i spelargången som backup ifall första domaren blir skadad och ha en funktionär som håller skylten. Så jävla svårt är det väl inte och göra det.
Citera
2019-10-31, 23:26
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Nåja. Om de är friska så kan vi väl åtminstone kalla Milner, Ox och Keita för rotationsspelare.

Nu blir det detaljer och semantik, men spelarna du nämner har fyra starter i ligan tillsammans och 11 inhopp.

Att jämföra med Klopps go to guys: 26 starter av 30 möjliga.

Klopp har sin elva och den funkar bra. Men en skada på anfall, Robertson eller van Dijk och det här laget kan börja kryssa och förlora som om de hette Tottenham. Önskar vi hade haft bättre täckning på fler positioner och att det roterades lite mer. Mittfält och målvakt är enda lagdelarna det finns fullgoda alternativ på.
Citera
2019-11-01, 08:25
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu blir det detaljer och semantik, men spelarna du nämner har fyra starter i ligan tillsammans och 11 inhopp.

Att jämföra med Klopps go to guys: 26 starter av 30 möjliga.
I mina ögon spelar startspelare majoriteten av matcherna från just start. Rotationsspelare startar ibland och får en hel del inhopp och bänknötare får vara glada om de får mer än några inhopp. Sedan räknar jag alla matcher, inte bara ligan. Milner ser jag absolut som en rotationsspelare och att Ox och Keita inte har mer speltid skyller jag på skador. Men det betyder inte att du ser det likadant.
Citera
2019-11-01, 08:49
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Klubben gjorde ett stort misstag som inte sålde Christian Eriksen och värvade en långsiktig ersättare under sommaren. Eriksen är Tottenhams viktigaste spelare och hans dalande form har en negativ påverkan på hela truppen och är förmodligen en stor anledning till varför man inlett så dåligt. Utan honom eller med honom ur form fungerar ingenting.

Försäljningen av Trippier var också helt idiotiskt. Den enda dugliga högerbacken i truppen säljer man utan att ersätta. Nu är han ordinarie i Atlético Madrid så helt klappusel som vissa vill få det till är han knappast. Ja, förra säsongen var han inte bra, men överlag en duktig spelare som dessutom hintat om att något är ruttet bakom kulisserna.

Vertonghen ska ha erbjudits ett treårskontrakt av Inter och lär sticka i vinter. Bänkad senast. Vet inte riktigt vad som hände där eftersom han är väldigt omtyckt i klubben och gjort ett par riktigt bra säsonger under åren. Alderweirelds framtid högst osäker, även den. Dessa två har antingen gått ner sig rekordsnabbt eller så är de totalt omotiverade för bra har de i varje fall inte spelat. Kan köpa att de vill lämna klubben eftersom det är två stabila spelare som varit i England ett bra tag men aldrig vunnit något.

Dele Alli orkar jag inte ens prata om. Hopplös för tillfället!

Misstänker att många av spelarna såg Champions League-finalen i somras som sin stora chans att faktiskt vinna något med klubben och att man därefter tappat stinget - Eriksen, Rose, Vertonghen, Alderweireld m.fl.
Flyttar till andra klubbar har inte materialiserat sig och man går in i säsongen som en del i ett lag man inte vill spela för. Pochettino envisas med sin diamantformation till ingen framgång, man blir förödmjukade av Bayern för att senare samma vecka få stryk av Brighton och sen rullar karusellen bara på.

Det snackades så mycket om en ny fas med arena och ombyggnation av truppen men av detta har vi knappast sett röken av. Jag tycker att alla spelare ska respektera sina kontrakt men samtidigt bör man inte riskera att sitta med en trupp som är totalt infekterad och ovilliga rent mentalt.

Lo Celso får väl ses som Eriksens ersättare, dock har man haft oflyt att han åkt på skador.

Jag är kluven gällande Pochettino. Är det ens någon större klubb som kommer vilja ha honom? Han är en bra "motiverande tränare" men är faktiskt rätt medioker rent taktiskt vilket han har visat gång på gång. Liverpool i CL-finalen, FA cup-semi mot Chelsea, ligacupfinal mot Chelsea etc etc där Tottenham blivit utmanövrerad av en taktiskt bättre coach. Han har nu varit i Tottenham i snart 5.5 år och har inte vunnit någonting. Han har även haft samma personal hela tiden. Jag skulle nog vilja se Pochettino kvar med en utrensning i truppen likt den när han började i Tottenham samt en helt ny tränarstab tillsammans med honom. Ferguson bytte ju sin personal hela tiden och jag tror Pochettino behöver det med.

Man har ju kvalitén i truppen nu gäller det bara att få några resultat med sig och vända trenden.
Fram till jul hade jag gärna sett något sånt här:

-----------Gazzaniga---------------
Foyth-Sanchez-Toby-Davies--
-Sissoko-Ndombele--Lo Celso----
--Lamela------Kane-------Son------

Bänk: Winks, Vert, Alli, Lucas, Sessegnon, Dier, nån målvakt

Sälj Rose, Wanyama, Vertonghen, Aurier och Eriksen samt värva en defensiv mittfältare och en högerback i januari.

Till sommaren lär Alderweireld lämna så då behövs även en mittback.
Citera
2019-11-01, 12:15
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Klopp har utvecklats till en av premier leagues största gnällfittor, eller gnällkukar för att inte uppröra någonj feminist. Hela tiden är han ute och gnäller på det ena och det andra. Andra försöker DÖDA hans spelare. Domarna och VAR är emot dem. Och dumma FA ger dem ett för tufft program. Sen spenderar han mer tid under matcherna på att gnälla på fjärdedomarna än något annat. Visst många som gör det, och mycket av detta stämmer in på andra tränare också men tycker klopp är en av de värsta, men kommer undan kritiken för att han är en karismatisk figur. Men kanske är en del av att vara tränare för liverpool att bli indragen i offerkofta kulturen som finns i klubben.

Kanske bara ett tomt hot att göra walkover till ligacupen men ändå en barnslig kommentar. Förutsätter såklart att man inte spelar 2 matcher på 2 dagar. Klart att man kommer lösa det på något sätt, men oavsett så kan man lira andra, eller tredjeelvan i en sån match.

Angående detta ständiga gnäll och prat med fjärdedomarna är detta ett otyg inom fotbollen och måste bort. Finns ingen annan sport där domare tillåts bli så attackerade av både tränare och spelare som fotbollen. Ta bort fjärdedomaren helt och sätt honom i spelargången som backup ifall första domaren blir skadad och ha en funktionär som håller skylten. Så jävla svårt är det väl inte och göra det.

Självklart är det så!
Citera
2019-11-01, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
I vilket fall så finns det väl ingen som tror att vettiga fans tycker att Solskjaer och Klopp är på samma nivå. Hur OGS utvecklas återstår att se.
Svar, absolut inte... Det är ju bara att titta till längden och erfarenheten av tränarkarriär så är man ju totalt dum i huvudet om man ens vill göra jämförelsen. Skulle man försöka jänföra vad OGS gör idag med Klopp när han kom till BVB första gången så är man kanske mer rätt på det. Iaf om du frågar mig.

Vad OGS kommer kunna uträtta om han får tid och förtroende, det återstår att se. Given succe, given flopp - tror inget av dem är applicerbart. Men att jag tycker det är skönt att han iaf lyckats börja rensa ut skiten som LvG och Jose tog in, det gör jag.

Läste en artikel med Optas "förmodade mål" som man applicerat på samtliga lag. Nu är det ett jäkla longshot och fotboll går ut på att förvalta sina chanser, men om samtliga lag haft maximal utdelning på sina förmodade mål så hade United idag varit 2a i ligan. Det är rätt bra med tanke på att spelet inte sitter, tränaren är det sämsta som fötts fram på jorden och vi har yngsta startelvan med råge i ligan.
Citera
2019-11-01, 17:11
Medlem
Ovcharkas avatar
Hur lyckas Leicester? De säljer en helt OK mittback för en miljard - och de skiter i, för de har Soyunku.

Soyunko är ju den spelaren United vill att Lindelöf ska vara. En snabb och bollsäker spelare.

Leicester skrattar sannerligen hela vägen till banken.
Citera
2019-11-02, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Tänk så roligt det blir den dagen du ersätter text-TV med att titta på en riktig fotbollsmatch. Hoppas att du mår bättre i ditt hat innan dess.

Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hur lyckas Leicester? De säljer en helt OK mittback för en miljard - och de skiter i, för de har Soyunku.

Soyunko är ju den spelaren United vill att Lindelöf ska vara. En snabb och bollsäker spelare.

Leicester skrattar sannerligen hela vägen till banken.

Helt otroligt. Maguire är inte en bra spelare, men han var viktig. Att inte ens ersätta honom och ändå få truppen att tro på idén är inte annat än klockren management. Rodgers har gjort mirakel i både Swansea och Liverpool. Celtic-tiden talar för sig. Brendan Rodgers är en av världens mest underskattade managers. Jag hoppas att han för Leicester till en ny skrälltitel i England eller Europa.

Brendan Rodgers är den sympatiska varianten av José Mourinho.
Citera
2019-11-02, 00:59
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nya-Gula-Strumpor
Tänk så roligt det blir den dagen du ersätter text-TV med att titta på en riktig fotbollsmatch. Hoppas att du mår bättre i ditt hat innan dess.

Helt otroligt. Maguire är inte en bra spelare, men han var viktig. Att inte ens ersätta honom och ändå få truppen att tro på idén är inte annat än klockren management. Rodgers har gjort mirakel i både Swansea och Liverpool. Celtic-tiden talar för sig. Brendan Rodgers är en av världens mest underskattade managers. Jag hoppas att han för Leicester till en ny skrälltitel i England eller Europa.

Brendan Rodgers är den sympatiska varianten av José Mourinho.
Maguire är def en bra spelare och en som hade gått rakt in i startelvan till de flesta PL-klubbar, Maguire är på många sätt en "old school" mittback. Brendan Rodgers är en manager av första klass och jag tycker att han fick för lite tid på sig i Liverpool, när det blev klart att Arsenal inte kunde få varken Thomas Tuchel eller Luis Enrique som ersättare för Wenger så var Rodgers mitt förstaval till att bli vår nya manager. Nu när det är klart att Arsenal inte kan vinna PL så har jag börjat att heja på Leicester i striden om ligaguldet i PL, det vore så jävla kul om Leicester skulle klara av att sno titeln framför näsan på Liverpool och Man City Men på vilket sätt påminner egentligen Rodgers om Mourinho?
Senast redigerad av Generalandersson 2019-11-02 kl. 01:01.
Citera
2019-11-02, 01:07
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Men på vilket sätt påminner egentligen Rodgers om Mourinho?

Kan inte tala för andra, men t.ex så sålde Mou Ibra och fick "gamla" Eto'o, och ovanpå det fick han Materazzi att lira som självaste Nesta. Och till råga på allt tog han en oskolad högerback i Santon och satte som vänsterback.

Och vann CL. Vem fan gör det... Seriöst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in