2019-11-01, 14:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jo du, du har många gånger skrivit väldigt hånfulla och elaka saker, om kvinnor som dejtar t.ex. Peter Lundin och Peter Madsen. Men just i fallet Lotta så är det annorlunda av någon anledning - hon är BARA ett offer, helt utan egen skuld eller eget ansvar, och har absolut inte någon av de dåliga egenskaper, som du tillskrivit kvinnorna som söker sig till de båda danskarna vid namn Peter...
Rent BS. Jag har snarare ifrågasatt den hätska aversion som vissa vräker ur sig i den tråden mot kvinnorna - För ATT det likaväl är tvåvägs dvs en psykopat som styr i andra änden.

Du tycker ju själv att Peter Madsen är så himla rar så din omdömesförmåga ger jag inte ett vitten för - parallellt med att du spytt galla över Kim.
Vore det inte för att din dotter sagt ifrån hade du ju blivit hans penneven?
Snacka om att själv vara starstrucked gällande en psykopat.

Same same but differerent victim. Nu ger du dig på Lotta.
Senast redigerad av develi 2019-11-01 kl. 14:58.
Citera
2019-11-01, 14:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Är det förmildrande att våldta eller mörda människor som beter sig eller ser ut på ett speciellt sätt — "They had it coming..."? Borde vi i så fall inte ändra på lagstiftningen så att GM till brottsoffer som har vissa personligheter får lindrigare straff?
Lika inför lagen vid brutalt mord? Inte enligt begåvningsreserven. Solglittrets har även poängterat hennes stringtrosor. Ve och fasa..
Påminner om Blame the victim vid våldtäkter. Stereotypt idiotsvammel som tyvärr förekommer ända upp i rätten om utseende och klädsel. För snygg, för sexig, för godtrogen.

ALLTiD mot kvinnor. Skyll er själva om ni utsätts för brutalt eller dödligt våld. Ni borde veta bättre. Hans manliga offer? Samma resonemang?
Fetglöm det.
Citera
2019-11-01, 15:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av judenheten
Det finns RPU. MJ är diagnosticerad med antisocial personlighetsstörning. Det här handlar inte om intelligens, utan om beteende. De flesta människor är inte särskilt manipulativa, och det handlar inte om någon sorts dumhet utan oftast om att man inte vill. Det är inte nödvändigtvis svårt att manipulera folk, särskilt inte efter att de börjat gilla dig. Det är inte heller så att manipulativa människor måste ha en långsiktig plan, det räcker med att njuta av maktsituationen eller få sin vilja fram precis i stunden.

Antisocial personlighetsstörning kan jag tänka mig, man skulle kunna ta en bild på MJ och sätta som illustration till en artikel om det i ett uppslagsverk... Men detta har ju inget med "psykopati" att göra. Psykopater brukar vara intelligenta och behärskade. Och planera långsiktigt, fast du påstår att det inte är nödvändigt.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rent BS. Jag har snarare ifrågasatt den hätska aversion som vissa vräker ur sig i den tråden mot kvinnorna - För ATT det likaväl är tvåvägs dvs en psykopat som styr i andra änden.

Du tycker ju själv att Peter Madsen är så himla rar så din omdömesförmåga ger jag inte ett vitten för - parallellt med att du spytt galla över Kim.
Snacka om själv vara starstrucked.

Sluta ljug. Jag skulle aldrig ta kontakt med en mördare. Det jag gjorde, var att jag lekte under anonymt nick i en tråd på Flashback. Jag har MYCKET bra koll på vad jag gör i verkligheten, och att skriva till personer i fängelse hör inte dit... Dessutom har jag aldrig sagt att PM är "rar", jag har sagt att han är intelligentare än genomsnittet (OK att jag kanske trodde att han låg 5-10 poäng högre på IQ-skalan än vad som visade sig vara fallet) kunnig inom sina ämnen, samt charmig och med förmågan att entusiasmera andra. Och allt detta är väl rätt allmänt konstaterat sedan rättegången?

Citat:
Lika inför lagen vid brutalt mord? Inte enligt begåvningsreserven. Solglittrets har även poängterat hennes stringtrosor. Ve och fasa..
Påminner om Blame the victim vid våldtäkter. Stereotypt idiotsvammel som tyvärr förekommer ända upp i rätten om utseende och klädsel. För snygg, för sexig, för godtrogen.

ALLTiD mot kvinnor. Skyll er själva om ni utsätts för brutalt eller dödligt våld. Ni borde veta bättre. Hans manliga offer? Samma resonemang?
Fetglöm det.

Har inget med att vara snygg eller sexig att göra, bara om yttre attribut. När man har samlat på sig lite erfarenhet av livet och människorna, så lär man sig att känna igen olika yttre attribut, och vilka inre egenskaper hos bäraren de brukar vara kopplade till. Det ÄR inte svårare än så. Och jag håller heller inte med om att det aldrig skulle användas mot manliga brottsoffer. Jag har kunnat identifiera homosexuella män som blivit utsatta för brott, långt innan det stod i någon källa på nätet eller i en papperstidning, att så var fallet. Likaså kan jag identifiera en manlig knarkare, en illegal invandrare och en gängkriminell. Och när man vet vilken typ mannen är, så kan man oftast gissa sig till varför han blivit mördad - t.ex. uppgörelser inom den under världen. Inget konstigt.

Tycker du inte att polisen ska få göra gärningsmannaprofiler heller, eller är det enbart offren som inte får kategoriseras, då man letar efter ett motiv och en mördare?

Angående MJ:s manliga offer så känner jag inte till det ena, men det andra var ju en SPÄRRVAKT. Självklart var det inte hans fel att han blev mördad, han gjorde ju bara sitt jobb - han VALDE inte att ha samröre med Martin Jonsson.
Citera
2019-11-01, 15:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Sluta ljug. Jag skulle aldrig ta kontakt med en mördare. Det jag gjorde, var att jag lekte under anonymt nick i en tråd på Flashback. Jag har MYCKET bra koll på vad jag gör i verkligheten, och att skriva till personer i fängelse hör inte dit... Dessutom har jag aldrig sagt att PM är "rar", jag har sagt att han är intelligentare än genomsnittet (OK att jag kanske trodde att han låg 5-10 poäng högre på IQ-skalan än vad som visade sig vara fallet) kunnig inom sina ämnen, samt charmig och med förmågan att entusiasmera andra. Och allt detta är väl rätt allmänt konstaterat sedan rättegången?
HAHA!
Exakt alla som läst tråden vet hur du svärmar för PM och du har beskrivit att det är din dotter som håller dig tillbaka att kontakta honom. För att din adress kommer framträda som brevvän.

"Rar" var ett jävligt snällt ordval för din sjuka fascination. Du är en potentiell killer groupie och avundas Sofie som har umgänge med psykopaten.
De han vill knulla med har du dock inte värst till övers för.
Lite Sotis?
Citat:
Finns det någon RPU på Martin Jonsson, som styrker dina diagnoser? För jag tror nämligen inte, att han är intelligent nog, att medvetet manipulera och styra människor på det sättet. Min människokännedom säger snarare, att han är en sådan typ som gör det han känner för precis för ögonblicket, utan varken hämningar eller baktankar. Vare sig det är smeka eller slå.
Dement?
(FB) Lotta Rudholm misshandlad till döds i Ulvsunda, 2016-06-04
Citera
2019-11-01, 15:45
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Snacka om att själv vara starstrucked gällande en psykopat.

Fast som kvinna tycker jag det är tröttsamt att i tråd efter tråd läsa "you go girl" kören lalla på som om den egenskapen att någon är kvinna per automatik fråntar dem all möjlighet till egenmakt. Och gud nåde om man andas att hjälpen som samhället skulle erbjuda kanske borde riktas in på kvinnorna.
Beträffande just Lotta verkar du anse att "sina känslor rår man inte för" och därav är det något UFO som bestämde att Lotta hade ett förhållande med Martin? Det är ju för de flesta andra vuxna möjligt att sätta sig över sina känslor när man känner för något som man inser inte är bra för en.

Men visst, det är möjligt att Lotta gav sig ihop med Martin av taskig självkänsla. Hon hyrde väl lägenheten i andra hand via något ex, det är ju också ett typiskt trash beteende. Hon tjänar inte speciellt mycket som uska förstås, som sjukskriven får hon ännu mindre och vid 40 års ålder har hon lagt en smärre förmögenhet på estetiska ingrepp men har ingen egen bostad. Exet ljuger hon till om att hon kanske fortfarande kan tänka sig försöka bli hop igen. Tror fan det att hon inte mådde något vidare.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-01 kl. 16:02.
Citera
2019-11-01, 15:45
Bannlyst
Citat:
Antisocial personlighetsstörning kan jag tänka mig, man skulle kunna ta en bild på MJ och sätta som illustration till en artikel om det i ett uppslagsverk... Men detta har ju inget med "psykopati" att göra. Psykopater brukar vara intelligenta och behärskade. Och planera långsiktigt, fast du påstår att det inte är nödvändigt.

Du har uppenbarligen inte en aning om vad du pratar om. För det första existerar det inte ens någon psykopatdiagnos utan man lägger in dessa egenskaper under "antisocialt personlighetssyndrom med psykopatiska drag". För det andra är "psykopaten" varken mer eller mindre intelligent än andra grupper. För det tredje är behärskad snarare kontraindikatoriskt i förhållande till de med psykopatiska drag som snarare brukar brista i impulskontroll, i likhet med de närbesläktade NPD och BPD.
Senast redigerad av Krmkr 2019-11-01 kl. 15:48.
Citera
2019-11-01, 15:50
Medlem
Citat:

Fetglöm det.

Hans manliga offer kan inte välja vem. de möter och drabbas av totalt oprovocerat våld från en okänd person som känner för att spöa på någon och ger efter för den känslan. Lotta kände till den sidan hos Martin och ville ändå leva med honom.
Citera
2019-11-01, 16:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Du har uppenbarligen inte en aning om vad du pratar om. För det första existerar det inte ens någon psykopatdiagnos utan man lägga in dessa egenskaper under "antisocialt personlighetssyndrom med psykopatiska drag". För det andra är "psykopaten" varken mer eller mindre intelligent än andra grupper. För det tredje är behärskad snarare kontraindikatoriskt i förhållande till de med psykopatiska drag som snarare brukar brista i impulskontroll, i likhet med de närbesläktade NPD och BPD.
Professor Hare skulle vrida sig av skratt om han läste diskussionen om IQ som argument mot psykopati och utifrån PcL-r.

Det är ingen idé du slösar tid. Har Merw ännu inte greppat kriterierna via den andra tråden, förklarat ner på idiotnivå och otaliga länkar till forskning, så är det total faktaresistens.
Skulle dock tippa att det inte går in för att viljan inte finns.
Madsen är så charmig (inte manipulativ), omtänksam (inte empatistörd) och smart.
Det var mer sorg över ubåten än vad psykopatjäveln gjort och en ren förlust att låsa in en så innovativ person på några kvadratmeter...

Att de slår ihjäl eller torterar helt försvarslösa kvinnor är en bisak och kvinnorna är medspelare.
Får skylla sig själva.

Som sagt. Man kan osökt undra över hatet mot offer och vad vinningen är. Ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle hänge sig i orgier av kränkningar och skuldbeläggande såsom sker från vissa.
Resultatet är enbart att de skämmer ut sig själva.
Citera
2019-11-01, 16:16
Medlem
Citat:
Begåvningshandikappad?
Ge dig för i helvete och inse att han är psykopat.
Hoppas du råkar ur för en sån, du verkar behöva direktkontakt för att inse vidden av vad det innebär.

Kan du inte ens läsa hur fan han manipulerar alla andra så är du helt rökt.

Du förmår tydligen inte ta till dig fakta.

Du vill hata Lotta, skuldbelägga henne för hennes död.

Ha det.

Där ser man vilket jävla lowlife du är du är. Menar du att jag ska be om ursäkt för att jag inte haft svårt att sålla bort personer som MJ i min umgängeskrets trots att jag lätt skulle kunnat ha umgåtts med dem givet min bakgrund?
Måste fråga: blåser det fritt mellan öronen på dig? Jag har inte hävdat att MJ inte är psykopat, men Lotta tyckte han var charmig, detta trots att hon hade kännedom om hans bakgrund. Och hon fick sannerligen det däng du önskade mig.

Jag tror inte att Lotta var begåvningshandikappad, inte i intellektuellt hänseende i vart fall men antagligt i emotionellt hänseende så fanns nog en hel del bristersom hon kunnat haft nytta att få hjälp med. Du skrev att alla som vet vad en psykopat är vet vad de har att göra med. Och på ett intellektuellt plan visste nog Lotta det, om inte annat genom psykologiavsnittet inom usk utbildningen. Men emotionellt attraheras hon av psykopaten (jag betvivlar inte att han är psykopat, så försök inte tillskriva mig en inställning jag inte har). Vilket orsakar problem för henne. Men istället för att inse att dessa kvinnor skulle vara mest hjälpt av något slags behandling för egen del så fläskar du på internet och önskar att kvinnor som inte haft de problemen också ska misshandlas i något sinnesrubbat jämställdhetssträvande.
Du bevisade just att jag hade rätt när jag bad dig ta din psykosmedicin.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-01 kl. 16:25.
Citera
2019-11-01, 16:25
Medlem
Citat:
Ja, naiv kan vara en komponent likaväl som överempatisk utifrån en tro på att han var förändringsbar. Däremot får hon som sagt inte skylla sig själv som vissa hätskt vräker ur sig.

Kan du förstå att en överempatisk människa INTE prioriterar sitt underliv gentemot de brottsoffren som redan fanns när det gäller pojkvänskandidaten MJ?
Citera
2019-11-01, 16:31
Medlem
Citat:
Professor Hare skulle vrida sig av skratt om han läste diskussionen om IQ som argument mot psykopati och utifrån PcL-r.

Det är ingen idé du slösar tid. Har Merw ännu inte greppat kriterierna via den andra tråden, förklarat ner på idiotnivå och otaliga länkar till forskning, så är det total faktaresistens.
Skulle dock tippa att det inte går in för att viljan inte finns.
Madsen är så charmig (inte manipulativ), omtänksam (inte empatistörd) och smart.
Det var mer sorg över ubåten än vad psykopatjäveln gjort och en ren förlust att låsa in en så innovativ person på några kvadratmeter...

Att de slår ihjäl eller torterar helt försvarslösa kvinnor är en bisak och kvinnorna är medspelare.
Får skylla sig själva.

Som sagt. Man kan osökt undra över hatet mot offer och vad vinningen är. Ingen vid sina sinnens fulla bruk skulle hänge sig i orgier av kränkningar och skuldbeläggande såsom sker från vissa.
Resultatet är enbart att de skämmer ut sig själva.

Men det är väl inte "hat", det är ganska saklig kritik, att ganska många kvinnor de facto har betydligt större möjlighet till en bättre tillvaro än vad de av någon anledning ger dem själva. På terapin på behandlingshemmet jag var på kunde konfrontationerna som gjordes för att påverka beteendeförändringar låta lååångt hårdare än vad som yttrats i denna tråd.
Citera
2019-11-01, 16:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Där ser man vilket jävla lowlife du är du är. Menar du att jag ska be om ursäkt för att jag inte haft svårt att sålla bort personer som MJ i min umgängeskrets trots att jag lätt skulle kunnat ha umgåtts med dem givet min bakgrund?

Jag tror inte att Lotta var begåvningshandikappad, inte i intellektuellt hänseende i vart fall men antagligt i emotionellt hänseende så fanns nog en hel del bristersom hon kunnat haft nytta att få hjälp med. Du skrev att alla som vet vad en psykopat är vet vad de har att göra med. Och på ett intellektuellt plan visste nog Lotta det, om inte annat genom psykologiavsnittet inom usk utbildningen. Men emotionellt attraheras hon av psykopaten. Vilket orsakar problem för henne. (Såvitt de inte ändrat innehållet sedan morsan läste den utbildningen.).
Jag är gärna lowlife, du har nyss klassat Lotta som trash och jag känner mer för henne som person än en retard som dig.

Vem fan har sagt att hon inte var emotionellt attraherad? Hon var förblindad inledningsvis pga psykopatens charmoffensiv - varav flera andra beskriver hans lömska väsen och hur han har förmåga att framställa sig i bättre dager, oskyldig och en som snarare värnar om kvinnor. Likt Madsen.

Det är hans manipulativa förmåga parat med kroniska lögner.

SEN övergår det i ren hjärntvätt via att växlande bryta ner självförtroende och aktning.
En väldigt målmedveten strategi.

SEN kommer maktutövande och hot och offret - en psykopat har inte relationer - är i hans makt.

Han isolerar och hotar att döda alla i hennes omgivning inklusive hennes älskade hund om hon inte lyder.

Cirkeln är sluten. Mission completed.

Han njuter över sin makt och kontroll gällande Lotta som sitter som i en rävsax.

Be om ursäkt? Sörj snarare över hur urdålig kunskap du har.

Resten kan du ta med nån av dina gelikar, du intresserar mig inte.

Citat:
Men det är väl inte "hat", det är ganska saklig kritik, att ganska många kvinnor de facto har betydligt större möjlighet till en bättre tillvaro än vad de av någon anledning ger dem själva. På terapin på behandlingshemmet jag var på kunde konfrontationerna som gjordes för att påverka beteendeförändringar låta lååångt hårdare än vad som yttrats i denna tråd.
Senast redigerad av develi 2019-11-01 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in