Citat:
Ursprungligen postat av
judenheten
Det finns RPU. MJ är diagnosticerad med antisocial personlighetsstörning. Det här handlar inte om intelligens, utan om beteende. De flesta människor är inte särskilt manipulativa, och det handlar inte om någon sorts dumhet utan oftast om att man inte vill. Det är inte nödvändigtvis svårt att manipulera folk, särskilt inte efter att de börjat gilla dig. Det är inte heller så att manipulativa människor måste ha en långsiktig plan, det räcker med att njuta av maktsituationen eller få sin vilja fram precis i stunden.
Antisocial personlighetsstörning kan jag tänka mig, man skulle kunna ta en bild på MJ och sätta som illustration till en artikel om det i ett uppslagsverk... Men detta har ju inget med "psykopati" att göra. Psykopater brukar vara intelligenta och behärskade. Och planera långsiktigt, fast du påstår att det inte är nödvändigt.
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Rent BS. Jag har snarare ifrågasatt den hätska aversion som vissa vräker ur sig i den tråden mot kvinnorna - För ATT det likaväl är tvåvägs dvs en psykopat som styr i andra änden.
Du tycker ju själv att Peter Madsen är så himla rar så din omdömesförmåga ger jag inte ett vitten för - parallellt med att du spytt galla över Kim.
Vore det inte för att din dotter sagt ifrån hade du ju blivit hans penneven?
Snacka om själv vara starstrucked.
Same same but differerent victim. Nu ger du dig på Lotta.
Sluta ljug. Jag skulle aldrig ta kontakt med en mördare. Det jag gjorde, var att jag lekte under anonymt nick i en tråd på Flashback. Jag har MYCKET bra koll på vad jag gör i verkligheten, och att skriva till personer i fängelse hör inte dit... Dessutom har jag aldrig sagt att PM är "rar", jag har sagt att han är intelligentare än genomsnittet (OK att jag kanske trodde att han låg 5-10 poäng högre på IQ-skalan än vad som visade sig vara fallet) kunnig inom sina ämnen, samt charmig och med förmågan att entusiasmera andra. Och allt detta är väl rätt allmänt konstaterat sedan rättegången?
Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Lika inför lagen vid brutalt mord? Inte enligt begåvningsreserven. Solglittrets har även poängterat hennes stringtrosor. Ve och fasa..
Påminner om Blame the victim vid våldtäkter. Stereotypt idiotsvammel som tyvärr förekommer ända upp i rätten om utseende och klädsel. För snygg, för sexig, för godtrogen.
ALLTiD mot kvinnor. Skyll er själva om ni utsätts för brutalt eller dödligt våld. Ni borde veta bättre. Hans manliga offer? Samma resonemang?
Fetglöm det.
Har inget med att vara snygg eller sexig att göra, bara om yttre attribut. När man har samlat på sig lite erfarenhet av livet och människorna, så lär man sig att känna igen olika yttre attribut, och vilka inre egenskaper hos bäraren de brukar vara kopplade till. Det ÄR inte svårare än så. Och jag håller heller inte med om att det aldrig skulle användas mot manliga brottsoffer. Jag har kunnat identifiera homosexuella män som blivit utsatta för brott, långt innan det stod i någon källa på nätet eller i en papperstidning, att så var fallet. Likaså kan jag identifiera en manlig knarkare, en illegal invandrare och en gängkriminell. Och när man vet vilken typ mannen är, så kan man oftast gissa sig till varför han blivit mördad - t.ex. uppgörelser inom den under världen. Inget konstigt.
Tycker du inte att polisen ska få göra gärningsmannaprofiler heller, eller är det enbart offren som inte får kategoriseras, då man letar efter ett motiv och en mördare?
Angående MJ:s manliga offer så känner jag inte till det ena, men det andra var ju en SPÄRRVAKT. Självklart var det inte hans fel att han blev mördad, han gjorde ju bara sitt jobb - han VALDE inte att ha samröre med Martin Jonsson.