2019-11-01, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack fru C. Och godnatt.
Takk! :-) God natt :-)
Citera
2019-11-01, 01:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Nån tipsade om veckans brott på svt och det hade jag glömt att se på. Dom ägnade en stor del av programtiden åt Hagen-fallet. Intressant!

https://www.svtplay.se/video/24273829/veckans-brott/veckans-brott-avsnitt-1-1
Tack för länken, nu föll kabalen på plats!

Det verkar som jag nu hellre ska hålla fast vid min hypotes: "Opplegget" eller Kaos VS Kaos, som jag först sa.

Här i "Väckans brott" får jag bekräftat att det har gjorts tidigare på det sättet i andra kidnappningsfall.

Jag tappade viss tro, efter att jag fick veta om teaterbesöket och hörde presskonferensen igår. Jag tyckte inte det var trovärdigt när Holden och familjen tog tag i andra hypoteser än polisen, när polisen gav oss hopp om uppklaring i fallet före nyåret.

Det var därför jag plötsligt var säker på att TH var GM. Så småningom öppnade det också möjligheter för att misstänka andra släktingar.

Jag tror nu fortfarande att detta är en kidnappning som gick fel. Oenigheten mellan familjen och polisen är ett spel: Kaos VS Kaos eller "Opplegget", som polisen säger.

Man ska alltid hoppas på det bästa!
Citera
2019-11-01, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Har veid frem og tilbake og tar utgangspunkt i at kidnappimgsteorien er lagt vekk da er det jo ikke mange som gidder å drepe en kvinne og risikere mange års fengsel for det, hevn eller ei.
Forretningslivet er selvfølgelig full av haier men de dreper ikke. Hvorfor skulle de ramme henne og ikke han i såfall.
Klart man kan tenke at man tar han på sitt såreste punkt, redselen for å miste en, det blir likevel så usannsynlig med tanke på hvilke arbeid som er lagt ned i dette.
Samtidig skal man være klar over at separasjonsangst ikke nødvendigvis er det samme som kjærlighet
Dette vet jeg av egen erfaring, jeg skal ikke påstå at TH ikke var glad i sin kone men hun hadde også en rolle som mange andre fruer ikke har, hun ble på en måte både en mor og ektefelle og fundamentet på.hva han hadde bygget opp.
Selv om han hadde masse penger ville han aldri klart og finne en så lojal og måteholden partner.
Det er egentlig lett og lese TH via info jeg har fått her.Tøffe oppvekstforhold og ikke minst at han mistet mor så tidlig, en slags kamp for å vise verden hva han kunne og var verdt.
For å gjennomføre dette var han nok helt avhengig av å ha en familiekjør kone som støttet han i ett og alt.
Det sies at de som er født til formuer er de minst farlige, de som har kjempet er mest farlig, virker sikkert immun utad, men er nok ganske sårbar i bunnen.
Men bare politiet sitter på evnt.opplysninger om separasjon eller skilsmisse var et emne.
Mitt fetade:
Den vetenskapen är nedsänkt.

Jag kanske är en häst, men jag fick inga skygglappar.
Citera
2019-11-01, 07:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvorfor kunne ikke Lisbeth forsvinne stille og rolig ved en ulykke. Hvorfor så voldsomt dramatisk, med en falsk kidnapping og falsk pengeutpressing. Denne saken vekker oppsikt verden rundt.

Hvis AEH ante noe, oppfattet noe, forsto noe eller visste noe som gjorde at hun måtte dø. Så hadde det ingen bråhast. Det var tid til å planlegge, måneder i forveien.

Er det noe mer ved rigging av åstedet for bortføring, er det ment å peke mot en bestemt person, en person som TH har et intenst hat mot?

Har GM gått rundt med en minnebrikke i lommen, og ventet på en mulighet til å skrive ut trusselbrevet på denne personens printer og brevpapir? Mens han har vært på besøk hjemme hos personen. Eller tatt seg inn i personens bolig mens personen har vært bortreist?

Men så har ikke politiet oppfattet sporet som ligger der. Politiet har ikke gjort en kobling som TH har forventet at de skulle gjøre?

Det er et mysterium.

Akkurat. Varför? Jag tror det är lätt att underskatta th. Det hänger väl på inköpen då. Men dessa i sig har inte lätt till häktning än. Det står och väger. Klåpare eller iskall?
Citera
2019-11-01, 08:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ja, det ville være alt for risikabelt, du har rett i det.

En mobiltelefon med forhåndsprogrammert oppringing er mye tryggere.
Den där uppringningen/planerade besöket av elektrikern måste ha varit okänt för GM. Det var nog en stor plump i protokollet. Tidsrymden krymte avsevärt och måste gjort polisen väldigt misstänksam.
Vet inte varför jag citerade dig.
Citera
2019-11-01, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nu var du förmodligen lite för smart för mig. Jag förstår ingenting, förutom att det måste ha varit löjligt.

MGM? GM skrev jag.

Sikkert norsk/svensk som forvirrer deg.

Det var bara jag som kom med ett diskret tips som ett skämt om vem som kunde ha gjort detta.

"Om bara polisen hade en möjlig GM som är mycket bra på egendom med lokal kunskap i Lørenskog / Gardemoen samt bra på taktisk analys och riskminimering"

Takk til google translate
Citera
2019-11-01, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemmelig.
Skjerpings, at du ikke forstår gjør det ikke greit å slenge drit. Må være litt takhøyde for tanker her.

Det er jeg enig i. Det må finnes en slags tanke eller mening i innleggene, og ikke rent ordgyteri.

Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Akkurat. Varför? Jag tror det är lätt att underskatta th. Det hänger väl på inköpen då. Men dessa i sig har inte lätt till häktning än. Det står och väger. Klåpare eller iskall?

Det henger liksom ikke sammen.Tror du nevnte det tidligere, at det ville passe mye bedre om det var en hastig sammensnekret plan etter et uhell, eller et drap i affekt. Men, så kommer Sprox-skoene, papir og printer til trusselbrevet, krypovaluta-kontoene, kanskje GM tilfeldigvis hadde disse rekvisittene tilgjengelig. Og forfattet og skrev ut trusselbrevet selv, i løpet av natten.

Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Den där uppringningen/planerade besöket av elektrikern måste ha varit okänt för GM. Det var nog en stor plump i protokollet. Tidsrymden krymte avsevärt och måste gjort polisen väldigt misstänksam.
Vet inte varför jag citerade dig.

Samtidig, hvis TH er GM, så "stemmer det" at det at det måtte gå kun kort tid fra han dro hjemmefra, og frem til "siste livsbevis" 09:14.

Det var en kritisk periode, der noe kan gå galt, det må ikke bli oppdaget for tidlig at AEH var forsvunnet. Var ytterdøren låst da TH dro på jobb? Vet ikke. Det ville jo være risikabelt om noen ringte på, og kanskje hørte at hvalpen bjeffet, og som kanskje ville kjenne på døren for å undersøke om den var låst.

Da elektrikeren ringte en halvtime senere, svarte hun ikke. Og hun ringte heller ikke tilbake. Selv om hun hadde en avtale med elektrikeren.

Elektrikeren snevrer inn tidsrommet. Og det var nok ikke planlagt.

Jeg så også det svenske programmet i går. Det er en underlig sak. Den består av små brokker og biter som tilsynelatende henger sammen, men som det er umulig å få sammen til en helhet.

Det er mye som mangler i dette puslespillet før det går an å se et tydelig helhetsbilde som kan gi en rasjonell mening. Slik jeg oppfatter det.
Citera
2019-11-01, 09:09
Medlem
God morgen,

https://www.tu.no/artikler/bygger-innendors-skihall-med-droneteknologi-beregner-vi-noyaktig-pris-og-mengde-pa-massene/447206

om en hadde rukket å gjemme vekk noe i dette området - før det ble bygget et landemerke til 800 mill. på toppen... jeg vet ikke, men en kunne kanskje følt seg sånn noenlunde sikker på at ingen plutselig "snublet over" det, da?
Noen som vet hvor langt arbeidet var kommet pr. 31. okt 2018... og hvor mye som ble gjort fra da og frem til januar 2019?

*merk publiseringsdatoen ~ hata slumpen ~ understreker at det ikke er andre ting som leder hit, som jeg vet om, i alle fall

(...og Hvor ligger byggeplassen på ruta mellom Fjellhamar og Det Norske Teater? :P)
Citera
2019-11-01, 09:28
Medlem
Citat:
Hvorfor kunne ikke Lisbeth forsvinne stille og rolig ved en ulykke. Hvorfor så voldsomt dramatisk, med en falsk kidnapping og falsk pengeutpressing. Denne saken vekker oppsikt verden rundt.

Hvis AEH ante noe, oppfattet noe, forsto noe eller visste noe som gjorde at hun måtte dø. Så hadde det ingen bråhast. Det var tid til å planlegge, måneder i forveien.

Er det noe mer ved rigging av åstedet for bortføring, er det ment å peke mot en bestemt person, en person som TH har et intenst hat mot?

Har GM gått rundt med en minnebrikke i lommen, og ventet på en mulighet til å skrive ut trusselbrevet på denne personens printer og brevpapir? Mens han har vært på besøk hjemme hos personen. Eller tatt seg inn i personens bolig mens personen har vært bortreist?

Men så har ikke politiet oppfattet sporet som ligger der. Politiet har ikke gjort en kobling som TH har forventet at de skulle gjøre?

Det er et mysterium.

Det er utrolig mye ved denne saken som forvirrer. Og jeg vil tro det er en del av planen.
Jeg tror ikke det skulle være noen bestemt person det skulle peke mot, mer et mer diffust trusselbilde. Pareto som et perfekt bakteppe. "Hevn". Kaosteorien til Havhest har jeg liten tro på. Jeg forstår behovet for å håpe på det beste. Men det beste vil være om denne saken løses, og det er på tide å se realitetene i hvitøyet.
09:14 tror jeg består. Ingen har løyet om denne, det kan ikke være en del av planen, altfor stor risiko. Telefonen tror jeg gikk til et av barna, og jeg tror AE var i live.
Jeg tror MGM har benyttet anonym innleid hjelp, til "grovarbeidet" som Minnimus kalte det. De kan ha fått oppdraget av en de ikke vet hvem er, og blir de tatt, kan det være at de vil peke mot en helt annen enn MGM. Hvordan dette har foregått vet jeg ikke.
Så kommer vi til selve narrativet rundt. Dette er for meg det mest uforståelige. Å leie inn noen for å drepe AE burde også være uforståelig, og til en viss grad er det det, men noen mennesker er onde. Kidnappings-narrativet er helt unødvendig slik jeg ser det. Den som står bak har feilet med dette. Trodd at det skulle fungere på en måte som det ikke gjorde. Alle geniale planer har som regel en feil. Jeg tror nemlig at MGM har stått bak narrativet selv, og kan knyttes opp mot det. Kjøp, kontoer, og selve brevet, hvordan det er utformet, lengden, og informasjon. I tillegg tror jeg politiet gjennom avhør har avdekket mange mørke hemmeligheter, og har et klart bilde av motiv.
Jeg synes ikke vi skal angripe Monsen og andre som har utlevert noe av dette gjennom kryptiske små hint her inne. Hvis det stemmer vil det komme fram. Utroskap innad i familier er tabubelagt, men ikke så uvanlig som man skulle tro. Jeg vet om to tilfeller, ett hvor far og svigerdatter ble avslørt. Det er mange årsaker til utroskap, og til eldre man blir, til mer forstår man hva som kan ligge til grunn, og at situasjonen som regel ikke er svart/hvit. Nå vet ikke jeg om det er noe i ryktene i denne saken, men noe må det være, det er det i alle familier, noen mer enn andre.
Men over til MGM. Jeg tror svaret ligger i trusselbrevet og narrativet rundt. Det speiler personen som står bak, og politiet har sett ham.
Citera
2019-11-01, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Nån tipsade om veckans brott på svt och det hade jag glömt att se på. Dom ägnade en stor del av programtiden åt Hagen-fallet. Intressant!

https://www.svtplay.se/video/24273829/veckans-brott/veckans-brott-avsnitt-1-1

Interessant med andre innspill. Hadde håpet de hadde snakket litt om tiden før forsvinningen men de har vel kun noen få minutter å dekke saken på. Er enig med dem om at politiet driver et taktisk spill når de drypper informasjon.

Nå veit jeg ikke hva som vises på tv i Sverige men i Norge gikk det en julekalender 2017 som het "Jul i blodfjell". Dette er en mix av humor/horror/krim hvor 24 slektninger møtes på et øde hotell i håp om å få en bit av et arveoppgjør. Hver dag skjer det et mord og seerne blir lurt til å tro at morderen er noen andre enn den ekte GM hver dag før alle brikkene faller på plass siste episode. Dette synes jeg er meget relevant til denne saken hvor politiet "lurer" publikum ut ifra hvilke bevis og informasjon som deles. Uten å ha alle puslebitene kan man fort rette blikket mot feil GM.
Senast redigerad av Fbc37 2019-11-01 kl. 09:32.
Citera
2019-11-01, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Det er utrolig mye ved denne saken som forvirrer. Og jeg vil tro det er en del av planen.
Jeg tror ikke det skulle være noen bestemt person det skulle peke mot, mer et mer diffust trusselbilde. Pareto som et perfekt bakteppe. "Hevn". Kaosteorien til Havhest har jeg liten tro på. Jeg forstår behovet for å håpe på det beste. Men det beste vil være om denne saken løses, og det er på tide å se realitetene i hvitøyet.
09:14 tror jeg består. Ingen har løyet om denne, det kan ikke være en del av planen, altfor stor risiko. Telefonen tror jeg gikk til et av barna, og jeg tror AE var i live.
Jeg tror MGM har benyttet anonym innleid hjelp, til "grovarbeidet" som Minnimus kalte det. De kan ha fått oppdraget av en de ikke vet hvem er, og blir de tatt, kan det være at de vil peke mot en helt annen enn MGM. Hvordan dette har foregått vet jeg ikke.
Så kommer vi til selve narrativet rundt. Dette er for meg det mest uforståelige. Å leie inn noen for å drepe AE burde også være uforståelig, og til en viss grad er det det, men noen mennesker er onde. Kidnappings-narrativet er helt unødvendig slik jeg ser det. Den som står bak har feilet med dette. Trodd at det skulle fungere på en måte som det ikke gjorde. Alle geniale planer har som regel en feil. Jeg tror nemlig at MGM har stått bak narrativet selv, og kan knyttes opp mot det. Kjøp, kontoer, og selve brevet, hvordan det er utformet, lengden, og informasjon. I tillegg tror jeg politiet gjennom avhør har avdekket mange mørke hemmeligheter, og har et klart bilde av motiv.
Jeg synes ikke vi skal angripe Monsen og andre som har utlevert noe av dette gjennom kryptiske små hint her inne. Hvis det stemmer vil det komme fram. Utroskap innad i familier er tabubelagt, men ikke så uvanlig som man skulle tro. Jeg vet om to tilfeller, ett hvor far og svigerdatter ble avslørt. Det er mange årsaker til utroskap, og til eldre man blir, til mer forstår man hva som kan ligge til grunn, og at situasjonen som regel ikke er svart/hvit. Nå vet ikke jeg om det er noe i ryktene i denne saken, men noe må det være, det er det i alle familier, noen mer enn andre.
Men over til MGM. Jeg tror svaret ligger i trusselbrevet og narrativet rundt. Det speiler personen som står bak, og politiet har sett ham.

Synes det er en logisk brist der. Så snart saken blir offentlig kjent, vil alle forstå hvem som står bak, og bakmannen har da stilt seg lagelig til for utpressing.

I tillegg kommer et annet problem, hvordan denne "innleide hjelpen" har gjennomført drap og bortføring, uten å legge igjen ett eneste kjent spor.
Citera
2019-11-01, 09:56
Medlem
Citat:
Synes det er en logisk brist der. Så snart saken blir offentlig kjent, vil alle forstå hvem som står bak, og bakmannen har da stilt seg lagelig til for utpressing.

I tillegg kommer et annet problem, hvordan denne "innleide hjelpen" har gjennomført drap og bortføring, uten å legge igjen ett eneste kjent spor.

Ikke uenig, men jeg ser ikke hvordan dette kan ha skjedd uten hjelp. Da må det komme en utrolig overraskende tvist. Og det kan godt være. Men den klarer ikke jeg å se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in