2019-10-31, 23:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Hvorfor i all verden ble sko, strips og papir skaffet fra 3 forskjellige butikkjeder?
Tenkte GM at det var smartere enn å ev kjøpe alt i samme butikkjede på forskjellige tidspunkt?
Eller var det ev tilfeldig at de tre tingene stammer fra 3 forskjellige butikkjeder?

(Sko fra Sparkjøp, papir fra Clas Ohlsson og strips fra Biltema).
GM kan ha letat efter en dumpningsplats för kroppen, samtidigt som shoppingrundan. Vad sägs om Øvre Aker / Ulven kyrkogård vid Alna shoppingcenter. Centret har både Biltema och Claas Olsson ...
Citera
2019-10-31, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
GM kan ha letat efter en dumpningsplats för kroppen, samtidigt som shoppingrundan. Vad sägs om Øvre Aker / Ulven kyrkogård vid Alna shoppingcenter. Centret har både Biltema och Claas Olsson ...

Om bare politiet hadde hatt en MGM som er meget dyktig på eiendom med lokalkunnskap i Lørenskog/Gardemoen samt god på taktisk analyse og risiko minimering...
Citera
2019-10-31, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Då öppnar du upp för att det kan ochså ha varit AE eller hundvakten. Sistnämda kanske stannade över natten - kanske evt utan att AE och TH visste om det.
Du tenker mer kreativt enn meg! Jeg tenkte ikke så langt.
Og når du nevner dette, så kom jeg til å tenke på at hvis GM eller "sporplanteren" (dersom huset ikke er det virkelige åstedet) ev kan være en person som har satt sine egne skosåleavtrykk på åstedet tidligere i forbindelse med naturlig(e) besøk/oppdrag/annet men som den 31. oktober setter igjen fremmede sproxskosåleavtrykk med hensikt i huset.
Men jeg har ikke grunn til å tro at GM eller en ev sporplanter har besøkt huset tidligere. GM og ev "sporplanter" kan være person(er) som aldri før hadde satt sin fot i det huset.
Citera
2019-10-31, 23:19
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Om bare politiet hadde hatt en MGM som er meget dyktig på eiendom med lokalkunnskap i Lørenskog/Gardemoen samt god på taktisk analyse og risiko minimering...

Citera
2019-10-31, 23:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Nei, skoene er kjøpt, stripsen er kjøpt, brevpairet er kjøpt.

Av privatpersoner, i butikker som henvender seg til privatkunder, ikke bedrifter eller lignende.

Og kjøpene kan ha foregått i hele tidsrommet man opererer med for planleggning, og siden man tydeligvis har tenkt så langt at man ikke har kjøpt alt man trenger på samme sted, så vil det også være naturlig å tro at man heller ikke har kjøpt det på samme tid, heller tvert i mot.

Og ingen av delene, hverken sko, papir eller strips, fra de aktuelle butikkene er noe man finner henslengt rundtomkring i bedrifter eller søppelcontainere.

Men om kjøpene er gjort av den som har planlagt det hele, eller om kjøpene er en del av hyresarbeidet, det er et annet spørsmål.

Du kan ha rätt där jag har fel. I huvudsak. Det rimmar illa med min föreställning att det inte är så slugt planerat, utan mer lappverk, men jag kanske måste tassa varligt där. Köpt är det nog troligast. Och i butik. Men det är skumt ändå för mig: men där har jag kanske överskattat GM lite.
Det ser ut som relativt lång planering som framstår som korkad. Snarare än en ganska smart coverup fast uttänkt i efterskott.

Frågan är om GM visar sig underskattad eller överskattad till sist...
Citera
2019-10-31, 23:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Han lär känna till varenda golvbrunn...
Citera
2019-10-31, 23:26
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du kan ha rätt där jag har fel. I huvudsak. Det rimmar illa med min föreställning att det inte är så slugt planerat, utan mer lappverk, men jag kanske måste tassa varligt där. Köpt är det nog troligast. Och i butik. Men det är skumt ändå för mig: men där har jag kanske överskattat GM lite.
Det ser ut som relativt lång planering som framstår som korkad. Snarare än en ganska smart coverup fast uttänkt i efterskott.

Frågan är om GM visar sig underskattad eller överskattad till sist...

Det er vel ikke helt utenkelig at vi ser et praktisk eksempel på Dunning-Kruger, her....

Litt på samme måte som det trainwreck vi er vitne til i USA for tiden...
Senast redigerad av Niffy 2019-10-31 kl. 23:32.
Citera
2019-10-31, 23:38
Medlem
Citat:
Jeg er veldig enig i din analyse, på de fleste punkter.

Har veid frem og tilbake og tar utgangspunkt i at kidnappimgsteorien er lagt vekk da er det jo ikke mange som gidder å drepe en kvinne og risikere mange års fengsel for det, hevn eller ei.
Forretningslivet er selvfølgelig full av haier men de dreper ikke. Hvorfor skulle de ramme henne og ikke han i såfall.
Klart man kan tenke at man tar han på sitt såreste punkt, redselen for å miste en, det blir likevel så usannsynlig med tanke på hvilke arbeid som er lagt ned i dette.
Samtidig skal man være klar over at separasjonsangst ikke nødvendigvis er det samme som kjærlighet
Dette vet jeg av egen erfaring, jeg skal ikke påstå at TH ikke var glad i sin kone men hun hadde også en rolle som mange andre fruer ikke har, hun ble på en måte både en mor og ektefelle og fundamentet på.hva han hadde bygget opp.
Selv om han hadde masse penger ville han aldri klart og finne en så lojal og måteholden partner.
Det er egentlig lett og lese TH via info jeg har fått her.Tøffe oppvekstforhold og ikke minst at han mistet mor så tidlig, en slags kamp for å vise verden hva han kunne og var verdt.
For å gjennomføre dette var han nok helt avhengig av å ha en familiekjør kone som støttet han i ett og alt.
Det sies at de som er født til formuer er de minst farlige, de som har kjempet er mest farlig, virker sikkert immun utad, men er nok ganske sårbar i bunnen.
Men bare politiet sitter på evnt.opplysninger om separasjon eller skilsmisse var et emne.
Senast redigerad av Timbar 2019-10-31 kl. 23:45.
Citera
2019-10-31, 23:42
Medlem
Nån tipsade om veckans brott på svt och det hade jag glömt att se på. Dom ägnade en stor del av programtiden åt Hagen-fallet. Intressant!

https://www.svtplay.se/video/24273829/veckans-brott/veckans-brott-avsnitt-1-1
Citera
2019-10-31, 23:43
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Har veid frem og tilbake og tar utgangspunkt i at kidnappimgsteorien er lagt vekk da er det jo ikke mange som gidder å drepe en kvinne og risikere mange års fengsel for det, hevn eller ei.
Forretningslivet er selvfølgelig full av haier men de dreper ikke. Hvorfor skulle de ramme henne og ikke han i såfall.
Klart man kan tenke at man tar han på sitt såreste punkt, redselen for å miste en, det blir likevel så usannsynlig med tanke på hvilke arbeid som er lagt ned i dette.
Samtidig skal man være klar over at separasjonsangst ikke nødvendigvis er det samme som kjærlighet
Dette vet jeg av egen erfaring, jeg skal ikke påstå at TH ikke var glad i sin kone men hun hadde også en rolle som mange andre fruer ikke har, hun ble på en måte både en mor og ektefelle og fundamentet på.hva han hadde bygget opp.
Selv om han hadde masse penger ville han aldri klart og finne en så lojal og måteholden partner

Snakker man om drap, planlagt drap, så er motivet alltid personlig. Veldig personlig, og nært.
For når man tar utgangspunkt i at formålet med hele opplegget var å drepe AEH, så er det der man må lete.
Citera
2019-10-31, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Nu var du förmodligen lite för smart för mig. Jag förstår ingenting, förutom att det måste ha varit löjligt.

MGM? GM skrev jag.
Senast redigerad av Havhest 2019-11-01 kl. 00:13.
Citera
2019-10-31, 23:55
Medlem
Citat:
Snakker man om drap, planlagt drap, så er motivet alltid personlig. Veldig personlig, og nært.
For når man tar utgangspunkt i at formålet med hele opplegget var å drepe AEH, så er det der man må lete.

Nettopp, hvem hadde motiv til å gjennomføre denne grusomme handlingen og hvem satt og planla dette i flere måneder. Jeg har så langt tenkt at TH ikke kunne være aktuell fordi han da trolig trengte medhjelpere og tok således en njempesjanse.
Hvorvidt han har klart dette alene er jeg usikker på, det jeg derimot er sikker på er at han har tatt en råsjans ved å involvere medhjelpere. For blir de tatt ryker han, men alt tyder jo på at dette er så gjennomført at det skal mye til for at politiet løser det. TH et nok det svake punktet, samtidig har han vel vist det siste året at han har en enorm selvdisiplin. De som evnt står bak er enda hardere,, spørsmålet er vel hvor lojal de er hvis TH skulle ryke. Hvem gidder å sone 12 år i fengsel for 10 mill.men det er trolig langt frem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in