2019-11-01, 00:04
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er vel ikke helt utenkelig at vi ser et praktisk eksempel på Dunning-Kruger, her....

Litt på samme måte som det trainwreck vi er vitne til i USA for tiden...

Hmm. Tänkte du på nån särskild amerikan?

Jag blev lite oroad ändå. Nu verkar ju polisen i praktiken ha konstaterat köpen, och då vet de vem som troligen gjort dem. Och då borde det bara vara en tidsfråga. Och snaran dras åt. Sen räcker det ju långt bara om det går att konstatera att hon aldrig överlevde natten, och aldrig kom tillbaka hem efter teatern.

Det är kanske en annan som är dement...

Den där renoveringen på det egna huset, var det Hagens företag som ansvarade för den, alltså att det sköttes därigenom? Var det det som AE jobbade med när hon sades ha börjat jobba för T igen? Eller gjorde hon annat?

Vad skaffar T för bil nu när han sålt sin picasso?
Citera
2019-11-01, 00:07
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Nettopp, hvem hadde motiv til å gjennomføre denne grusomme handlingen og hvem satt og planla dette i flere måneder. Jeg har så langt tenkt at TH ikke kunne være aktuell fordi han da trolig trengte medhjelpere og tok således en njempesjanse.
Hvorvidt han har klart dette alene er jeg usikker på, det jeg derimot er sikker på er at han har tatt en råsjans ved å involvere medhjelpere. For blir de tatt ryker han, men alt tyder jo på at dette er så gjennomført at det skal mye til for at politiet løser det. TH et nok det svake punktet, samtidig har han vel vist det siste året at han har en enorm selvdisiplin. De som evnt står bak er enda hardere,, spørsmålet er vel hvor lojal de er hvis TH skulle ryke. Hvem gidder å sone 12 år i fengsel for 10 mill.men det er trolig langt frem

Han kan nok leve lenge på å være "en privat mann", men som du sier så har det jo kommet frem mellom linjene at han også har forsøkt å både holde hele saken hemmelig, OG oppføre seg og handle som normalt.

Oppføre seg og handle som normalt, tross store påkjenninger. Hele veien.

Uansett, dette med behovet for medhjelpere er noe jeg heller ikke får helt taket på, altså, selvfølgelig har han behov for å leie inn noen hvis han skal stå bak, men hvem, og hvordan, og hvordan sikrer hans deres lojalitet utenom enorme pengesummer..?
Citera
2019-11-01, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Hmm. Tänkte du på nån särskild amerikan?

Jag blev lite oroad ändå. Nu verkar ju polisen i praktiken ha konstaterat köpen, och då vet de vem som troligen gjort dem. Och då borde det bara vara en tidsfråga. Och snaran dras åt. Sen räcker det ju långt bara om det går att konstatera att hon aldrig överlevde natten, och aldrig kom tillbaka hem efter teatern.

Det är kanske en annan som är dement...

Den där renoveringen på det egna huset, var det Hagens företag som ansvarade för den, alltså att det sköttes därigenom? Var det det som AE jobbade med när hon sades ha börjat jobba för T igen? Eller gjorde hon annat?

Vad skaffar T för bil nu när han sålt sin picasso?
En venninne av AE fortalte: "– Hun hadde begynt å jobbe for Tom igjen, og det var hun også veldig glad for. Hun er god med regnskap og svært intelligent, sier venninnen."
https://www.nrk.no/norge/venninnens-siste-sms-til-anne-elisabeth_-_vaer-sterk.-kom-hjem_-1.14762551

Jeg vet ikke hvilke arbeidsoppgaver hun gjorde i sitt arbeid for mannen. Kan det ha vært arbeid med regnskap, ettersom venninnen nevnte akkurat dette?

"Før ekteparet flyttet til Lørenskog, bodde de i Ringstad i Gran kommune.
Mens de bodde her jobbet Anne-Elisabeth, ifølge avisa Hadeland, som hjelpepleier på Gran sykehjem, samt at hun var ledsager i ambulansetjenesten.
Anne-Elisabeth er nå pensjonist og blir beskrevet som en kvinne som i tillegg til å støtte ektemannen i hans arbeid, har brukt livet sitt til å følge opp barn og barnebarn."
https://www.tv2.no/a/10331732/

"09.01.19. Anne-Elisabeth Falkevik Hagen satt fra 2006 til september 2018 som varamedlem i styret til ektemannens selskap Holding 2 AS. Hun har også tidligere vært varamedlem i to av hans firmaer, men har i dag ingen roller i næringslivet".
https://www.bt.no/innenriks/i/Eo8lql/konen-til-en-av-norges-rikeste-har-vaert-borte-i-ti-uker-det-er-mottat

Jeg finner ikke noe om hvilke arbeidsoppgaver hun hadde etter at hun hadde begynt å jobbe for TH igjen.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-01 kl. 00:52.
Citera
2019-11-01, 00:29
Medlem
Øystein Milli skrev også ting her som har blitt diskutert på FB lenge før (hvis jeg husker rett) han skrev det:

"13.09.19. I tillegg til å lete etter kriminelle, eventuelt forretningsforbindelser med tvilsomme kontakter, som kunne være i stand til å rigge et bortføringscenario som Norge ikke har sett maken til, har høsten ført med seg økt bevissthet rundt mer opplagte spørsmål i drapssaker: Hvem ville Anne-Elisabeth noe vondt? Hadde hun fiender? Satt hun på informasjon som ble ansett som farlig for noen? Var hun i noen form for konflikt?"
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/Vbkz6r/politiet-kan-naerme-seg-en-loesning
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-01 kl. 00:35.
Citera
2019-11-01, 00:36
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Nån tipsade om veckans brott på svt och det hade jag glömt att se på. Dom ägnade en stor del av programtiden åt Hagen-fallet. Intressant!

https://www.svtplay.se/video/24273829/veckans-brott/veckans-brott-avsnitt-1-1

Jeg så akkurat denne nå, og det var betydelig mer interessant enn hva GW hadde å komme med for litt siden.

Nå tok de i hvert fall opp muligheten for at kidnappingen kunne vært oppkonstruert, og jeg må si at jeg likte juristens uttalelser om hva som er sannsynlig i denne saken.
Citera
2019-11-01, 00:51
Medlem
Citat:
Jeg så akkurat denne nå, og det var betydelig mer interessant enn hva GW hadde å komme med for litt siden.

Nå tok de i hvert fall opp muligheten for at kidnappingen kunne vært oppkonstruert, og jeg må si at jeg likte juristens uttalelser om hva som er sannsynlig i denne saken.

Eller hur! Efter att GW flyttade sig till tv4, så har jag insett att Kamilla inte förlorade så mycket när han försvann från svt. Hon gör programmet lika bra utan GW. Hans uttalanden kan verka lite enkelspåriga och nonchalanta (jag är bäst, kan och vet allt som ingen annan). Det som gör honom är allt det han gör i rutan som ingen annan skulle haft lov till: snusa, hosta, blåsa näsan och sånt. Inte brydde han sig så mycket om fallet Hagen, så det verkade onödigt att han över huvud taget tog med det i sitt program. Så var det sagt.
Citera
2019-11-01, 00:51
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Han kan nok leve lenge på å være "en privat mann", men som du sier så har det jo kommet frem mellom linjene at han også har forsøkt å både holde hele saken hemmelig, OG oppføre seg og handle som normalt.

Oppføre seg og handle som normalt, tross store påkjenninger. Hele veien.

Uansett, dette med behovet for medhjelpere er noe jeg heller ikke får helt taket på, altså, selvfølgelig har han behov for å leie inn noen hvis han skal stå bak, men hvem, og hvordan, og hvordan sikrer hans deres lojalitet utenom enorme pengesummer..?

Partner in crime och möjl dödligt lojala kriminella underhuggare är det enda tänkbara. Dessa lär vara kända (av utredningen) och skulle trol. snart vika sig om de blev erbjudna formell eller informell strafflindring i utbyte mot fällande vittnesmål. De skulle behöva emigrera illa kvickt och byta identitet. Inte så roligt.

Det är mycket troligare att GM anpassat sin plan efter vad han själv kan lyckas utföra. (Det är väl tur om man så säger att inte det vore AE som behövde ha ihjäl en make på liknande sätt. Det hade blivit kämpigare tror jag. Övertaget är inte heller bara ekonomiskt.) MGM ser ut att ha velat hålla sin linje, om man säger så. Inte vika av från den. Då kan det bli offer.
Citera
2019-11-01, 00:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
En venninne av AE fortalte: "– Hun hadde begynt å jobbe for Tom igjen, og det var hun også veldig glad for. Hun er god med regnskap og svært intelligent, sier venninnen."
https://www.nrk.no/norge/venninnens-siste-sms-til-anne-elisabeth_-_vaer-sterk.-kom-hjem_-1.14762551

Jeg vet ikke hvilke arbeidsoppgaver hun gjorde i sitt arbeid for mannen.

"Før ekteparet flyttet til Lørenskog, bodde de i Ringstad i Gran kommune.
Mens de bodde her jobbet Anne-Elisabeth, ifølge avisa Hadeland, som hjelpepleier på Gran sykehjem, samt at hun var ledsager i ambulansetjenesten.
Anne-Elisabeth er nå pensjonist og blir beskrevet som en kvinne som i tillegg til å støtte ektemannen i hans arbeid, har brukt livet sitt til å følge opp barn og barnebarn."
https://www.tv2.no/a/10331732/

"09.01.19. Anne-Elisabeth Falkevik Hagen satt fra 2006 til september 2018 som varamedlem i styret til ektemannens selskap Holding 2 AS. Hun har også tidligere vært varamedlem i to av hans firmaer, men har i dag ingen roller i næringslivet".
https://www.bt.no/innenriks/i/Eo8lql/konen-til-en-av-norges-rikeste-har-vaert-borte-i-ti-uker-det-er-mottat

Jeg finner ikke noe om hvilke arbeidsoppgaver hun hadde etter at hun hadde begynt å jobbe for TH igjen.

Tack. Kanske ngn annan vet mer.
Hon verkar ha haft det kämpigt ett tag.
Citera
2019-11-01, 00:57
Medlem
Citat:
Tack. Kanske ngn annan vet mer.
Hon verkar ha haft det kämpigt ett tag.

Kan det kanskje ha vært arbeid med regnskap, ettersom venninnen nevnte akkurat dette i forbindelse med at hun fortalte om at AE hadde begynt å arbeide for Tom igjen?
"Hun er god med regnskap og svært intelligent, sier venninnen."

Om AE's tidligere arbeid for Tom:
"12.01.19. Romerikes Blad beskriver Anne-Elisabeth som en lojal medhjelper mens ektemannen bygde imperiet sitt. Hun skal ha hjulpet til med flere ting i en slags sekretærrolle på kontoret.

På 1990-tallet skal hun ha vært kantinesjef i Futurum-bygget. En person som jobbet med henne beskriver henne som en suveren sjef. Hun hadde omsorg for alle rundt seg."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0EaoeA/anne-elisabeth-hagen-savnet-av-venninnene-hvor-har-du-blitt-av
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-01 kl. 01:04.
Citera
2019-11-01, 01:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Kan det kanskje ha vært arbeid med regnskap, ettersom venninnen nevnte akkurat dette i forbindelse med at hun fortalte om at AE hadde begynt å arbeide for Tom igjen?
"Hun er god med regnskap og svært intelligent, sier venninnen."

Så kan det vara. Alla behöver träna de grå. Men visst sas det att hon vart opptatt med renoveringen också?
Citera
2019-11-01, 01:07
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Alla behöver träna de grå. Men visst sas det att hon vart opptatt med renoveringen också?

Det har du rett i! :-)
Ja AE tok i mot de håndtverkerne som kom på befaring hjemme i Sloraveien.

Se også mitt tillegg i sitatet under:

Citat:
Om AE's tidligere arbeid for Tom:
"12.01.19. Romerikes Blad beskriver Anne-Elisabeth som en lojal medhjelper mens ektemannen bygde imperiet sitt. Hun skal ha hjulpet til med flere ting i en slags sekretærrolle på kontoret.

På 1990-tallet skal hun ha vært kantinesjef i Futurum-bygget. En person som jobbet med henne beskriver henne som en suveren sjef. Hun hadde omsorg for alle rundt seg."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0EaoeA/anne-elisabeth-hagen-savnet-av-venninnene-hvor-har-du-blitt-av
Citera
2019-11-01, 01:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det har du rett i! :-)
Ja AE tok i mot de håndtverkerne som kom på befaring hjemme i Sloraveien.

Se også mitt tillegg i sitatet under:

Tack fru C. Och godnatt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in