2019-10-31, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Höftar till med denna trupp (24 man)

Vi tänker verkligen likadant
Citera
2019-10-31, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrolleriKonto
Granqvist är skadad.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/besked-kring-granens-skada-infor-em-kvalet-ser-ut-att-ga-bra/

Han spelade inte senast mot Sundsvall. Får se om han lirar mot Elfsborg.

Han kommer givetvis bli uttagen hur som helst.

Men i och med att han varit skadad, tar Janne förmodligen ut fem mittbackar för att säkra upp, och slipper således peta Danielsson eller Jansson.

Varför nämner du Jansson som ett av namnen som ligger närmst en petning? Inte sett Jansson UT sedan Ville hävdade att Milosevic var bättre...

- - -
Håller med BarryHero om 24-mannatruppen. Läge att hugga Kulusevski innan Makedonien hinner före.
Citera
2019-10-31, 13:49
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Varför nämner du Jansson som ett av namnen som ligger närmst en petning? Inte sett Jansson UT sedan Ville hävdade att Milosevic var bättre...

- - -
Håller med BarryHero om 24-mannatruppen. Läge att hugga Kulusevski innan Makedonien hinner före.

Av flera skäl.

Dels var Jansson inte med förra samlingen.

Dels har han inte rosat marknaden när han fått chansen. Han var riktigt svag i 2-3 förlusten hemma mot Turkiet i Nations League, till exempel.

Han lyckades heller aldrig slå sig in i Serie A, och har på senare år etablerat sig som en Championship-spelare. I flera år har det hysts förhoppningar om att han ska ta klivet upp i PL - men nu lirar han i stället i… Brentford.

Filip Helander var däremot mestadels ordinarie under sin tid i Serie A, och lovordades häromdagen av Gerrard för sitt spel i EL, och för sin matchvinnarroll i senaste ligamatchen.

Han är vänsterfotad, till skillnad från de andra mittbackarna, och han har också gjort det bra när han fått spela i landslaget.

Så jag skulle säga att Jansson ligger mycket närmare att ryka än Helander i dagsläget. Dock håller jag givetvis Jansson betydligt högre än Milosevic.
Citera
2019-10-31, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Jordan Larsson gjorde nyligen 2 mål i derbyt mot Lokomotiv Moskva, han ligger nu på fyra mål i ryska ligan hittils. Snart borde Jordan kunna komma in i landslaget på Guidettis bekostnad också. Vi har inte haft så här många anfallsalternativ på många år, vilket är positivt. Vi har nu spelare som Isak, Quaison, Berg, Sebastian Andersson och Jordan Larsson som alla spelar på hög eller relativt hög nivå och gör mål.

Två nya mål i cupen idag. Visst bör han få chansen snart och då rimligtvis på Guidettis bekostnad. Sedan om han bör få chansen redan nu i november låter jag vara osagt.
Citera
2019-10-31, 20:40
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Av flera skäl.

Dels var Jansson inte med förra samlingen.

Dels har han inte rosat marknaden när han fått chansen. Han var riktigt svag i 2-3 förlusten hemma mot Turkiet i Nations League, till exempel.

Han lyckades heller aldrig slå sig in i Serie A, och har på senare år etablerat sig som en Championship-spelare. I flera år har det hysts förhoppningar om att han ska ta klivet upp i PL - men nu lirar han i stället i… Brentford.

Filip Helander var däremot mestadels ordinarie under sin tid i Serie A, och lovordades häromdagen av Gerrard för sitt spel i EL, och för sin matchvinnarroll i senaste ligamatchen.

Han är vänsterfotad, till skillnad från de andra mittbackarna, och han har också gjort det bra när han fått spela i landslaget.

Så jag skulle säga att Jansson ligger mycket närmare att ryka än Helander i dagsläget. Dock håller jag givetvis Jansson betydligt högre än Milosevic.

Vigge, Ponne och Helander är gjutna i truppen. Granen borde stå åt sidan och släppa fram t.ex Danielsson.
Citera
2019-10-31, 20:48
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Två nya mål i cupen idag. Visst bör han få chansen snart och då rimligtvis på Guidettis bekostnad. Sedan om han bör få chansen redan nu i november låter jag vara osagt.

Inte sett målen, men de vann med 2-1 och laget de mötte var andraplacerade Rostov, så det var ju en väldigt bra dag för Larsson (igen).
Citera
2019-10-31, 21:31
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Vigge, Ponne och Helander är gjutna i truppen. Granen borde stå åt sidan och släppa fram t.ex Danielsson.

Ja, det kan man ju tycka. Just nu är Granen dock lagkapten och gjorde en riktigt bra match mot Spanien senast. Janne kommer köra vidare med honom som startspelare in i ett eventuellt EM.

Janne tar i regel ut två spelare på varje position i sina trupper. Helander är i dagsläget den naturliga reserven till Granqvist, som mittback till vänster.

Jansson och Danielsson aspirerar på platsen bakom Lindelöf.

Till nästa samling tror jag alla fem blir uttagna.

Men hade det varit en EM-trupp med bara plats för fyra mittbackar, så hade sista platsen stått mellan Jansson och Danielsson.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Inte sett målen, men de vann med 2-1 och laget de mötte var andraplacerade Rostov, så det var ju en väldigt bra dag för Larsson (igen).

https://youtu.be/0DFjTABnyqE?t=55

https://youtu.be/0DFjTABnyqE?t=211
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-10-31 kl. 21:49.
Citera
2019-10-31, 22:32
Medlem
Vad vill ni se för 11 spelare på planen om vi ska stänga igen mot Rumänien?

Mitt förslag:

Olsen
Lustig VNL Granen Bengtsson
Larsson Ekdal Svensson Forsberg
Berg Isak
Citera
2019-11-01, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vad vill ni se för 11 spelare på planen om vi ska stänga igen mot Rumänien?

Mitt förslag:

Olsen
Lustig VNL Granen Bengtsson
Larsson Ekdal Svensson Forsberg
Berg Isak

Olsen
Lustig VNL Jansson Bengtsson
Quaison Larsson Ekdal Forberg ALTERNATIVT Larsson Olsson Ekdal Forsberg
Berg Isak ALTERNATIVT Berg Quaison

Balanserat men ett bra lag som kan föra.
Citera
2019-11-01, 13:45
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:

- - -

Att du över huvud taget tror att det skulle vara aktuellt med spel för Makedonien visar bara vilken dålig koll du har.

Något du ju för övrigt ideligen och oavsiktligen manifesterar med dina inlägg.
Citera
2019-11-01, 14:07
Medlem
Citat:
Kulusevski har haft möten i person med makedonien och tackat nej och sagt att han vill spela för Sverige och även vart öppen med det i media. Så om han bara fortsätter prestera kommer de nog va en tidsfråga innan han får hänge med.
Citera
2019-11-01, 14:19
Medlem
Citat:
Att du över huvud taget tror att det skulle vara aktuellt med spel för Makedonien visar bara vilken dålig koll du har.

Något du ju för övrigt ideligen och oavsiktligen manifesterar med dina inlägg.

Du jobbar på med missförstånden ser jag.

Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Kulusevski har haft möten i person med makedonien och tackat nej och sagt att han vill spela för Sverige och även vart öppen med det i media. Så om han bara fortsätter prestera kommer de nog va en tidsfråga innan han får hänge med.

Absolut, det är jag väl medveten om. Dock anser jag att det finns en viss risk att vi hamnar i en Ghoddos-situation igen, där spelaren till slut tröttnar på att stå vid sidan - samtidigt som det andra landet presterar och vill ha honom.

Jag tror inte att Kulusevski kommer välja Makedonien i slutändan, men jag vill samtidigt inte riskera att Sverige förlorar ännu en lovande spelare för att ett annat lag visar att dom är villiga att chansa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in