2019-10-31, 10:48
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Du ska nog inte läsa så mycket svensk press. Läs lokal press så får du nyheter som är närmare sanningen. Var i Eindhoven i några månader och jobbade i våras. Deras öppenhet kring dessa frågor är betydligt bättre än i Sverige.

Gällande traffickingoffer:

Lägg därtill att man har nog inte räknat in alla dessa MENA-barn som utsatts.

På vilket sätt menar du att detta är kopplat till prostitutionslagarna och förbudet de för med sig?
Dessa har gällt sedan 1999.
Citera
2019-10-31, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Så om nån tar ditt pass "har du inget annat val" än att sälja sex?

2) Vad är nästa ursäkt? "Han tittade argt på mig så jag hade inget val, var tvungen att knulla 10 killar om dagen vilket jag absolut inte ville göra!"

3) Om tjejerna inte ville hora skulle de ringa polisen som alla normala människor.

Om man vill träffa sin familj igen så har man inget val. Samtliga länder på denna jord har som krav att du ska kunna identifiera dig. Utan pass så har du ingen giltig legitimation, och kan därmed inte skaffa dig försörjning, bostad mm. Vidare brukar dessa personer hota offrets anhöriga. Visst, vill man bli av med sin familj och sitta i fängelset har man ett val.

Vidare så är en majoritet av alla prostituerade av manligt kön, så jag förstår inte varför du använder begreppet "hon".
Citera
2019-10-31, 10:49
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Det är inte våldtäkt om "offret" inte har något emot det.

Jo.
I Sverige är det det.
Citera
2019-10-31, 10:51
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Jo.
I Sverige är det det.

Sant men jag talar om en ändrad lagstiftning efter hur det borde vara.
Citera
2019-10-31, 10:53
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) Men jag pratar inte om att bli slagen.

2) Hur blir man skadad i underlivet av att få en kuk i sig? Du vet att man kan föda barn utan att bli skadad right?

3) De som ska skämmas är kvinnor som klagar över att de får sex. Tänk om män klagade på att kvinnor hade sex med dem.

Därför att en del våldtäktsmän är våldsamma. Ibland är de flera stycken. Och om kvinnan är torr kan det skapa ordentlig skada. Även om du påstår att det är psykologiska hinder som orsakar det så kvittar det vad som orsakar, om skadan är skedd så är den. Dessutom lär de flesta kvinnor bli psykiskt påverkade under en våldtäkt och därmed spänna sig eller inte bli våta.

När mannen är mycket hårdhänt/våldsam kan han råka trycka till med massa kraft och träffa snett, och då kan man slita sönder en del av slidan, det börjar med en spricka, som blir större och större, det blöder o.s.v.
Vissa våldtäktsmän använder föremål som kan skada.

Har du fler idiotiska frågor kring detta jag ska besvara?
Citera
2019-10-31, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
På vilket sätt menar du att detta är kopplat till prostitutionslagarna och förbudet de för med sig?
Dessa har gällt sedan 1999.

Ja, och man har ingen statistik innan 2009 gällande trafficking specifikt. Då detta är en variant av sexbrott, så får vi utgå från sexbrottsstatistiken. Och den har ökat rejält sedan 1999, mer än vad den ökat innan.
Citera
2019-10-31, 10:55
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag har redan länkat till Löfvens uttalande om "Mitt Europa bygger inga murar" och det har han ännu inte tagit avstånd ifrån.

Angående de stängda gränserna borde du kolla upp hur många som kommit in efter det och hur många PUT som har delats ut efter det. Det är skillnad på ord och handling.

Det här är dina ord, jag delar inte deras värderingar generellt men att de är antifeminister är bra och sunt. Feminismen är mycket skadlig.

Det här har du fått svar på ett flertal gånger redan, bemöt det svaret om du inte gillar det men att stå kvar och upprepa samma fråga som redan har besvarats är tramsigt.

Det som är tramsigt är att du inte kan motivera dina uttalanden när man pressar dig lite.

Det mest logiska system om vi ska utgå från din tes att alla som röstat på sjuklövern vill bli våldtagna, eller att de iallafall inte tycker det är så allvarligt, är att ta reda på vad varenda person har röstat på och sedan märks man med olika markörer beroende på parti. Sedan är det fritt fram att våldta de som röstat på fel partier.
Tråkigt om det är din pappa, eller din bror kanske. Men rätt ska vara rätt.
Citera
2019-10-31, 10:57
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Ja, och man har ingen statistik innan 2009 gällande trafficking specifikt. Då detta är en variant av sexbrott, så får vi utgå från sexbrottsstatistiken. Och den har ökat rejält sedan 1999, mer än vad den ökat innan.

Den har ökat för att det har invandrat massa män med en helt annan syn på sex och kvinnor, och Sverige klarar inte av att hantera detta.
Citera
2019-10-31, 10:58
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det som är tramsigt är att du inte kan motivera dina uttalanden när man pressar dig lite.

Det mest logiska system om vi ska utgå från din tes att alla som röstat på sjuklövern vill bli våldtagna, eller att de iallafall inte tycker det är så allvarligt, är att ta reda på vad varenda person har röstat på och sedan märks man med olika markörer beroende på parti. Sedan är det fritt fram att våldta de som röstat på fel partier.
Tråkigt om det är din pappa, eller din bror kanske. Men rätt ska vara rätt.

Du har fått motiveringar på allt, ibland flera gånger.
Citera
2019-10-31, 11:00
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Den har ökat för att det har invandrat massa män med en helt annan syn på sex och kvinnor, och Sverige klarar inte av att hantera detta.

Och det är främst kvinnorna som drivit på detta för att ni vill ha detta, då bör det förstås inte vara brottsligt.
Citera
2019-10-31, 11:02
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Nej, du talade om att du ville bli våldtagen av en snygg kvinna. Vill man så är det inte våldtäkt, det är sex.

Så du menar att man ska fråga kvinnliga våldtäktsoffer om de "gillade" våldtäkten de blev utsatta för? För om de gillade den så var det ingen våldtäkt.

Du vet hur man blir populär bland kvinnor du..
Citera
2019-10-31, 11:03
Medlem
Citat:
1) Så om nån tar ditt pass "har du inget annat val" än att sälja sex?

2) Vad är nästa ursäkt? "Han tittade argt på mig så jag hade inget val, var tvungen att knulla 10 killar om dagen vilket jag absolut inte ville göra!"

3) Om tjejerna inte ville hora skulle de ringa polisen som alla normala människor.
Du tänker dig att dessa kvinnor har tillgång till telefon de kan ringa från och dessutom kan göra sig förstådda i exempelvis Italien med de 4-5 ord de kan på engelska .

Kommer du från en liten fattig landsbygdsregion med enbart några få år i skolan och plötsligt befinner dig i Frankrike med en skuld till de som hjälpt dig till ett jobb som inte finns och där skulden ska börja betalad nu genom att sälja sex så har du inget val, dessutom sysslas det med vidskepelse som wodoo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in