2019-10-30, 18:47
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Antagligen så brydde sig hennes anhöriga och hon själv. Att en del feminister är helt hjärndöda och tycker synd om våldtäktsmännen räknar jag som en minoritet och förpassar dem till kategorin " mänskligt avskräde". De kunde skickas ut ur landet tillsammans med våldtäktssvinen!

Ingen etnisk svensk ska skickas ut ur landet.

Våldtäkter i relationer bör avkriminaliseras av tre anledningar:

1. Mannen har inte samma rättsskydd om kvinnan begår övergrepp. Om han vaknar av att kvinnan rider honom så får han ingen hjälp från rättsväsendet eller ens någon sympati från kvinnor, bara nonchalans.

2. För att mannen ska kunna vara tuff och våga ta för sig i sängen som kvinnor vill måste han kunna göra det utan att hela tiden vara rädd för att bli anklagad för våldtäkt.

3. Eftersom det inte finns en bordell i närheten p.g.a förbud får frun lov att ställa upp på sex när det passar mannen. Punkt. Slut.

Sedan är det orimligt att hävda att man är traumatiserad av våldtäkt i en relation. Jag skulle inte ha något emot att en kvinna våldtog mig och gav mig stryk som jag vore tillsammans med. Har man haft sex 34 gånger så kan man ha sex en 35:e gång, om det sedan sker med tvång gör det bara spännande under sådana omständigheter.

Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Fast jag frågade dig vad DU tycker. Inte vad dina kalkyler angående människors röstande säger.
Det är ju lite samma sak som att säga att "ah du vill ha långa vårdköer och du vill att folk ska dö i cancer och andra sjukdomar" på grund av att du röstat på Såssarna (om det nu vore fallet).

Jag anser att den logiken är för svart/vit, det förhåller sig inte så i verkligheten, ingen vill bli våldtagen och ingen vill få cancer. Dessutom kan som sagt många oskyldiga människor drabbas då inte alla röstat på dessa partier men kan ändå råka ut för våldtäkt.
Ska rån också vara lagligt? Det är ju en stor ökning av rån också de senaste åren.

Vilket straff tycker du själv våldtäktsmän ska ha?

Bör inte våldtäkt ha låga straff eftersom bordeller är förbjudna?
Citera
2019-10-30, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det är det inte det är poängen. Att få en kuk i sig är ingen big deal.

Hur många gånger har du blivit våldtagen?
Citera
2019-10-30, 18:59
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur många gånger har du blivit våldtagen?

Jag har aldrig blivit våldtagen obv. Men jag skulle inte tycka att det var en big deal om jag blev det.
Citera
2019-10-30, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Sjömän ligger ute till havs kring en månad om de går på långrutter och har inga dagar i några hamnar. Asiatiska sjömän som levt under slavkontrakt har i vissa varit till sjöss i ett halvår utan att en enda gång gått i land

Ja men då är det inte så farligt. Om man inte är kines med slavkontrakt. En månad är inte så lång tid. Det var nog roligare att gå på sjön förr som sagt.
Citera
2019-10-30, 19:05
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig blivit våldtagen obv. Men jag skulle inte tycka att det var en big deal om jag blev det.

Du har alltså ingen aning om vad du pratar om. Att du inte skulle tycka att det var en big deal kanske inte gäller för alla eller vad tror du?

Vad säger din kusin(?) som forskar om PTSD?
Citera
2019-10-30, 19:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Jag tycker precis som jag säger att en lag ska kräva ett brottsoffer och något sådant är det svårt att påvisa när det gäller våldtäkter då varken samhället eller inte minst kvinnorna inte tycker detta är så allvarligt. Om du eller någon annan inte kan övertyga mig om att det finns ett brottsoffer är jag alltså emot en lag som förbjuder det, och det gäller allt, våldtäkter, sexköp eller cykelstölder t.ex.
Så om du blir överfallen och påsatt av tre män så är du inget brottsoffer eller vaddå?
Citera
2019-10-30, 19:22
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Så om du blir överfallen och påsatt av tre män så är du inget brottsoffer eller vaddå?

Det är möjligt att det upplevs som värre om män våldtas än om kvinnor våldtas för det är ju främst kvinnor som är positiva till massinvandring trots att det leder till många fler våldtäkter.

Jag ska fundera på ditt argument att våldtäkter mot män borde vara olagligt men att våldtäkter mot kvinnor borde legaliseras, du har nog en poäng där.
Citera
2019-10-30, 19:28
Avslutad
Citat:
Det är möjligt att det upplevs som värre om män våldtas än om kvinnor våldtas för det är ju främst kvinnor som är positiva till massinvandring trots att det leder till många fler våldtäkter.

Jag ska fundera på ditt argument att våldtäkter mot män borde vara olagligt men att våldtäkter mot kvinnor borde legaliseras, du har nog en poäng där.
Jaså, är det ”folkviljan” att just du ska undgå våldtäkt?
Citera
2019-10-30, 19:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jaså, är det ”folkviljan” att just du ska undgå våldtäkt?

Jag tyckte du på ett förtjänstfullt sätt belyste att det upplevs som värre när män våldtas än när kvinnor gör det. SD är t.ex. det största partiet bland män idag och det visar att män är starkt emot allt som massinvandringen för med sig. Kvinnor däremot är starkt för massinvandringen och det den för med sig.

Detta är förstås starka argument för att våldtäkter mot män bör vara olagligt men att våldtäkter mot kvinnor bör vara lagligt. Kvinnorna ser helt enkelt inte särskilt allvarligt på våldtäkter och då är det svårt att påstå att det finns något brottsoffer när en kvinna våldtas, håller du inte med?
Citera
2019-10-30, 19:39
Medlem
Citat:
Du vet inte hur du skulle reagera förrän det skett
Citera
2019-10-30, 19:41
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Du vet inte hur du skulle reagera förrän det skett

Ingen anledning att kriminalisera det då om man inte vet det ens.
Citera
2019-10-30, 19:42
Avslutad
Citat:
Jag tyckte du på ett förtjänstfullt sätt belyste att det upplevs som värre när män våldtas än när kvinnor gör det. SD är t.ex. det största partiet bland män idag och det visar att män är starkt emot allt som massinvandringen för med sig. Kvinnor däremot är starkt för massinvandringen och det den för med sig.

Detta är förstås starka argument för att våldtäkter mot män bör vara olagligt men att våldtäkter mot kvinnor bör vara lagligt. Kvinnorna ser helt enkelt inte särskilt allvarligt på våldtäkter och då är det svårt att påstå att det finns något brottsoffer när en kvinna våldtas, håller du inte med?
Nej, jag belyste att du upplever det som värre att du våldtas än när någon annan våldtas. Så frågan är om vi ska släppa våldtäkt fritt på alla utom på dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in