Citat:
Antagligen så brydde sig hennes anhöriga och hon själv. Att en del feminister är helt hjärndöda och tycker synd om våldtäktsmännen räknar jag som en minoritet och förpassar dem till kategorin " mänskligt avskräde". De kunde skickas ut ur landet tillsammans med våldtäktssvinen!
Ingen etnisk svensk ska skickas ut ur landet.
Våldtäkter i relationer bör avkriminaliseras av tre anledningar:
1. Mannen har inte samma rättsskydd om kvinnan begår övergrepp. Om han vaknar av att kvinnan rider honom så får han ingen hjälp från rättsväsendet eller ens någon sympati från kvinnor, bara nonchalans.
2. För att mannen ska kunna vara tuff och våga ta för sig i sängen som kvinnor vill måste han kunna göra det utan att hela tiden vara rädd för att bli anklagad för våldtäkt.
3. Eftersom det inte finns en bordell i närheten p.g.a förbud får frun lov att ställa upp på sex när det passar mannen. Punkt. Slut.
Sedan är det orimligt att hävda att man är traumatiserad av våldtäkt i en relation. Jag skulle inte ha något emot att en kvinna våldtog mig och gav mig stryk som jag vore tillsammans med. Har man haft sex 34 gånger så kan man ha sex en 35:e gång, om det sedan sker med tvång gör det bara spännande under sådana omständigheter.
Citat:
Fast jag frågade dig vad DU tycker. Inte vad dina kalkyler angående människors röstande säger.
Det är ju lite samma sak som att säga att "ah du vill ha långa vårdköer och du vill att folk ska dö i cancer och andra sjukdomar" på grund av att du röstat på Såssarna (om det nu vore fallet).
Jag anser att den logiken är för svart/vit, det förhåller sig inte så i verkligheten, ingen vill bli våldtagen och ingen vill få cancer. Dessutom kan som sagt många oskyldiga människor drabbas då inte alla röstat på dessa partier men kan ändå råka ut för våldtäkt.
Ska rån också vara lagligt? Det är ju en stor ökning av rån också de senaste åren.
Det är ju lite samma sak som att säga att "ah du vill ha långa vårdköer och du vill att folk ska dö i cancer och andra sjukdomar" på grund av att du röstat på Såssarna (om det nu vore fallet).
Jag anser att den logiken är för svart/vit, det förhåller sig inte så i verkligheten, ingen vill bli våldtagen och ingen vill få cancer. Dessutom kan som sagt många oskyldiga människor drabbas då inte alla röstat på dessa partier men kan ändå råka ut för våldtäkt.
Ska rån också vara lagligt? Det är ju en stor ökning av rån också de senaste åren.
Vilket straff tycker du själv våldtäktsmän ska ha?
Bör inte våldtäkt ha låga straff eftersom bordeller är förbjudna?