2019-10-30, 09:48
Medlem
LanthandelRecordss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Den första jag hörde är alltid speciell för mig
Talangjakt I Maranata https://www.youtube.com/watch?v=_u0iGS75dBY

Men nu på senare tid så kommer det alltid att vara Hej På Dig Evert https://www.youtube.com/watch?v=8S2121zxrP8&t=7s

"Va', ser jag dum ut!?!", Evertsketchen har fina citat. ^_^
Citera
2019-10-30, 18:39
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LanthandelRecords
"Va', ser jag dum ut!?!", Evertsketchen har fina citat. ^_^

Det skulle bli en utsökt roman i förolämpningar.
Men även Göran Persson Är En Galt är ett bra exempel på en usel roman dock
Citera
2019-10-30, 19:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det skulle bli en utsökt roman i förolämpningar.
Men även Göran Persson Är En Galt är ett bra exempel på en usel roman dock
Jag gillar den kassetten. Den är något konstnärlig och under hållande. Även fast den bara från Errols sida bara var en timmas svammel.
Citera
2019-10-30, 19:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Angående de filminspelade sketcherna med Jan-Åke så vill jag erkänna att jag skrattar åt dem ännu mer nu när jag ser dem än när jag gick i gymnasiet.

När vi pratar om TV och radio så är Errols humor oerhört många nivåer bättre än det som sänds idag, Errol har timing och en härlig utstrålning.

Det kan jag hålla med om. Kanske man blir barnsligare med åren.
Precis håller med om att hans humor är betydligt bättre än det som sänds i tv och radio idag. Tänkte faktiskt på det igår att det är synd att vanligt folk som inte har hört Errols kassetter gått miste om väldigt bra humor som skulle passa in i vilket humorprogram som helst egentligen.
Sedan finns det många roliga och helt anti PK humor i vissa sketcher, och i dagen samhälle är de nästan ännu roligare nu när alla är så skitnödigt rädda för att inte vara PK.
Citera
2019-10-30, 19:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Om vi ändå skall ta Lester C Garreth så är denna rätt bra
Lester is back in town https://www.youtube.com/watch?v=7-KeuXDqNEc

Samtidigt så Ring Så Retas Vi versionen är rätt rolig även om man har hört den så många gånger
https://www.youtube.com/watch?v=EJleEn5xbrE

Fantastiskt kul med Lester is back in town. Hela kassetten är fantsikt som sagt.
Citera
2019-10-30, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag gillar den kassetten. Den är något konstnärlig och under hållande. Även fast den bara från Errols sida bara var en timmas svammel.

Den kassetten har jag satt ihop en liten "best of" med, skall försöka få upp den på nätet framöver.
Jag tycker den kassetten är vansinnigt rolig, en pretentiös författare som sitter och babblar om allt som inte har med hans roman att göra, jag skrattar mig fördärvad på vissa ställen.
Citera
2019-10-30, 20:39
Medlem
Citat:
Det kan jag hålla med om. Kanske man blir barnsligare med åren.

Jag blir aldrig riktigt vuxen, jag! 😁
Citera
2019-10-30, 20:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Den kassetten har jag satt ihop en liten "best of" med, skall försöka få upp den på nätet framöver.
Jag tycker den kassetten är vansinnigt rolig, en pretentiös författare som sitter och babblar om allt som inte har med hans roman att göra, jag skrattar mig fördärvad på vissa ställen.

Okej, kul om den kommer upp. Annars så är den ju kul i sin helhet. Sedan kan man se vissa likheter med den och sketchen Löjlig dikt.
Citera
2019-10-31, 18:32
Medlem
Citat:
Okej, kul om den kommer upp. Annars så är den ju kul i sin helhet. Sedan kan man se vissa likheter med den och sketchen Löjlig dikt.

Nils Ferlin, Dan Andersson och Gustaf Fröding avundas. 😁
Citera
2019-10-31, 18:51
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Nils Ferlin, Dan Andersson och Gustaf Fröding avundas. 😁

Precis.
Men åter till sketcherna, så gillar jag även de mer svamliga som Errol spelade in med sonen Anders när de bara skriker och lever om. Det känns så skönt och fritt att se en man i medelåldern som håller på så. Det är frihet om något.
Citera
2019-10-31, 19:58
Medlem
Citat:
Precis.
Men åter till sketcherna, så gillar jag även de mer svamliga som Errol spelade in med sonen Anders när de bara skriker och lever om. Det känns så skönt och fritt att se en man i medelåldern som håller på så. Det är frihet om något.

Onekligen, man får ur sig knäppgöken som behöver få skutta ut och ventilera sig mellan varven.
En grej som jag tycker är roligt med Errol är att han gärna drar till med västgötska när han skojar loss med Anders och på skånska när han flippar ur med Jan-Åke.
Citera
2019-11-03, 02:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Onekligen, man får ur sig knäppgöken som behöver få skutta ut och ventilera sig mellan varven.
En grej som jag tycker är roligt med Errol är att han gärna drar till med västgötska när han skojar loss med Anders och på skånska när han flippar ur med Jan-Åke.
Det är just det som är så underbart, att släppa ut knäppgöken som man bär inom sig.
Kan förstå att han talar olika dialekter. Skulle kanske själv göra likadant, skulle jag träffa dig skulle jag tala på skånska fast jag är en norrlänning. Har lärt mig tala många dialekter tack vare att jag lyssnat på Errols sketcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in