2018-01-04, 03:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jodå
https://i.imgur.com/iXwrzKx.jpg
https://i.imgur.com/6fYfWod.jpg

Jädrans Jojje! Råkar du ha Eddies "dom dåraktigaste dumheterna" med?

Du vet, snusknovellerna. Har letat som en dåre efter dom på nätet utan framgång.
Citera
2018-01-04, 11:16
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan99
Jädrans Jojje! Råkar du ha Eddies "dom dåraktigaste dumheterna" med?
Du vet, snusknovellerna. Har letat som en dåre efter dom på nätet utan framgång.

Vilka pratar du om "dom dåraktigaste dumheterna Röven 1 & 2 är ju härliga samlingar med seriösa låtar
Citera
2018-01-04, 14:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Vilka pratar du om "dom dåraktigaste dumheterna Röven 1 & 2 är ju härliga samlingar med seriösa låtar

Om jag kommer ihåg rätt så skrev Eddie (E.Hitler) noveller med samma namn i början av sin karriär.
Citera
2018-01-05, 08:23
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Om jag kommer ihåg rätt så skrev Eddie (E.Hitler) noveller med samma namn i början av sin karriär.

Där ser man
Dock tror jag att det inte finns något utgivet än
Om man inte räknar kassetten Göran Persson Är En Galt

(Med undertiteln "En osannolikt usel roman av Carl Ivar Stenlund" En kassett som gavs ut 1997, och som bara består av att Eddie pratar strunt och svamlar i en hel timme! En av de mest udda sakerna han gav ut, alla kategorier!Omslaget består av en bild på honom och dåvarande fästmön Leila.)

Texten finns här http://luftkaffe.se/wiki/index.php?title=G%C3%B6ran_Persson_%C3%A4r_en_galt
Citera
2018-01-05, 08:35
Avslutad
Citat:
Där ser man
Dock tror jag att det inte finns något utgivet än
Om man inte räknar kassetten Göran Persson Är En Galt

(Med undertiteln "En osannolikt usel roman av Carl Ivar Stenlund" En kassett som gavs ut 1997, och som bara består av att Eddie pratar strunt och svamlar i en hel timme! En av de mest udda sakerna han gav ut, alla kategorier!Omslaget består av en bild på honom och dåvarande fästmön Leila.)

Texten finns här http://luftkaffe.se/wiki/index.php?title=G%C3%B6ran_Persson_%C3%A4r_en_galt

Jag kommer ihåg "kassettiden" och det var innan CD och innan Eddie slog genom och då sålde han en tidskrift med det absolut snuskigaste man kan tänka sig.

Det var något om badkaret och sin styva lem och morsan kom in...

Det är det jag letar efter.
Senast redigerad av Lunkan99 2018-01-05 kl. 08:37.
Citera
2018-01-05, 08:38
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Jag kommer ihåg "kassettiden" och det var innan CD och innan Eddie slog genom och då sålde han en tidskrift med det absolut snuskigaste man kan tänka sig.
Det var något om badkaret och sin styva lem och morsan kom in... Det är det jag letar efter.

Detta var något nytt info för mig. Vi får väl hoppas på att det kommer ut med tiden
Citera
2018-01-05, 08:45
Avslutad
Citat:
Detta var något nytt info för mig. Vi får väl hoppas på att det kommer ut med tiden

Japp, någon borde veta (Jojje)?
Citera
2018-01-06, 05:36
Medlem
VolvoSonetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Randy2k
Kan någon tips mig om något "bättre" med Eddie?

För i dagsläget ser jag honom endast som ett raggaräckel.

Raggaräckel🤔
Det är väl inget fel på raggare!
Citera
2018-01-06, 18:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Japp, någon borde veta (Jojje)?
Nä, jag har aldrig hört talas om det. Inte helt omöjligt att det finns, men jag tycker att jag borde har hört om det någon gång.
Citera
2018-01-06, 19:28
Avslutad
Citat:
Nä, jag har aldrig hört talas om det. Inte helt omöjligt att det finns, men jag tycker att jag borde har hört om det någon gång.

Jag hittade ett essä eller fan det heter på nätet för något år sedan men hittar inte tillbaka.

Det finns! Jag skulle aldrig ljuga eller hitta på om det. Eddie skrev några helsjuka noveller.

Fan någon äldre som har koll kan nog verifiera det.
Citera
2018-01-06, 19:32
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Jag hittade ett essä eller fan det heter på nätet för något år sedan men hittar inte tillbaka.

Det finns! Jag skulle aldrig ljuga eller hitta på om det. Eddie skrev några helsjuka noveller.

Fan någon äldre som har koll kan nog verifiera det.

Okej, tror absolut inte att du ljuger. De enda jag kan komma på att Eddie skrev var sin tidning som hette Diligensen, men där fanns det inga noveller vad jag vill minnas.
Citera
2018-01-06, 19:43
Avslutad
Citat:
Okej, tror absolut inte att du ljuger. De enda jag kan komma på att Eddie skrev var sin tidning som hette Diligensen, men där fanns det inga noveller vad jag vill minnas.

Noveller, essä eller vad fan det heter. Jag är gammal nog för att komma ihåg de sjukt roliga snusktexterna.

Fan kom till min hjälp någon äldre som var med på den tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in