Citat:
Ursprungligen postat av
Svenne-i-Banan
Jag redogjorde ju för det. Det första kriteriet för att något ska vara olagligt är att det finns ett brottsoffer och det kräver att någon blivit utsatt för något som både går emot dennes vilja och är något som samhället inte accepterar.
Våldtäkter kan svårligen sägas uppfylla detta kriterie när svenskar i allmänhet och kvinnor i synnerhet för för massinvandring som leder till allt fler våldtäkter.
Fast jag frågade dig vad DU tycker. Inte vad dina kalkyler angående människors röstande säger.
Det är ju lite samma sak som att säga att "ah du vill ha långa vårdköer och du vill att folk ska dö i cancer och andra sjukdomar" på grund av att du röstat på Såssarna (om det nu vore fallet).
Jag anser att den logiken är för svart/vit, det förhåller sig inte så i verkligheten, ingen vill bli våldtagen och ingen vill få cancer. Dessutom kan som sagt många oskyldiga människor drabbas då inte alla röstat på dessa partier men kan ändå råka ut för våldtäkt.
Ska rån också vara lagligt? Det är ju en stor ökning av rån också de senaste åren.