2019-10-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Det är ens inte hon...
Jo det är det. Titta ordentligt. Sen nämns Peters namn vid en av bilderna. Det är hon.
Citera
2019-10-30, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja jag förstod att du menade att det inte var Peters mamma och därför skrev jag: Va hemsk , har det kommit upp fel person. Det är fruktansvärt när det sker.
Händer ganska ofta att människor i brottmål på flashback ,lägger ut foto och namn på människor som inte har med brottet att göra. Jag tycker sånt är fruktansvärt.
Det är hans mamma.
Citera
2019-10-30, 11:41
Medlem
zannazezzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Det är hans mamma.

Eh, nej. Är det hon med endast 4 bilder? Det står inte hans namn, bara P.
Senast redigerad av zannazezz 2019-10-30 kl. 11:46.
Citera
2019-10-30, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Eh, nej. Är det hon med endast 4 bilder?
Det är inte Peters mamma.
Citera
2019-10-30, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Ja det gick med största sannolikhet väldigt fort. Kraftigt våld mot huvudet leder ofta till att personen snabbt tappar medveteande. Man tuppar av helt enkelt. Jag tror inte att Peter satte sig upp efter första slaget så som Jack beskriver det. Kroppen kan rycka till och de slag Jack utdelat kan ha fått Peters kropp att "kränga"

Jag hoppas att du har rätt! Dessutom, visst var det väl så att kroppen låg i den ställningen han låg vid ”experimentet”? I så fall kan det ju inte varit någon större typ av resning. Förhoppningsvis förstod han aldrig ens att det var hans vän som gjorde detta eller att något hände överhuvudtaget.
Citera
2019-10-30, 14:27
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
Har ni tänkt att Johan var ihop med Jenny. Så skaffar dem 3 barn som heter Jasper, Joakim (?) och Jack.
Så till slut heter alla nåt som börjar med J. Lite töntigt eller vet inte hur det ska kallas...
Alla inblandade parter har fått sitt liv förstört. Går inte å säga vem som har det tuffast. De som förlorat mest är Peters mamma och pappa. För de har tappat nåt "fysiskt".
Men hur är livet för J & J? Fruktansvärt förstås. Och jag tror det måste vara extremt skräckfyllt också.
Barnet man fött, växt upp, älskat, bott tillsammans med är...ett monster. Fyfan.

Inte Joakim, utan Julius. Men förstår din poäng, alla namn på J.
Citera
2019-10-30, 15:42
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Inte Joakim, utan Julius. Men förstår din poäng, alla namn på J.

Finns 1 på fb med bild över kinesiska muren. Måste vara brorsan. Ser väldigt trevlig ut
Citera
2019-10-30, 15:50
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Finns 1 på fb med bild över kinesiska muren. Måste vara brorsan. Ser väldigt trevlig ut

Svårt att avgöra med solbrillorna på. Men ja, ser väl ut som vem som helst.
Citera
2019-10-30, 15:55
Medlem
tinkyminkys avatar
https://www.nok.se/forfattare/l/jenny-lindblom/

Kan detta vara mamman tro?
Citera
2019-10-30, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
https://www.nok.se/forfattare/l/jenny-lindblom/

Kan detta vara mamman tro?

Ärligt - skit i bilder på föräldrarna. De har fått en son som troligen är en produkt av ett mer eller mindre strikt familjeliv och fostran, med en rigiditet som inte är så bra när man fostrar barn. Lägg till en i grunden psykisk sjukdom. Katastrofen är total. Bilder på föräldrarna är inte ens intressant. Dessa två, mor och far, har nu fått facit. Nice.
Jag brukar inte vara så hård i mitt dömande, men jag har... äh, säg att jag har lite insyn bakvägen.
Senast redigerad av Picasso2 2019-10-30 kl. 19:08.
Citera
2019-10-30, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ärligt - skit i bilder på föräldrarna. De har fått en son som troligen är en produkt av ett mer eller mindre strikt familjeliv och fostran, med en rigiditet som inte är så bra när man fostrar barn. Lägg till en i grunden psykisk sjukdom. Katastrofen är total. Bilder på föräldrarna är inte ens intressant. Dessa två, mor och far, har nu fått facit. Nice.
Jag brukar inte vara så hård i mitt dömande, men jag har... äh, säg att jag fått lite insyn bakvägen.

Jag har svårt att se vad de skulle gjort för större fel. De flesta som har barn idag sätter väl en del mindre trevlig press på sina barn. Det är ju mycket pågrund av det tävlingssamhället vi lever i där vi bedöms på alla sätt och vis för våra prestationer, utbildningar och social status. Vissa tar det längre och kan ju ofta få barn som blir väldigt framgångsrika. Det har säkert ofta sitt pris. Men att det skulle leda till att någon mördar någon tror jag ändå inte.

Jag känner inte till något om föräldrarna men av det som framkommit har jag inte hört något hemskt.
Snarare varken bra eller dåliga saker.
Citera
2019-10-30, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Jag har svårt att se vad de skulle gjort för större fel. De flesta som har barn idag sätter väl en del mindre trevlig press på sina barn. Det är ju mycket pågrund av det tävlingssamhället vi lever i där vi bedöms på alla sätt och vis för våra prestationer, utbildningar och social status. Vissa tar det längre och kan ju ofta få barn som blir väldigt framgångsrika. Det har säkert ofta sitt pris. Men att det skulle leda till att någon mördar någon tror jag ändå inte.

Jag känner inte till något om föräldrarna men av det som framkommit har jag inte hört något hemskt.
Snarare varken bra eller dåliga saker.
Vi kan ju säga så här: de som har insyn är INTE imponerade av Lindbloms föräldraskap.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in