2019-10-22, 09:19
Medlem
Du påstår dessutom att jag är fullt arbetsför mm trots att läkarna säger något helt annat? Vad baserar du dina teorier på? Jag har haft flera sjukdomar som medfört att jag inte kunnat köra bil och därmed ta mig hemifrån, är det enligt dig, att vara fullt arbetsför?

Mina påståenden är från det du sagt.
Ni är skeva man sparar inte en halv miljon på socpengar eller sjukpenning. Det var du som sa att du tjänat dom hederligt. Så mina antaganden är där ifrån. Och du skrev att du körde en gammal diesel bil, så där bidrog du till mer skatt.
Och nu några dagar senare är du inte varken arbetsför eller kan köra bil?
Då blir jag ännu mer mer förbannad om du har sparat en halv miljon.. När folk som arbetar lever på snabbmakaroner och deras barn inte kan få nån jävla telefon eller dator.
Dina fingrar är det inte fel på, så du skulle kunna ha en kontorstjänst.
Och jag har den rätten att tycka det vare sig åklagare, polis, domare, skatteverket har begått tjänstefel och brutit mot halva lagboken.. Då enligt er.....
Jag får igång er i alla fall.
Citera
2019-10-22, 10:29
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skattebetalare1975
Du påstår dessutom att jag är fullt arbetsför mm trots att läkarna säger något helt annat? Vad baserar du dina teorier på? Jag har haft flera sjukdomar som medfört att jag inte kunnat köra bil och därmed ta mig hemifrån, är det enligt dig, att vara fullt arbetsför?

Mina påståenden är från det du sagt.
Ni är skeva man sparar inte en halv miljon på socpengar eller sjukpenning. Det var du som sa att du tjänat dom hederligt. Så mina antaganden är där ifrån. Och du skrev att du körde en gammal diesel bil, så där bidrog du till mer skatt.
Och nu några dagar senare är du inte varken arbetsför eller kan köra bil?
Då blir jag ännu mer mer förbannad om du har sparat en halv miljon.. När folk som arbetar lever på snabbmakaroner och deras barn inte kan få nån jävla telefon eller dator.
Dina fingrar är det inte fel på, så du skulle kunna ha en kontorstjänst.
Och jag har den rätten att tycka det vare sig åklagare, polis, domare, skatteverket har begått tjänstefel och brutit mot halva lagboken.. Då enligt er.....
Jag får igång er i alla fall.
Jo men att grunda påståenden på vad som framkommit de senaste dagarna eller de senaste 10 åren är lite skillnad.
Jag har sagt att de är hederligt tjänade pengar ja, och det har även EBM bekräftat. Enligt dig är alltså sparade pengar en indikation på arbetsförmågan?
Du tyckte ju nyss att det var idioti att bedöma huruvida någon är lämplig som jurist eller inte baserat på deras tillgång till pengar?
Så om någon gör vinst på kryptovaluta på 2 miljoner och sparar pengarna så innebär det att personen i fråga är fullt arbetsför?

Klart man kan spara så mycket pengar även på bidrag, bor man hemma hos sina föräldrar och inte har några utgifter och är så sjuk att man inte kan göra någonting för pengarna så lägger man dem bara på hög.

Nu förstår jag varför du skriver som du gör, du är säkert en ”vanlig” arbetare och försöker tjäna pengar men du har ändå inte råd att köpa prylar till dina barn, därför är du nu svartsjuk på de som har pengar och vet hur man sparar dem?
Jag tror nog faktiskt att det är du som är intresserad av pengar egentligen. Tror du det är roligt att ha pengar liggandes på hög, men ha en hälsa som inte tillåter dig att använda dem?
Jag hade i alla fall hellre valt att må bra men ha ont om pengar.

Du får inte igång mig särskilt mycket, dina argument är så dumma att man inte kan bli irriterad på dig.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-10-22 kl. 10:47.
Citera
2019-10-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Det är korrekt,

Jag kan såklart inte uttala mig något gällande huruvida personerna som fuskar på HP skulle plugga hårdare på sina utbildningar eller fortsätta fuska. I praktiken omöjlig att utröna med. Men som tidigare nämnt i tråden så finns det inget jättesamband mellan högskoleprovet och akademiska resultat. En som klarar provet mindre bra behöver inte för den sakens skull inte klara akademiska studier, och vice versa.

Nej, ingen kan bli dömd för brottsprovokation, det är inget brott utan en metod poliser inte får använda.

De är inga dumhuvuden, vad har det med att tro det är lagligt eller olagligt att göra? De flesta verkar ha trott det var lagligt, till och med politikerna ska ha sagt det.

Du kanske bör undra om du får din lön i kontanter, men det finns inget olagligt i att använda kontanter som betalmedel.

Du gör lite väl många antaganden som kanske känns självklara för många, men de är antaganden som strikt juridiskt sätt haltar.

Förstår inte riktigt ditt sista stycke, det finns inga restriktioner på vad jag får och inte får säga, och egentligen ingen annan heller såvida det ej föreligger tystnadsplikt. Man blir inte jävig för att man är kunnig.
Nä jag anser inte att du är jävig för att du är kunnig,, utan för såna inlägg.

De är inga dumhuvuden, vad har det med att tro det är lagligt eller olagligt att göra? De flesta verkar ha trott det var lagligt, till och med politikerna ska ha sagt det.

Gällande fup
Jag behöver inte dra några paragrafer eller lagtexter

Bevisprovokation eller brottsprovokation.
Vad tycker du?
Vilka befann sig i lägenheten osv.
Tror du att alla inblandade har kompetenta försvarare, ombud och kan lagen?
Vad tror du domaren gjorde för uttalande för att bli jävig?
Advokat samfundet har bra flikar gällande uttalanden och riktlinjer som man vill att de ska tänka på.
Jag tror därför att de ej sitter här och skriver på flashback. Men ännu ett antagande av mig.
Jag antar också att den nya rättegången kommer visa på vem som är skyldig till vad och oskyldig.
Gällande ytterligare ett uttalande från dig

Ännu en tankevurpa som du och många andra ofta gör är att det skulle lösas genom hårdare straffskalor. Är det något detta mål visat på så är det att straffskalorna inte hade spelat någon roll. Har du varit där och sett de här grabbarna så inser du att ingen av dem hade gjort detta om de förstått att det var ett allvarligt brott.

Hur såg du det? Tankevurpa från din sida
Jag bor i Finspångs kommun.
Tur att det inte funkar så i rättegångar.
Vanliga Svenssons kan också begå brott.
Citera
2019-10-22, 11:33
Medlem
23-aringens avatar
Aha han bor i Finspång, det förklarade ju en del

Citat:
Vad tycker du?

Vilka som var i en av flera lägenheter som användes har ingenting med provokationen att göra. Provokationen handlar om att polisen betalat 89.000kr för att beställa en tjänst.
Du verkar inte ha riktigt koll på vilka åtgärder som får användas och inte, särskilt inte vilka rättssäkerhetsbrister som felaktig användning av tvångsmedel kan innebära.
Polisen skapade TVÅ e-postkonton och tjatade till sig ett köp av tjänsten trots att hp-hjälpen skriver att de slutat ta emot kunder för länge sedan, så får man absolut inte göra eftersom det innebär att polisen provocerar fram en händelse som annars inte skulle skett. Polisen är väl medvetna om att det polisen gör inte är någonting som de övriga ca 70 personerna eventuellt gjort. Detta är helt tvärt emot vad syftet med en bevisprovokation är.
En bevisprovokation ska gå till som så att polisen köper tjänsten på precis samma villkor som alla andra. Allt annat är fel.

Om polisen köpt tjänsten som alla andra så hade inte pengarna hittats hemma hos mig. I och med det skulle misstankarna inte varit lika starka emot mig.

Bevisvärdet i provokationen, oavsett om den bedöms som laglig eller inte, är fullständigt meningslös och bevisar ingenting.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-10-22 kl. 11:45.
Citera
2019-10-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Jo men att grunda påståenden på vad som framkommit de senaste dagarna eller de senaste 10 åren är lite skillnad.
Jag har sagt att de är hederligt tjänade pengar ja, och det har även EBM bekräftat. Enligt dig är alltså sparade pengar en indikation på arbetsförmågan?
Du tyckte ju nyss att det var idioti att bedöma huruvida någon är lämplig som jurist eller inte baserat på deras tillgång till pengar?
Så om någon gör vinst på kryptovaluta på 2 miljoner och sparar pengarna så innebär det att personen i fråga är fullt arbetsför?

Klart man kan spara så mycket pengar även på bidrag, bor man hemma hos sina föräldrar och inte har några utgifter och är så sjuk att man inte kan göra någonting för pengarna så lägger man dem bara på hög.

Nu förstår jag varför du skriver som du gör, du är säkert en ”vanlig” arbetare och försöker tjäna pengar men du har ändå inte råd att köpa prylar till dina barn, därför är du nu svartsjuk på de som har pengar och vet hur man sparar dem?
Jag tror nog faktiskt att det är du som är intresserad av pengar egentligen. Tror du det är roligt att ha pengar liggandes på hög, men ha en hälsa som inte tillåter dig att använda dem?
Jag hade i alla fall hellre valt att må bra men ha ont om pengar.

Du får inte igång mig särskilt mycket, dina argument är så dumma att man inte kan bli irriterad på dig.
Men även om du bor hemma med bidrag och inte spenderar en krona. Hur många år tog det att spara en halv miljon? Bidragen brukar ligga på ca 3500kr ( ej exakt siffra) tog vad kompisens son fick för två år sen. Som sitter i samma sits som du påstår. Fast han har aldrig klarat av att jobba, gå i skolan, ta körkort. Så jag menar att den version du säger är inte rimlig. Skulle vara skillnad om du ärvt, köpt aktier vad som helst.
Jag har råd med bägge datorer och telefoner till mina barn. Jag är en vanlig arbetare, och tjänar väldigt bra. Jag kommer nog aldrig spara en halv miljon, men det vill jag inte. Jag spenderar mina pengar nu. Lever efter filosofin att jag kan dö imorgon eller bli sjuk och inte vara kapabel till att göra saker när jag blir pensionär.
Du blir väl i nuläget vid nästa rättegång friad från allt om alla dina påståenden är korrekta.
Jag har hjälpt många i din sits, så gillar inte när folk tar på sig nån jävla offer kofta om man inte är i den sitsen.
Citera
2019-10-22, 11:52
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Men även om du bor hemma med bidrag och inte spenderar en krona. Hur många år tog det att spara en halv miljon? Bidragen brukar ligga på ca 3500kr ( ej exakt siffra) tog vad kompisens son fick för två år sen. Som sitter i samma sits som du påstår. Fast han har aldrig klarat av att jobba, gå i skolan, ta körkort. Så jag menar att den version du säger är inte rimlig. Skulle vara skillnad om du ärvt, köpt aktier vad som helst.
Jag har råd med bägge datorer och telefoner till mina barn. Jag är en vanlig arbetare, och tjänar väldigt bra. Jag kommer nog aldrig spara en halv miljon, men det vill jag inte. Jag spenderar mina pengar nu. Lever efter filosofin att jag kan dö imorgon eller bli sjuk och inte vara kapabel till att göra saker när jag blir pensionär.
Du blir väl i nuläget vid nästa rättegång friad från allt om alla dina påståenden är korrekta.
Jag har hjälpt många i din sits, så gillar inte när folk tar på sig nån jävla offer kofta om man inte är i den sitsen.
Ca 100k har har jag ärvt (ink vissa försäkringspengar mm), resterande 350-400k är från arbete.
Jag har inte några siffror just nu men får man ut 25k i månaden i ett år så har man 300k. Det säger sig ganska fort att om man har 0kr i utgifter så går det rätt fort att få ihop den summan.
Då har jag dessutom arbetat i flera års tid och sparat pengar sedan jag började arbeta i högstadiet/gymnasiet.

Jag har dessutom tjänat bra pengar på kryptovalutor, en del av dessa är insatta på banken men det är ju inte dem vi diskuterar nu. Beloppen är alltså väldigt ungefärliga och jag utgår från de dokument som EBM själva tagit fram så det inte blir några missförstånd

För mig är det märkligt att du ifrågasätter mina uppgifter som i sin tur är bekräftade av en revisor på EBM som gått igenom alla mina banker osv.
Menar du på att min förklaring är orimlig när en revisor har kollat upp det? Åklagaren anser ju också att det jag säger är rimligt.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-10-22 kl. 11:56.
Citera
2019-10-22, 13:36
Medlem
Brottsprovokation ingår i begreppet okonventionella spaningsmetoder och med detta avses ett agerande från polisens sida som syftar till att framkalla brott, medan en bevisprovokation syftar till att få fram bevisning om ett begånget brott, om vilket det föreligger misstanke."
Jaja
Märks i rättegången.
Jo anmälan har väl inte kommit någon vart ännu? Vad jag förstår kan det ta väldigt lång tid där.
Har du någon koll på det?
Citera
2019-10-22, 15:35
Medlem
firemires avatar
Citat:
Vad tycker du?

Vad jag tycker om vilka som befann sig i lägenheten? Det är väl inget att tycka om?

Citat:
Tror du att alla inblandade har kompetenta försvarare, ombud och kan lagen?

Jag vet att alla inblandade har advokater som har en 10-årig juridisk utbildning i bagaget, vem skulle inte vara kompetent menar du?

Citat:
Vad tror du domaren gjorde för uttalande för att bli jävig?

Domaren gjorde uttalanden som kunde tolkas som att han redan tagit beslut i frågor som skulle prövas i rätten. Det är inget som jag "tror" utan det står ju för allt i världen i klartext.

Citat:
Advokat samfundet har bra flikar gällande uttalanden och riktlinjer som man vill att de ska tänka på.
Jag tror därför att de ej sitter här och skriver på flashback. Men ännu ett antagande av mig.
Jag antar också att den nya rättegången kommer visa på vem som är skyldig till vad och oskyldig.
Gällande ytterligare ett uttalande från dig

Finns inget i advokatsamfundet som säger att man inte får skriva på flashback, så det vet jag inte riktigt var du fått från. Alla rättegångar är till för att visa vem som har skuld i vad, det är inte så kontroversiellt.

Citat:
Hur såg du det? Tankevurpa från din sida
Jag bor i Finspångs kommun.
Tur att det inte funkar så i rättegångar.
Vanliga Svenssons kan också begå brott.

Nu börjar det bli lite löjligt. Jag tittade på dem, med ett par ögon, då jag besökte rättegången under några av de intressanta dagarna. Tur att det inte funkar som i Finspång?
Citera
2019-10-22, 17:24
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Jag tittade på dem, med ett par ögon
Du är klok du, är du säker på att det var ett par? Det var inte ett öga då?
Senast redigerad av 23-aringen 2019-10-22 kl. 18:19.
Citera
2019-10-28, 22:50
Medlem
Fraktazs avatar
Stämmer det att åklagaren i målet, Anna Lander, har sagt upp sig?!

Vem kommer nu att ta över målet?
Senast redigerad av Fraktaz 2019-10-28 kl. 23:17.
Citera
2019-10-29, 08:41
Medlem
23-aringens avatar
Någon som minns min kommentar om lagförslaget? Jag är uppenbarligen inte ensam om att tycka att förslaget är bristfälligt.

Citat:
Kritik mot kontroll vid högskoleprov
Förslaget att införa kontroller med detektorer och även kroppsvisitation av personer som gör högskoleprovet sågas av Justitieombudsmannen (JO). Även Göteborgs universitet avvisar förslaget.
https://amp.svt.se/nyheter/lokalt/vast/kritik-mot-kontroll-vid-hogskoleprov-1
Citera
2019-10-29, 18:35
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Det där om SKV var väldigt intressant, får ni ut all korrespondens så borde det inte vara så svårt att få hela hennes förhör att falla platt. Hade gärna läst mejlen om de kunnats laddas upp någonstans
Varsågod:

Konversation mellan skatterevisor Linda Lundh från skatteverket och vice chefsåklagare Per Hedman på Ekobrottsmyndigheten.
https://minfil.com/Y65cze97n8/EBM_SKV_pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Fraktaz
Stämmer det att åklagaren i målet, Anna Lander, har sagt upp sig?!
Jag tror det stämmer. Enligt rykte ska hon dock fortsätta som åklagare i Norrköping. Hon slutar dock som eko-åklagare och ska nu istället bli ”vanlig” åklagare.
Man kan ju gissa vilka åtal hon kommer börja med.
Senast redigerad av 23-aringen 2019-10-29 kl. 18:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in