Citat:
Ursprungligen postat av
firemire
Det är korrekt,
Jag kan såklart inte uttala mig något gällande huruvida personerna som fuskar på HP skulle plugga hårdare på sina utbildningar eller fortsätta fuska. I praktiken omöjlig att utröna med. Men som tidigare nämnt i tråden så finns det inget jättesamband mellan högskoleprovet och akademiska resultat. En som klarar provet mindre bra behöver inte för den sakens skull inte klara akademiska studier, och vice versa.
Nej, ingen kan bli dömd för brottsprovokation, det är inget brott utan en metod poliser inte får använda.
De är inga dumhuvuden, vad har det med att tro det är lagligt eller olagligt att göra? De flesta verkar ha trott det var lagligt, till och med politikerna ska ha sagt det.
Du kanske bör undra om du får din lön i kontanter, men det finns inget olagligt i att använda kontanter som betalmedel.
Du gör lite väl många antaganden som kanske känns självklara för många, men de är antaganden som strikt juridiskt sätt haltar.
Förstår inte riktigt ditt sista stycke, det finns inga restriktioner på vad jag får och inte får säga, och egentligen ingen annan heller såvida det ej föreligger tystnadsplikt. Man blir inte jävig för att man är kunnig.
Nä jag anser inte att du är jävig för att du är kunnig,, utan för såna inlägg.
De är inga dumhuvuden, vad har det med att tro det är lagligt eller olagligt att göra? De flesta verkar ha trott det var lagligt, till och med politikerna ska ha sagt det.
Gällande fup
Jag behöver inte dra några paragrafer eller lagtexter
Bevisprovokation eller brottsprovokation.
Vad tycker du?
Vilka befann sig i lägenheten osv.
Tror du att alla inblandade har kompetenta försvarare, ombud och kan lagen?
Vad tror du domaren gjorde för uttalande för att bli jävig?
Advokat samfundet har bra flikar gällande uttalanden och riktlinjer som man vill att de ska tänka på.
Jag tror därför att de ej sitter här och skriver på flashback. Men ännu ett antagande av mig.
Jag antar också att den nya rättegången kommer visa på vem som är skyldig till vad och oskyldig.
Gällande ytterligare ett uttalande från dig
Ännu en tankevurpa som du och många andra ofta gör är att det skulle lösas genom hårdare straffskalor. Är det något detta mål visat på så är det att straffskalorna inte hade spelat någon roll. Har du varit där och sett de här grabbarna så inser du att ingen av dem hade gjort detta om de förstått att det var ett allvarligt brott.
Hur såg du det? Tankevurpa från din sida
Jag bor i Finspångs kommun.
Tur att det inte funkar så i rättegångar.
Vanliga Svenssons kan också begå brott.