Citat:
Ursprungligen postat av
zero414
Sett på Youtube två jag följer som håller på med "new age", yoga och mycket naturläkemedel och så när dom provade Kratom.
Den ena köpte en strain i en butik som jag var grön och tog ungefär en matsked i vatten och drack rakt av.
Han fick effekt efter en kvart och kände sig piggare etc. Han provade högre doser med mådde då mest illa och kände sig tung i huvudet och så.
Är så jag känt när jag tagit höga doser (runt 10g, både röd och grön strain).
Tänkte köpa hem en bra strain som både kan hjälpa med smärta i ryggen jag dras med efter en skada för bara något år sen. Och sen samtiden få den där "uppiggande" effekten vid låg dos, och ett mer skönare lugn vid en lite högre dos.
Men vilka doser är bäst då?
Jag tänkte som han på Youtube, att circka en matsked av en bra strain (green Maeng da) på morgonen i en smoothie. För energi, ökad kreativitet och samtidigt lite smärtlindring.
Och ungefär samma dos på kvällen fast en annan strain, t.ex Red Borneo för att få en mer lugnande och lite mer smärtlindring effekt.
Är inte direkt ute efter att bli hög. Är färdig med sånt. Och har en sund livsstil inplanerat framöver.
Någon som kan tipsa om bra strains och bra dosering vid olika tillfällen?
För att ta 10g och svepa kändes inte bra dom sista gångerna. Var två tillfällen.
En med Green Maeng Da och en med Red Borneo (om jag minns rätt).
Tror mer på mindre doser.
Men är rätt ny inom det här.
Så alla tips och så tas mer än gärna emot!
Håller helt med om erfarenheterna av för höga doser. Faktiskt försvinner mycket av den positiva effekten då och huvudvärk, illamående tillkommer istället. Tror det är felet många i tråden gör när dom börjar med väldigt höga doser och sen tycker att det är verkningslöst.
Skulle rekommendera att köpa en våg, för mig kan en skillnad upp eller ner på 20 mg göra stor skillnad. Då ligger jag normalt på doser runt 3,5 g.
En annan faktor som spelar in är när på dygnet man tar k, normalt tar jag bara en dos per dag runt lunchtid på fastande mage. Då brukar jag få en bra effekt, en blandning av en lite uppiggande och lugnande/smärtstillande effekt. Tar jag istället dessa 3,5 g direkt efter uppvaknande på morgonen blir det för hög dos och obehaget ersätter välmåendet.
Finns en tumregel att alltid ta minsta möjliga dos som ger bästa möjliga effekt.