Citat:
Ursprungligen postat av
KringEx
Jag har sökt till laro och ska på bedömningssamtal snart, inom 1 månad förhoppningsvis. Jag missbrukar Subutex varje dag. Jag tar såklart andra substanser också, det som erbjuds. Bor i en liten stad så man får ta det som erbjuds för tillfället. Men Subutex är min huvuddrog och jag är så less på att jaga det hela tiden och det blir så dyrt i längden.
Jag har även varit på 3 behandlingshem, som gick åt helvete. Har klivit på varje gång.
Jag hade turen för några veckor sedan att få tag på Metadon, så jag testade såklart det. Jag tog 50 mg och mådde så helvetes sjukt jävla bra!
Så jag undrar vad som krävs för att man ska få Metadon på Laro istället för Buprenorfintabletter? Är det bara djupt nedgångna horsare som får Metadon för att Buprenorfinet inte räcker till?
Kan man inte klaga på en massa biverkningar av Buprenorfintabletterna som Laro delar ut och på den vägen få Metadon?
Vad säger ni?
Alltså att klaga för sakens skull för att lura till dig meta låter idiotiskt. Ge bup en ärlig chans.
Du kommer inte gå runt och må bra bara för att du har meta utan du vänjer dig m det med.
Och det är svårare att sluta med och har mkt mer biverkningar .
Kan du klara dig på buprenorfin så gör det!
Jag var också övertygad att jag behövde meta men efter höjningar så försvann suget till en hanterlig nivå .
Lycka till