2019-10-28, 09:46
Avslutad
Men va fan!
Sluta fastna i tryggheten som sköra och förstöda själar! Det gynnar ingen i längden.

När man blir som en repig gammal skiva, så är det dags att putta ur sig ur den negativa spiralen och fokusera på annat än sig själv.

Man kan inte ändra på andra, bara sig själv. Och ingen annan än du, kommer att ändra på ditt liv åt dig.
Citera
2019-10-28, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Men va fan!
Sluta fastna i tryggheten som sköra och förstöda själar! Det gynnar ingen i längden.

När man blir som en repig gammal skiva, så är det dags att putta ur sig ur den negativa spiralen och fokusera på annat än sig själv.

Man kan inte ändra på andra, bara sig själv. Och ingen annan än du, kommer att ändra på ditt liv åt dig.

Jag lever bortom all slags trygghet men är inte så mycket lyckligare för det. Mer härdad kanske.
Citera
2019-10-28, 09:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FannyImlay
Jag lever bortom all slags trygghet men är inte så mycket lyckligare för det. Mer härdad kanske.
Dra nytta av det då. På ett bra sätt.

Livet suger, periodvis, för oss alla.

Vill man bli en "bra" person, så gör man sitt bästa och fokuserar på andra och möjligheterna som faktiskt finns i livet.

Gör man inte det, så ska man inte heller klaga. Är lite min devis.
Även om jag inte alltid lever upp till den.
Citera
2019-10-28, 10:11
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Jag vet nog vem jag tycker om egentligen. Man kan tycka om någon utan att vara ihop med den. Livet handlar inte bara om att hitta vem som helst. Du kommer ångra dig om du tänker så. Jag har tyckt om väldigt få. Kanske är jag nästan asexuell. Ha ha. Alla har ju rätt att vara som de är. Tycker jag. ❤️
Ja. Precis.
Citera
2019-10-28, 10:12
Medlem
zajjahs avatar
Citat:

Vill man bli en "bra" person, så gör man sitt bästa och fokuserar på andra och möjligheterna som faktiskt finns i livet.

Men år ut och år in i över ett decennium? Gud.
Citera
2019-10-28, 10:14
Medlem
Citat:

Min gamla lärare brukar säga att jag är ”en bra person”. Väldigt få vill nog sträva efter att vara en bra person idag, de reflekterar nog inte ens kring det. De vill mest sko sig själva på andras bekostnad och överlämna åt omvärlden att bry sig om andra. Det kanske är människans natur. Primater är rätt vedervärdiga djur. Kan man inte få byta art? Om man mår bättre av att vara en bra person vet jag inte. Jag tror risken finns att man blir utnyttjad och lurad. Men nu måste jag försöka sluta vara här en stund.
Citera
2019-10-28, 10:32
Bannlyst
[quote=Pripps3.5|69131618]Men va fan!

haha ja jag låter nog som en gammal skiva i bland men frustrationen gör det svårt att fokusera bortanför måendet just i stunden ,

delar ut öronproppar till de som vill ha ?
Citera
2019-10-28, 10:40
Bannlyst
åkit kors och tvärs i orten , jagat grejer , och levererat paket , många mil blev det

så nu är det bara att jobba vidare , och så rullar det på , år efter år

jag gläds och lider på samma gång ----
Citera
2019-10-28, 10:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Men år ut och år in i över ett decennium? Gud.
10 år är ingenting. Vekling.
Citat:
Min gamla lärare brukar säga att jag är ”en bra person”. Väldigt få vill nog sträva efter att vara en bra person idag, de reflekterar nog inte ens kring det. De vill mest sko sig själva på andras bekostnad och överlämna åt omvärlden att bry sig om andra. Det kanske är människans natur. Primater är rätt vedervärdiga djur. Kan man inte få byta art? Om man mår bättre av att vara en bra person vet jag inte. Jag tror risken finns att man blir utnyttjad och lurad. Men nu måste jag försöka sluta vara här en stund.
Varför bry sig? Försök att skapa en tillvaro du själv är nöjd med och var rädd om dina nära.
Låt ditt samvete tala.
Citera
2019-10-28, 10:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
åkit kors och tvärs i orten , jagat grejer , och levererat paket , många mil blev det

så nu är det bara att jobba vidare , och så rullar det på , år efter år

jag gläds och lider på samma gång ----

Ingen är lycklig alltid. Lycka är ett högst tillfälligt tillstånd.
Citera
2019-10-28, 10:52
Bannlyst
Citat:
Ingen är lycklig alltid. Lycka är ett högst tillfälligt tillstånd.

det här handlar inte om lycka , det handlar om att jag har fastnat i en situation där jag jobbar ihjäl mej .

försöker lösa detta , men mycket svårt , och jag har inte någon extra kraft för detta

har levt mycket lyckligt under hela mitt liv , men de senaste 4 åren har varit ett rent helvete typ
Citera
2019-10-28, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
det här handlar inte om lycka , det handlar om att jag har fastnat i en situation där jag jobbar ihjäl mej .

försöker lösa detta , men mycket svårt , och jag har inte någon extra kraft för detta

har levt mycket lyckligt under hela mitt liv , men de senaste 4 åren har varit ett rent helvete typ
Varför jobbar du ihjäl dig?
Frigör du inte kraft om du slappnar av?

Ont. För att bli lugn så måste man lugna ner sig.
Det enda som är viktigt är de du älskar och du. Resten kan vi inte styra över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in