2019-10-28, 10:24
Medlem
Jag ska skriva kontrakt nu i veckan, befattning med blandade arbetsuppgifter.
Arbetsledare lager med personalansvar, kundkontakt/ansvar, administrativa uppgifter, hand om fakturering etc.

Är 30 år och arbetat inom lager sen jag var 16. Haft arbetsledande roll med personalansvar i ca sex år.

Jag vet att en av mina kollegor (som inte har lika mycket ansvar) begärde 34 och fick det.

Är det helt orimligt att begära 37-38000?
Citera
2019-10-28, 10:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Caprii
Arbetsledare lager med personalansvar, kundkontakt/ansvar, administrativa uppgifter, hand om fakturering etc.

Är 30 år och arbetat inom lager sen jag var 16. Haft arbetsledande roll med personalansvar i ca sex år.

Jag vet att en av mina kollegor (som inte har lika mycket ansvar) begärde 34 och fick det.

En taktik som är vanlig att gå in med mycket högre förslag. Vill du ha 37 så säger du 45 så kommer du i slutändan få det du vill ha.

Dock kan du glömma det, du kanske får 26-27 och då ska du vara glad. Du ska inte tillverkar algoritmer för kryptering åt U.S.A direkt.
Citera
2019-10-28, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMuffins
En taktik som är vanlig att gå in med mycket högre förslag. Vill du ha 37 så säger du 45 så kommer du i slutändan få det du vill ha.

Ja absolut, men samtidigt kanske man ska hålla sig på en någorlunda rimlig nivå? Skulle jag föreslå 45 skulle jag förmodligen frambringa skrattanfall.
Citera
2019-10-28, 10:35
Medlem
Citat:

Dock kan du glömma det, du kanske får 26-27 och då ska du vara glad. Du ska inte tillverkar algoritmer för kryptering åt U.S.A direkt.

Jag kommer inte få mindre än 34000, det vet jag redan.
Citera
2019-10-28, 10:38
Bannlyst
Citat:
Jag kommer inte få mindre än 34000, det vet jag redan.
Det är något de sagt eller? Eller hur vet du det. Med tanke på det arbetet du beskriver så kommer ingen ge dig 34k för ett jobb som inte kräver någon högskoleutbildning för att utföra.
Citera
2019-10-28, 10:42
Medlem
Citat:
Det är något de sagt eller? Eller hur vet du det. Med tanke på det arbetet du beskriver så kommer ingen ge dig 34k för ett jobb som inte kräver någon högskoleutbildning för att utföra.

Dom på detta företag som har samma/liknande uppgifter som jag kommer ha har minst 34 000 i lön.
Jag kommer dock ha mer ansvar än dom som får 34.
Citera
2019-10-28, 10:45
Bannlyst
Citat:
För att hans/hennes kollega fick 34k i lön med mindre ansvar dessutom! Du som har koll på vad en amerikansk tillverkare av algoritmer för kryptering tjänar kan väl delge dig av det?
Citera
2019-10-28, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ja absolut, men samtidigt kanske man ska hålla sig på en någorlunda rimlig nivå? Skulle jag föreslå 45 skulle jag förmodligen frambringa skrattanfall.

Jo fast det är ju det jag menar, man går in med ett helt skamligt förslag till att börja med för att få det du vill egentligen ha.
Citera
2019-10-28, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
För att hans/hennes kollega fick 34k i lön med mindre ansvar dessutom! Du som har koll på vad en amerikansk tillverkare av algoritmer för kryptering tjänar kan väl delge dig av det?

Det är nog en engångssumma, kanske 100k dollar ?

Du tror att hans kollega fick den lönen för att han påstår det? Du är naiv.
Citera
2019-10-28, 11:12
Medlem
Citat:
Det är nog en engångssumma, kanske 100k dollar ?

Du tror att hans kollega fick den lönen för att han påstår det? Du är naiv.

Det är fakta. Verkar vara svårt för dig att ta in att man kan klättra karriärsmässigt och lönemässigt utan högskoleutbildning.

Nu - tillbaka till min fråga tack!
Citera
2019-10-28, 11:36
Medlem
Den enkla formen som finns för detta är att begära 10% över vad du kräver, således begär du 40700kr om det är 37000 du vill ha.
Citera
2019-10-28, 11:38
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:

HAHA du kan glömma 37-38000 för att sitta på din feta röv och leka "viktig" på ett ruttet lager. Sikta du på 34k, men då ska det vara skift. Att "sikta" på 34k med 7-16 tider kan du bara FETGLÖMMA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in