2019-10-27, 17:50
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Du har snöat in på en detalj hos bitcoin som sannolikt saknar relevans. Energipriset har som sagt gått ner de senaste åren medans bitcoin rusat, korrelationen är noll mellan energi, valutor och bitcoins värde.

Som jag skrev tidigare är upplägget med bitcoin smart, skaparna av kedjebrevet har slängt ut lite trendiga ledord "IT" "energi" "Asien" "global" "darknet", och olika drömmare fastnar för olika saker beroende på deras preferenser. Genialiskt. Den här tråden har lärt mig mer om bitcoins tillbedjare och orsaken till bitcoins rusning än jag kunde tänka mig.

Sälj snarast.

Det var du som sa att det var en miljöbov, inte mina ord.
Du har redan bevisat att du inte är påläst på bitcoin. Svälj stoltheten.

Klart jag tänker göra. Tack för tipset.
Citera
2019-10-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Bitcoin kan inte "försvinna". Bitcoin finns heller aldrig lagrade på kraschade hårddiskar eller borttappade USB-minnen. Det som försvinner, kraschar eller tappas bort är folks privata nycklar. Än så länge är gemene man så bortskämda med att man kan vända sig till något support och få tillbaka det man slarvat bort men Bitcoin har inte något support. Med tiden kommer folk lära sig hantera sina privata nycklar med större omsorg.

Nej, jag är väl medveten om att det är själva nyckeln som försvinner. Dock så förblir resultatet ungefär detsamma, man kan inte använda dessa bitcoins.
På 20 års sikt kommer det bli färre bitcoins i omlopp.
Om det ens finns kvar då.
Citera
2019-10-27, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Då bör man också ställa energiförbrukning i relation till andra saker. Bankväsendet uppskattas förbruka ca 100 terawattimmar per år globalt. Bitcoin ca 30 terawattimmar. Dessutom är bitcoin designat så att förbrukning minskar med tiden.
Men det verkar inte vara något problem?

Bitcoins elförbrukning ökar ju med tiden iaf närtiden! Sen så borde du inse att om Bitcoin som knappt har någon betydelse alls utanför spekulations drog och nördkretsar. Drar ungefär en tredjedel av vad hela världens bankväsende gör, som princip driver och smörjer hela jordens ekonomi så är något väldigt väldigt fe!!
Citera
2019-10-27, 19:08
Medlem
Citat:
Mitt råd att alla bör sälja alla bitcoins på en gång bygger på fakta. Jag har ingen som helst agenda, politisk eller annan, och äger inte och kommer aldrig att äga bitcoins eller någon av dess konkurrenter.

Själv spekulerar jag på börsen, spekulation är jag inte emot. Om det fanns en tråd "Tesla faller fritt" eller "Tesla stiger brant" eller motsvarande så hade jag troligen gett liknande råd. Jag hade då blivit påhoppad av Tesla-fanatiker. Dock har Tesla faktiskt gjort något för världen, en elbil som fungerar. Bitcoin startade upp som en global e-valuta men är nu ingenting bättre än Leo Vegas.

Hehe. Du tar verkligen hyckleriet till nya nivåer.

Haltande jämförelse. Ingen som som spelar på börsen är fanatisk i förhållande till bolagen, t.ex Tesla. Det är bara siffror upp eller ner, köp eller sälj.

När det kommer till krypto tenderar de fanatiska vara de som starkt avråder andra att befatta sig med det.

Jag tror att de flesta klarar sig utan dina råd. Som sagt, dessa trådar brukar vara en stark köpsignal. Det har varit så varje gång. Hur som, det står varje individ fritt att själv avgöra.

Du svarade aldrig på frågan om du är kommunist förresten.

Edit:vad är det för fakta du pratar om? Sitter du på fakta om framtiden? Har läst lite fler inlägg från dig nu. Din okunskap är roande. Jag trodde du åtminstone var lite påläst med tanke på hur intresserad du verkar vara.
Senast redigerad av Siix 2019-10-27 kl. 19:28.
Citera
2019-10-27, 19:25
Medlem
Var tog TS vägen förresten? Det var nog den sämst tajmade BTC-ras-tråden hittills.
Citera
2019-10-27, 19:36
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Bitcoins elförbrukning ökar ju med tiden iaf närtiden! Sen så borde du inse att om Bitcoin som knappt har någon betydelse alls utanför spekulations drog och nördkretsar. Drar ungefär en tredjedel av vad hela världens bankväsende gör, som princip driver och smörjer hela jordens ekonomi så är något väldigt väldigt fe!!

Energin som förbrukas är per block. Fler transaktioner innebär inte att energiförbrukning ökar.
Citera
2019-10-27, 20:27
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InvalidSoul
Lol, hur kom du till den vilda slutsatsen att jag är marxist och varför känner du dig så kränkt? Marxism brukar ju vara ganska auktoritär, krypto är i grund och botten libertarianskt - eget ansvar över ens tillgångar och deltagande i en kedja. Kan det vara att du gått på någon microsoft-scam? Jämför carding, som inte har någon motsvarighet när det kommer till krypto.

Du formulerade Marx värdeteori och sedan körde du en psykopat rationalisering kring scamming, ergo marxistpsykopat.
Citera
2019-10-27, 20:29
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Var tog TS vägen förresten? Det var nog den sämst tajmade BTC-ras-tråden hittills.

Hen prickade botten. När majoriteten är negativa så är det botten. När majoriteten är positiva så är det toppen. Majoriteten har alltid fel.
Citera
2019-10-27, 20:48
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Hehe. Du tar verkligen hyckleriet till nya nivåer.

Haltande jämförelse. Ingen som som spelar på börsen är fanatisk i förhållande till bolagen, t.ex Tesla. Det är bara siffror upp eller ner, köp eller sälj.

När det kommer till krypto tenderar de fanatiska vara de som starkt avråder andra att befatta sig med det.

Jag tror att de flesta klarar sig utan dina råd. Som sagt, dessa trådar brukar vara en stark köpsignal. Det har varit så varje gång. Hur som, det står varje individ fritt att själv avgöra.

Du svarade aldrig på frågan om du är kommunist förresten.

Edit:vad är det för fakta du pratar om? Sitter du på fakta om framtiden? Har läst lite fler inlägg från dig nu. Din okunskap är roande. Jag trodde du åtminstone var lite påläst med tanke på hur intresserad du verkar vara.
Du bör själv vara kunnig innan du kallar andra okunniga. Börja med att googla ordet Hycklare innan du använder det, jag är den absoluta motsatsen. Helt rak i det jag skriver och gör.

Jag håller på med aktier professionellt, min årsinkomst ligger över miljonen varje år sedan 1990-talet. Tesla har ungefär lika många följare som bitcoin, med resultatet en kraftigt överdriven aktiekurs. Jag skulle aldrig köpa Tesla-aktier.

Jag är nyfiken. Ge ett exempel på ett påstående från mig i tråden som visar min okunskap.

Jag röstar på SD. Innan dem röstade jag på M i 30 år, jag är uppväxt i Danderyd. Du behöver inte berätta om din bakgrund, men den verkar göra det svårt för dig att tolka vad som skrivs på FB, och har gett dig en personkunskap nära noll herr byggjobbare.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-10-27 kl. 20:56.
Citera
2019-10-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Energin som förbrukas är per block. Fler transaktioner innebär inte att energiförbrukning ökar.
Jo det lär den göra men främsta energiåtgången beror ju på mining som drar ohemult med energi helt i onödan för att Bitcoin är felkonstruerat från början eller så sponsrades de som låg bakom BTC av elbolag.
Citera
2019-10-27, 22:23
Medlem
Citat:
Du bör själv vara kunnig innan du kallar andra okunniga. Börja med att googla ordet Hycklare innan du använder det, jag är den absoluta motsatsen. Helt rak i det jag skriver och gör.

Jag håller på med aktier professionellt, min årsinkomst ligger över miljonen varje år sedan 1990-talet. Tesla har ungefär lika många följare som bitcoin, med resultatet en kraftigt överdriven aktiekurs. Jag skulle aldrig köpa Tesla-aktier.

Jag är nyfiken. Ge ett exempel på ett påstående från mig i tråden som visar min okunskap.

Jag röstar på SD. Innan dem röstade jag på M i 30 år, jag är uppväxt i Danderyd. Du behöver inte berätta om din bakgrund, men den verkar göra det svårt för dig att tolka vad som skrivs på FB, och har gett dig en personkunskap nära noll herr byggjobbare.

Hehe, den tog visst.

Alla jag känner till som pratar pengar och inkomst för att hävda sig är mycket små människor. Det lutar åt att du inte är undantaget som bekräftar regeln.

Allt du har skrivit så här långt i denna tråd lyser av okunskap i ämnet. Topic är inte Lund NoGo zon:s aktieaffärer, eller vad Lund NoGo zon röstar på. Inte heller var No Go zon har vuxit upp.

Du duckar alla frågor. Den jag är mest angelägen om att få svar på är den om att du baserar dina ”råd” till alla att sälja sina innehav på fakta. Vilka fakta är det du har om framtiden?

Hyckleriet består av att tycka att vissa spekulationer är mer ok än andra. Människor har spelat bort sina liv på börsen sen begynnelsen. Men det är ok, för det tycker Lund NoGo zon.
Citera
2019-10-27, 22:30
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jo det lär den göra men främsta energiåtgången beror ju på mining som drar ohemult med energi helt i onödan för att Bitcoin är felkonstruerat från början eller så sponsrades de som låg bakom BTC av elbolag.

Jag föreslår att du läser bitcoins whitepaper och sätter dig in i tekniken lite mer innan du fortsätter.
Energin är det som ger bitcoin ett bakomliggande värde. Utan energiåtgången kan vem som helst skapa nya bitcoins. Ungefär som tulpanlökarna.
Dessutom kommer miningen att avta inom något år.

I alla tider har energiåtgången det krävts för att ta fram en produkt definierat dess (minimi)pris.
Senast redigerad av PippiDreng 2019-10-27 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in