Citat:
Ursprungligen postat av
nilserikkk
Vad händer med alla som glömmer bort lösenorden på sina plånböcker, hdd-krascher osv?
Fler och fler bitcoins kommer att försvinna på detta sätt och till slut kommer det inte finns några kvar som går att använda.
Bitcoin kan inte "försvinna". Bitcoin finns heller aldrig lagrade på kraschade hårddiskar eller borttappade USB-minnen. Det som försvinner, kraschar eller tappas bort är folks privata nycklar. Än så länge är gemene man så bortskämda med att man kan vända sig till något support och få tillbaka det man slarvat bort men Bitcoin har inte något support. Med tiden kommer folk lära sig hantera sina privata nycklar med större omsorg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Problemet är snarare att ingen tvingar dig att sälja. Du kommer därför att förlora dina pengar. Inte gör det mig något.
För att inte bry sig så bryr du dig väldigt mycket.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Sek kan gå ner men relativt till vad.
Relativt till vad saker kostar. Fråga en äldre släkting vad det kostade att gå på bio när hen var ung. Alla fiat-valutor tappar värde över tid - det är en del av designen. Att välja mellan SEK, USD eller EUR handlar om att välja vilken valuta som kommer tappa minst i värde.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Mitt råd att alla bör sälja alla bitcoins på en gång bygger på fakta..
Återigen - fakta visar att Bitcoin stigit i pris på 1 år, 2 år, 3 år, 4 år, 5 år, 6 år, 7 år, 8 år, 9 år, 10 år. Det finna självklart ingen garanti för att Bitcoin står högre om ett år. Vad som händer i framtiden är inte fakta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Konstigt nog kan jag inte finna något i dina senaste inlägg som talar om varför du håller på med bitcoin, var säkerheten består i, annat än att det är lika säkert som guld. Vilket är ganska lätt att visa att det inte är sant, inte ens nära sant, faktiskt en lögn.
Jag kan verkligen tipsa dig om senaste podden från Outsiders. Man gillar både guld och Bitcoin (men av olika anledningar):
https://soundcloud.com/user-27302032/outsiders-88-harda-och-mjuka
Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Att mina bitcoins/cryptocoins skiljer sig egentligen inte mycket från hur andra valutor skapas. Men andra valutor backas upp av banker länder regeringar etc
Det är kul att alla kan vara med och ha en åsikt men du har ju så otroligt dålig koll på vad du skriver om.