2019-10-25, 18:51
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Raset beror nog på hotet från onecoin som tidigare kallats för pyyarmidspel, scam mm- Nu visar det sig att just onecoin har det som inte bitcoin har har. Nämligen allt som centralbanker vill ha!
Onecoin debacklet var ju för länge sedan.
Citera
2019-10-25, 19:48
Medlem
JarlBorsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Nonsens, bitcoin är per definition en ponzi

"Ponzibedrägeri är en form av investeringsbedrägeri som attraherar investerare genom att utlova hög avkastning, men som istället för att generera verklig avkastning på insatt kapital använder detta till utbetalningar och för att hålla bedrägeriet igång."

https://sv.wikipedia.org/wiki/Ponzibedr%C3%A4geri

Kan du vara snäll och länka till en definition av ponzi som stämmer överens med Bitcoin?
Citera
2019-10-25, 19:51
Medlem
PatrickEkwalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Raset beror nog på hotet från onecoin som tidigare kallats för pyyarmidspel, scam mm- Nu visar det sig att just onecoin har det som inte bitcoin har har. Nämligen allt som centralbanker vill ha!

OneCoin är ju själva definitionen utav pyramidspel, grattis till dig som blev lurad utav en zigenarkärring i röd klänning. OneCoin har ingenting, och har aldrig haft.
Citera
2019-10-25, 19:53
Medlem
Bitcoin faller fritt... uppåt!
Citera
2019-10-25, 20:06
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Plånboken åker fram när vi når runt 6k.

Jaha. När gör vi det då?
Citera
2019-10-25, 20:13
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JarlBorsen
Marknaden säger att 1 Bitcoin är värd c:a 70000 SEK.

Du kan handla med Bitcoin i alla affärer som accepterar VISA.
https://wirexapp.com/card
Det är där bitcoin falerar. Eftersom den varierar så mycket i värde kan man inte växla sin månadslön till bitcoin för att sedan köpa pizza. Då blir ju pizzan 30% dyrare om bitcoin sjunker. Jag påstår att det inte finns en människa i Sverige som är villiga att ta den risken. Alltså styrs bitcoin-värdet inte (som i teorin) av miljoner vanliga människor som styrs av förnuft (jag vill äta pizza), utan bara av adrenalinstinna investerare som vill tjäna pengar. Och där försvann syftet med bitcoin för mig.

Jag hade visst kunnat växla in min lön i bitcoin, om jag såg att fler och fler gjorde det och t.ex min lokala pizzeria började ta betalt i bitcoin. SEK är inte mycket att hänga i julgran egentligen, det vore fantastiskt med en global valuta. Men bitcoin går tyvärr åt andra hållet, färre och färre talar om den. Till slut ch då blir det som med svarta tulpaner i Holland, vem vill egentligen ha en sådan.

Gå ur marknaden medans ni kan.
Citera
2019-10-25, 20:22
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är där bitcoin falerar. Eftersom den varierar så mycket i värde kan man inte växla sin månadslön till bitcoin för att sedan köpa pizza. Då blir ju pizzan 30% dyrare om bitcoin sjunker. Jag påstår att det inte finns en människa i Sverige som är villiga att ta den risken. Alltså styrs bitcoin-värdet inte (som i teorin) av miljoner vanliga människor som styrs av förnuft (jag vill äta pizza), utan bara av adrenalinstinna investerare som vill tjäna pengar. Och där försvann syftet med bitcoin för mig.

Jag hade visst kunnat växla in min lön i bitcoin, om jag såg att fler och fler gjorde det och t.ex min lokala pizzeria började ta betalt i bitcoin. SEK är inte mycket att hänga i julgran egentligen, det vore fantastiskt med en global valuta. Men bitcoin går tyvärr åt andra hållet, färre och färre talar om den. Till slut ch då blir det som med svarta tulpaner i Holland, vem vill egentligen ha en sådan.

Jag kliver ur vid $15 000, vilket förmodligen sker under nästa år.
Citera
2019-10-25, 20:49
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Vad är "egentligt värde"? Värde är något subjektivt. Papperslappar utfärdade av venezolanska staten har inget mer egentligt värde än elektroner i ett nätverk. Jag ser väldigt mycket fram emot Nordkoreas nya e-valuta, men innan den slår igenom och visar sig bättre byter jag inte bort Bitcoin mot en skräpvaluta som den svenska kronan.

Jag köper din kryptovaluta när du kommer på ett sätt att garantera pengarnas äkthet och att varken du eller någon annan kan skapa fler.

Och hur användbart är bitcoin vs svenska kronan? Svindyrt att köpa, går knappt att handa för, extremt volatilt tillgångsslag...

nä jag behåller nog mina SEK ett tag till.

Finns inget som säger att bitcoin är den slutgiltiga lösningen. Snarare den första med alla barnsjukdomar.
Citera
2019-10-25, 21:38
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glossus
Jag kliver ur vid $15 000, vilket förmodligen sker under nästa år.
Du bör ha en plan B.
Citera
2019-10-25, 21:43
Medlem
Glossuss avatar
Citat:
Du bör ha en plan B.

Det har jag. Risk/reward gör BTC oerhört intressant som investering.
Citera
2019-10-25, 21:48
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:

Man måste bygga SoV före MoE. Kan inte få båda samtidigt. Herregud. Vad tror folk. Bitcoin är 10 år och det ska redan ha mognat, hittat pris och vara mainstream! . Price discovery kommer ta lång tid.

Satan vad folk är puckade, Hej jag har skapat ett nytt ekonomiskt system. Det ska vara bakat och klart på 10 år!! Suck.
Citera
2019-10-25, 23:06
Medlem
Eh...+1100$ senaste dygnet...,

Kul att det skapas en ”rastråd” varje gång det dippar lite.

Edit: Senaste timmen:grönt
Senaste dygnet:grönt
Senaste veckan:grönt
Senaste månaden:grönt
Senaste året grönt
Sedan start:grönt

Vad är problemet?
Senast redigerad av Siix 2019-10-25 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in