2019-10-27, 08:30
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Så du tror på en platt jord av politiska skäl? Du upplever att ditt kollektiva medvetande blir fritt av tanken att jorden är platt och att vi bor under en kupol?

Om du var insatt i project bluebeam så hade du förstått vad som menas.

Det sjukaste var när NASA tillsatte Alien surveillance defender rollen. Där gick dom för långt med den publika bluffen enligt mig.
Citera
2019-10-27, 08:33
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777

Det sjukaste var när NASA tillsatte Alien surveillance defender rollen. Där gick dom för långt med den publika bluffen enligt mig.
"Om du var insatt skulle du förstå" är nog det roligaste argumentet för en platt jord jag nånsin läst.

Jag är inte förvånad över att du tror att NASA har en plan att projicera aliens på natthimlen med hjälp av sina HAARP. Någon har ju talat om det för dig på Youtube.

Men det har ju helt enkelt inte hänt.
Citera
2019-10-27, 08:34
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
I grunden anser jag att ett heliocentriskt solsystem = en materialistisk värld.

En materialistisk värld leder till politiska och ekonomiska system som kan förslava individen och förminska vårt kollektiva medvetande.

Så tänker i alla fall jag, som plattjordare.

Så att vi lever (enligt ni plattskallar) i en värld där alla världens länder mörkar att jorden är platt, har militärer runt iskanten för att stoppa alla som försöker dit, medvetet tystar alla forskare i världen om jordens form, planerat lär ut fel i alla skolor i hela världen mm mm.

Det anser du är att leva ett fritt samhälle?
Citera
2019-10-27, 08:36
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
"Om du var insatt skulle du förstå" är nog det roligaste argumentet för en platt jord jag nånsin läst.

Jag är inte förvånad över att du tror att NASA har en plan att projicera aliens på natthimlen med hjälp av sina HAARP. Någon har ju talat om det för dig på Youtube.

Men det har ju helt enkelt inte hänt.

Det handlar om "divide and conquer"

Vi blir enklare att förslava om vi tror på externt hot
Citera
2019-10-27, 08:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Edit, tar bort pga denna användare är ett erkänt troll.

Citat:
Kanske kanske inte.. Just nu är en del motivation borta när jag såg månmönstret med egna ögon.. Dock lär jag googla en del kring fenomenet och då kan trollet vakna igen.. Hoppas inte
Senast redigerad av Clay Allison 2019-10-27 kl. 08:38.
Citera
2019-10-27, 08:37
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Så att vi lever (enligt ni plattskallar) i en värld där alla världens länder mörkar att jorden är platt, har militärer runt iskanten för att stoppa alla som försöker dit, medvetet tystar alla forskare i världen om jordens form, planerat lär ut fel i alla skolor i hela världen mm mm.

Det anser du är att leva ett fritt samhälle?

Huvudet på spiken.
Nej det är inte fritt, därför bättre att vra plattjordare och närmare sanningen.
Citera
2019-10-27, 08:38
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Det handlar om "divide and conquer"

Vi blir enklare att förslava om vi tror på externt hot
Du förstår att några himmelsprojektioner av en alien invasion inte har hänt, va?
Citera
2019-10-27, 08:39
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Eftersom detta är ett diskussionsforum kan du väl berätta vad "project bluebeam" är, och vad kopplingen till en platt jord skulle vara?

Gov finansierat projekt där dom försöker övertyga folk att externt hot från "yttre rymden"

På FE finns inte några externa aliens så vi kan pusta ut
Citera
2019-10-27, 08:40
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Du förstår att några himmelsprojektioner av en alien invasion inte har hänt, va?

Subprimeing pågår då och då inför the big bang
Citera
2019-10-27, 08:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Subprimeing pågår då och då inför the big bang
Mmm. Eller hur. Snart kommer projektionerna. I framtiden. Det vet vi för att en snubbe sagt det på youtube.
Citera
2019-10-27, 09:31
Medlem
Citat:
Så du tror på en platt jord av politiska skäl? Du upplever att ditt kollektiva medvetande blir fritt av tanken att jorden är platt och att vi bor under en kupol?

Politik får något av en biroll när man tror jorden är platt.

Jag upplever att mitt medvetande får mer utrymme att röra sig på under en tro på en platt jord, ja. Tror starkt att världen skulle se annorlunda ut sett till hur vi mår/hur vi behandlar varandra om det visade sig att den platta jorden var den sanna. Stökig övergångsperiod, dock.
Citera
2019-10-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Låter som en korrekt beskrivning av en person som fortfarande tror jorden är rund.

Ändå är det du som inte kan förklara jordens form, hur kartor fungerar, satelliter, jordens storlek och rörelse etc. Fritt tänkande/fantiserande? Ja det möjligt. Det betyder dock inte att det är sant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in