Tar opp igjen noen sitater fra VG 9. januar i år.
Blant vennene VG snakket med, er det en tidligere ordfører i Lørenskog, og en tidligere fylkesordfører i Akershus, begge fra Arbeiderpartiet.
En annen venn svarer slik på spørsmål fra VG.
Citat:
– Hva slags teknisk kunnskap har Hagen om kryptovaluta?
– Det er heller labert, som oss, tror jeg. Men jeg vet ikke om han har drevet med kryptovaluta, svarer Nilsen.
Den tidligere fylkesordføreren vil ikke si særlig mye.
Citat:
– Jeg fikk vite i november at det hadde skjedd noe, men at jeg måtte holde tett, sier Kristoffersen, som ikke ønsker å si noe mer til VG.
Det utelukkes ikke at TH kan ha drevet med kryptovaluta, og den tidligere fylkesordføreren er nok en nær venn, siden han fikk vite at "det hadde skjedd noe", allerede i november i fjor.
Det kan jo stemme at tidligere fylkesordfører er samme "venn" som tok initiativ til å engasjere Holden som bistandsadvokat, og som opptrådte som støtteperson i møtet 24. september på Holdens kontor, der den danske eks-kriminelle deltok.
Men, synes ikke denne informasjonen bringer mer klarhet i saken, eller gir noen retning for hva slags motiv som kan ligge bak forsvinningen.
VG 9. januar 2019
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/WLPmOa/venner-av-ekteparet-hagen-i-sjokk-haaper-paa-en-lykkelig-slutt