2019-10-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Han är tvåvägsback. Ska fylla på offensivt också.

Om nån är valpig så är det sopan Maitland-Niles.

Varför följer inte Tierney med killen som går på returen? Vilken Messias!
Citera
2019-10-25, 22:46
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Är özil TOKPETAD? Eller vad händer. Såg inte ens han på bänken igår i europa league matchen där emery roterar en hel del. Tierney som värvades in för att förstärka defensiven verkar också petad i liga sammanhang. Visserligen varit skadad men ska väl vara kry nu. Förstår mig inte på mitten heller varför inte en sån som torreira spelar. Xhaka verkar ha någon rejäl hake på både wenger och emery. Och att laca och auba ännu inte spelar tillsammans regelbundet är ett mysterium.

Har försvarat emery tidigare och tycker han ska få säsongen på sig men börjar tvivla lite på han nu. Känns som att han experimenterar lite för mycket med laget. För stor kontrast från wenger som bara lät allt vara kändes det som.

Funderar på vieira som näste arsenal tränare. Vore ju spännande. Har gjort ett fint jobb med nice. Lyckats få till en stark defensiv framförallt där. Arsenal historiken. Samarbete med ljungberg. Kanske få in henre i klubben igen. Står respekt från såväl fans som spelare.

Southampton-Leicester 0-8. Den såg man inte komma.
Citera
2019-10-25, 23:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Leicester vann alltså 9-0 borta mot Southampton.. nytt rekord för ett bortalag? tror nog att Hassenthuttl blir hemskickad till Österrike i morgon. Fan vad kul det hade varit ifall Leicester skulle klara av att vinna PL före Liverpool och Man City.
Senast redigerad av Generalandersson 2019-10-25 kl. 23:38.
Citera
2019-10-26, 00:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Är özil TOKPETAD? Eller vad händer. Såg inte ens han på bänken igår i europa league matchen där emery roterar en hel del. Tierney som värvades in för att förstärka defensiven verkar också petad i liga sammanhang. Visserligen varit skadad men ska väl vara kry nu. Förstår mig inte på mitten heller varför inte en sån som torreira spelar. Xhaka verkar ha någon rejäl hake på både wenger och emery. Och att laca och auba ännu inte spelar tillsammans regelbundet är ett mysterium.

Har försvarat emery tidigare och tycker han ska få säsongen på sig men börjar tvivla lite på han nu. Känns som att han experimenterar lite för mycket med laget. För stor kontrast från wenger som bara lät allt vara kändes det som.

Funderar på vieira som näste arsenal tränare. Vore ju spännande. Har gjort ett fint jobb med nice. Lyckats få till en stark defensiv framförallt där. Arsenal historiken. Samarbete med ljungberg. Kanske få in henre i klubben igen. Står respekt från såväl fans som spelare.

Southampton-Leicester 0-8. Den såg man inte komma.
Verkar som att Emery bestämde sig för att Özil inte är den typ av spelare som platsar i hans lag innan han tillträde rollen som Arsenal manager. Tierney har fystränat mkt de senaste veckorna eftersom att Emery tyckte att han hade för dålig fysik, men Tierney hade en okej match mot Vitoria.

Jag har sagt sedan dag 1 att Emery inte är rätt man för Arsenal och han var uppenbarligen inte Arsenal`s förstaval som efterträdare för Wenger, Emery var mer en nödlösning efter att förhandlingarna med Thomas Tuchel och Luis Enrique föll i hopp.
Citera
2019-10-26, 01:49
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Leicester vann alltså 9-0 borta mot Southampton.. nytt rekord för ett bortalag? tror nog att Hassenthuttl blir hemskickad till Österrike i morgon. Fan vad kul det hade varit ifall Leicester skulle klara av att vinna PL före Liverpool och Man City.

Stämmer. Man United slog Ipswich med 9-0 en gång på 90-talet, men det var på hemmaplan. Dagens vinst är alltså den största bortasegern någonsin i PL, och delat största ö.h.t.
Citera
2019-10-26, 12:33
Medlem
Chockerande dåligt av Southampton igår, att släppa in nio mål på hemmaplan är inte acceptabelt vilket lag man än möter. Det var ärligt talat som att se Manchester City när de är som mest överlägsna mot ett lag i fjärde- eller femtedivisionen. Pinsamt!

Hatten av för Leicester som var totalt hänsynslösa och spelar underbar fotboll för tillfället. Jamie Vardy blev intervjuad av Sky efter matchen och sa att man gick för rekord efter pådrivning av b.la. Jonny Evans Liverpool och City får nog se upp nu. Maguire är det väl knappast någon som saknar efter Söyüncüs utveckling och man har en fin framtid med unga spelare som Ndidi, Chilwell, Barnes, Pereira, Tielemans och Maddison. Ska bli kul att följa och det är imponerande hur väl de lyckats studsa tillbaka efter försäljningarna av nyckelspelarna Kante, Mahrez och Maguire. Brendan Rodgers kanske vore något för Manchester United och andra storklubbar?

Hasenhüttl kan väl knappast sitta kvar efter den här totala förödmjukelsen? Dessutom 18:e plats (samma placering som när Hughes blev kickad i december 2018) och flest insläppta mål av alla lag nu. Har Southampton ens blivit bättre under honom? Che Adams som skulle lösa de offensiva problemen har hittills varit en flopp och bakåt lyckas man sällan hålla nollan. Får faktiskt Sunderland-vibbar av att se dem spela och det känns som klubben är i fritt fall.
Senast redigerad av radiopanna 2019-10-26 kl. 12:38.
Citera
2019-10-26, 14:15
Avstängd
ms18s avatar
Undrar hur mycket United betalar nästa säsong för de två spelarna det nyss ryktades om från Leicester? Var ju redan då en löjlig summa men nu blir man väl inte förvånad om man hämtar båda för 2 miljarder.
Citera
2019-10-26, 15:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nu har ju inte Lallana eller Keita direkt varit superstars för Liverpool, men frågeställningen är befogad. Liverpool förlorade den taktiska matchen idag. Man visste att United skulle sitta lågt och gå på kontring, kanske hade en spelare som kan öppna försvaret varit att föredra framför Klopps tre skogshuggare på mitten. Ox, Lallana och Keita tillför något annat än standardfältarna.

Om Keita får vara lite skadefri och får lite flyt i det, hoppas jag han kan ta tröjan från Henderson och vara den där nyckeln i anfallet. Just nu är det på topptrion, om de inte får några ytor är det ett inlägg från Trent eller Robertson som ska fixa biffen. Skogshuggarna är inte på plan för att slå några öppnande passningar direkt.

Som du säger är inte skogshuggarnas främsta egenskap offensivt spel men tycker ändå att dom 3 bidrar med för lite. Visst det funkar oftast tack vare att dom 3 framme är världsklass men oftast när det hackar så är ett stort problem att mittfältet är för dåliga offensivt.

Självklart borde Klopp ha start med en mer offensiv av dessa 3. Jag förstår att han vill spela med 3 slitvargar mot City och sådana lag men mot sämre lag borde det räcka med Wini/Milner och Fabinho/Henderson. Keita slog förresten 110 passningar mot Genk. Rekord för en borta spelare i CL.

Ska man ta matchen mot Genk så var det nästan tvärtom, mittfältet blev för offensivt och dom kom igenom rätt bra. Vilket Klopp även påpekade, blev mycket jobb för Fabinho. Men det är synd att Wini inte får komma upp lite högre upp som han spelar i Holland och spelade i Newcastle. Henderson är i min lista sist på mittfältet.
Citera
2019-10-26, 16:35
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Som du säger är inte skogshuggarnas främsta egenskap offensivt spel men tycker ändå att dom 3 bidrar med för lite. Visst det funkar oftast tack vare att dom 3 framme är världsklass men oftast när det hackar så är ett stort problem att mittfältet är för dåliga offensivt.

Självklart borde Klopp ha start med en mer offensiv av dessa 3. Jag förstår att han vill spela med 3 slitvargar mot City och sådana lag men mot sämre lag borde det räcka med Wini/Milner och Fabinho/Henderson. Keita slog förresten 110 passningar mot Genk. Rekord för en borta spelare i CL.

Ska man ta matchen mot Genk så var det nästan tvärtom, mittfältet blev för offensivt och dom kom igenom rätt bra. Vilket Klopp även påpekade, blev mycket jobb för Fabinho. Men det är synd att Wini inte får komma upp lite högre upp som han spelar i Holland och spelade i Newcastle. Henderson är i min lista sist på mittfältet.

Hendo är sist på min lista med, den förste att bytas ut av de tre. Dock tycker jag Wijnaldum har för dålig förstatouch och är för långsam att sätta fart på boll för att ha särskilt många offensiva uppgifter. Förstå mig rätt, jag älskar honom - en gnuggare, smart spelare som är duktig på att vinna boll och behålla boll, men för lågt tempo i bollbehandlingen för att skapa målchanser och fart i offensiven.

Hans bidrag i offensiven är komma på löpningar in i boxen och söka snabbt avslut samt sätta in hög press, annars ska han ha så lite boll som möjligt på sista tredjedelen.

Jag tror att Klopp vill ha in en offensivare spelare som tillför något annat på mitten. Därför värvades Ox och Keita, även Shaqiri möjligen. Men ingen av dem har varit bra under en längre tid pga skador och annat, samtidigt som de givna tre har varit det. Wijnaldum ryktades bort när Keita och Fabinho kommit in men var lagets bästa mittfältare den säsongen tex.

Jag tror fortfarande Keita kan bli riktigt bra om han får vara skadefri och får lite flyt i det. Bästa mittfältaren i ligan-bra, på den nivån tycker jag han skulle kunna vara. Ok, kanske efter KdB då som är så överjävligt bra. Men Keita har drivet med boll, löpstyrkan, passningar och rörelse. Vore gött att se honom få ut det i form av poäng och kontinuerlig speltid.
Citera
2019-10-27, 20:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jaha, vad säger man om dagens insats.

Superflax för 1-0 för Spurs. Men vaket av Kane att följa upp, Liverpools backlinje står och sover.

Resten av halvleken är det dominans. Jävlar så bra Liverpool var. Varför kan de inte skruva på det här oftare? Visst, Spurs har ledningen och överlåter initiativet, men ändå. Liverpool skapar högoktaniga chanser.

Rättvis kvittering. Ännu en omdiskuterad straff blir det. Jag tycker oväntat nog den är korrekt, det är Aurier som slarvar istället för att skjuta bort den. Så där kan man inte söla när Mane jagar.

Sen blir det femback och vakta ledning, vilket håller med hjärtat i halsgropen.

Liverpool visar den där högstanivån de har stora delar idag, men man önskar ju att den ibland innebar mer luft under ribban när de vinner.
Citera
2019-10-28, 07:38
Medlem
EnLitenFryss avatar
van Dijk ska ha lite skit på 0-1 igår för övrigt.

När bollen studsar på först Lovren och sen i stolpen har han blivit bolltittare och slutat springa. Kane däremot är vaken och rör på sig. Hade VvD hängt med hade han kunnat störa eller skjuta undan.
Citera
2019-10-28, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
van Dijk ska ha lite skit på 0-1 igår för övrigt.

När bollen studsar på först Lovren och sen i stolpen har han blivit bolltittare och slutat springa. Kane däremot är vaken och rör på sig. Hade VvD hängt med hade han kunnat störa eller skjuta undan.

Otroligt att ge van Dijk skulden! TAA ska kunna hänga med i dragningen och blockera Sons skott. Sedan att bollen träffar Lovren och sedan stolpen vilken gör att bollen ändrar riktning är snabbt uppfattat av Kane som är på rätt plats.
vanDijk är en mycket bra back men han är inte övernaturlig och kan inte vara överallt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in