Citat:
^^ Det här inlägget enkapsulerar iPhonemänniskornas mentalitet: "det är inte vårt ansvar". Ingen vill såklart ta ansvar, eftersom det är jobbigt att ta ansvar; ofta kostar det att ta ansvar också, och just därför vill man forsla vidare ansvaret på någon annan. Det är sant att Kina, Indien och Afrika också måste ta ansvar, och särskilt USA, men att tro att Europa inte har något som helst ansvar i den här frågan, är minst sagt intellektuellt oärligt. Västerländska länder (plus några andra högt utvecklade i-länder som Japan osv), har högst ekologiskt fotavtryck i världen:https://en.wikipedia.org/wiki/Ecological_footprint
U-länder som Indien och Kina, samt hela Afrika, har självklart en miljöpåverkan, men med tanke på hur mycket folk som lever i dessa länder, så påverkar de miljön betydligt mindre per capita än vad Sverige/EU/USA gör. Bland annat pga att de äter mycket mindre kött i icke-vita länder (vilket man måste ge dem en eloge för).
Citat:
Nä, inget direkt att fundera på. Snowden är legit, 100%. Att han har IQ 145+ och är så där naivt godtrogen, det köper jag helt. Du är inte bekant med amerikaner va? Jag har mycket erfarenhet av amerikaner, både IRL och online, och jag kan säga dig det, att amerikaner verkligen är hjärntvättade på ett sätt som får svenskar att framstå som värsta woke (och då tillhör ju etniska svenskar faktiskt en av jordens mest hjärntvättade folkslag), samtidigt har amerikaner mycket skarpare regeringsskeptiker också (det är ju något av en amerikansk tradition att misstro regeringen). Snowden's beskrivning av sig själv som patriotiskt sinnad som verkligen trodde att USA:s regering var på folkets sida och att USA:s regering aldrig ljuger osv, det är verkligen så många amerikaner faktiskt är, på riktigt. Det är väldigt vanligt bland vita amerikaner att tro att Washington är deras vän, att amerikanska presidenter inte ljuger osv. Denna barnligt naiva mentalitet (självbedrägeri om något) har börjat försvinna nu på senare år, i och med internetz osv, men alltså, jag tror inte du förstår hur högt ansedda amerikanska presidenter är därborta. När jag var i USA på 90-talet, så noterade jag direkt när jag landade i flygplatsen, att det fanns en bild på Bill Clinton. Sådant ser man inte här i Sverige liksom, men USA:s presidenter är något av en personkult därborta. Sant är dock att det på senare år, i synnerhet pga och efter Dubya, så har USA blivit allt mer polariserat och demokratiska väljare pissar på republikanska presidenter och tvärtom, men när Snowden började hans säkerhetskarriär så var den genomsnittliga vita amerikanen fortfarande löjligt naiv i förhållande till deras folkfientliga och starkt anti-amerikanska regering. Jag minns bland annat en gång när jag diskuterade 9/11 med en vit amerikansk snubbe, han kallade mig idiot när jag ifrågasatte Bush, och blockerade mig som en iGnorant tjej, lol.Vad gäller denne Edward Snowden tycker jag man ska vara medveten om följande.
Snowdens morfar var admiral i flottan, högt uppsatt inom FBI och verksam inom Pentagon under 9/11 attackerna. Hans far var sjöofficer, hans mor arbetar på federal domstol och hans syster är advokat vid ett federalt forskings- och utbildningsinstitut. Inte vilken average Joe-familj som helst alltså.
Själv jobbade Snowden för CIA och har samtidigt sagt: "Jag kunde inte föreställa mig att regeringen skulle ljuga för oss". Okej. För vissa låter det kanske som om en f.d. medlem i Hells Angels skulle gå ut och säga: "jag kunde inte föreställa mig att det fanns medlemmar som begick olagligheter och övergrepp". Men okej.
Han ska ha en IQ på över 145 och anmälde sig som frivillig i Irakkriget 2004 eftersom han kände det som sin plikt att "befria människor från förtryck". Okej. Han fullgjorde dock aldrig sin militära träning inför insatsen i Irak eftersom han ska ha brutit båda benen. Hmm... okej.
Den så kallade Oklahomabombaren Timothy McVeigh, som deltog i Gulfkriget 1991 och där bl.a. ingick i general Schwarzkopfs personliga livvaktstyrka, skulle vid hemkomsten till USA vidareutbilda sig till green beret men ska intressant nog ha dragit sig ur på grund av hälsoproblem. I ett brev till sin syster ska sedan McVeigh ha berättat att han i själva verket inte alls lämnat militären utan tvärtom valts ut till en särskild, hemlig insatsstyrka. Apropå detta berättar den gamle flygöversten Leroy Fletcher Prouty i sin bok The Secret Team: The CIA and Its Allies in Control of the United States and the World om en hemlig militär metod kallad Sheep-dipping:
Något att fundera på här kanske?
Snowdens morfar var admiral i flottan, högt uppsatt inom FBI och verksam inom Pentagon under 9/11 attackerna. Hans far var sjöofficer, hans mor arbetar på federal domstol och hans syster är advokat vid ett federalt forskings- och utbildningsinstitut. Inte vilken average Joe-familj som helst alltså.
Själv jobbade Snowden för CIA och har samtidigt sagt: "Jag kunde inte föreställa mig att regeringen skulle ljuga för oss". Okej. För vissa låter det kanske som om en f.d. medlem i Hells Angels skulle gå ut och säga: "jag kunde inte föreställa mig att det fanns medlemmar som begick olagligheter och övergrepp". Men okej.
Han ska ha en IQ på över 145 och anmälde sig som frivillig i Irakkriget 2004 eftersom han kände det som sin plikt att "befria människor från förtryck". Okej. Han fullgjorde dock aldrig sin militära träning inför insatsen i Irak eftersom han ska ha brutit båda benen. Hmm... okej.
Den så kallade Oklahomabombaren Timothy McVeigh, som deltog i Gulfkriget 1991 och där bl.a. ingick i general Schwarzkopfs personliga livvaktstyrka, skulle vid hemkomsten till USA vidareutbilda sig till green beret men ska intressant nog ha dragit sig ur på grund av hälsoproblem. I ett brev till sin syster ska sedan McVeigh ha berättat att han i själva verket inte alls lämnat militären utan tvärtom valts ut till en särskild, hemlig insatsstyrka. Apropå detta berättar den gamle flygöversten Leroy Fletcher Prouty i sin bok The Secret Team: The CIA and Its Allies in Control of the United States and the World om en hemlig militär metod kallad Sheep-dipping:
Något att fundera på här kanske?
Intressant nog är svarta amerikaner överlag betydligt mindre naiva i regeringsfrågan, vilket beror på att de inte riktigt känner sig hemma där, känner sig felbehandlade osv, medan vita amerikaner fortfarande tror att USA är något av en pro-vit etnostat.
Hur som helst, jag ser inget misstänksamt i det Snowden säger om sig själv. Han var ju perfekt för det yrket: hela familjen i flera generationer hade arbetat inom regeringens olika myndigheter, han var en relativt livsoerfaren datornörd, som på allvar trodde att staten var hans och resten av folkets vän, osv. Perfekt för yrket; USA:s regering vill ha såna som Snowden, intelligenta men naiva, hjärntvättade typer som är vän av ordning. Washington räknade väl inte riktigt med att han skulle hoppa av på det sättet. Det var ju inte heller så vanligt med visselblåsare förr, före internet blev en grej.
Citat:
No shit, Sherlock. Tror du på fullaste allvar att jag inte vet skillnaden mellan miljö och klimat? Faktum är dock att klimatet är en del av miljön, och ökar klimatet för mycket, ja då har vi ingen miljö kvar att tala om.Miljö och klimat är inte samma sak. Följ länken så kanske du lär dig något.
Citat:
Ja, du är så intelligent och du förstår verkligen hur världen fungerar. Om vi övriga dödliga bara kunde uppnå din visdom och upplysning...Klimatet är inte statiskt, det har förändrats hela tiden genom historien. För närvarande befinner vi oss i en period där jorden blir något varmare. Denna ökning avviker inte från tidigare mönster.
Om resurser ska kunna användas på bästa/effektivaste sättet är det viktigt att de används där de gör störst nytta. I det här landet gör vi precis tvärtom just nu.
Om resurser ska kunna användas på bästa/effektivaste sättet är det viktigt att de används där de gör störst nytta. I det här landet gör vi precis tvärtom just nu.
Citat:
Nej, Snowden som ju bevisligen har högre IQ än en fårskalle som du, tvärtom, stärker bara hans trovärdighet när han tar upp dessa frågor på det sättet han gjorde. Han vet till skillnad från dig vad han gör och vad han pratar om, och han är betydligt mer strategisk än vad du är. Du förstår väl att hans IQ är på geninivå, va? Vad får dig att tro att du förstår hans strategi bättre än vad han gör?
Citat:
Snowden är också bevisligen intelligentare än Epstein, och hade en pedofil flytt USA och sökt asyl i Ryssland, så hade Putin lämnat tillbaka honom till USA. Snowden däremot, har Putin nytta av.
Citat:
Det fanns ju ingen anledning för dem att misstänka honom innan han började fly? Snowden använde ju bland annat den mycket säkra Linuxdistributionen Tails, så det gick inte att direkt spåra hans 'misstänksamma' aktiviteter.Själv tycker jag det verkar orimligt att en så pass ung och oerfaren gröngöling som Snowden skulle ha betrotts med fullt tillträde till CIA:s heliga informations-Graal, att han ska ha kunnat snoka runt lite hur som helst utan att väcka misstankar och sedan kunnat lämna landet och dessutom överleva så pass länge på flykt undan CIA (och därmed även Mossad). Bara detta, liksom...
Citat:
Ja, visst är det lustigt? 
Citat:
Ibland är helt enkelt den simplaste förklaringen, den mest logiska och korrekta, som Ockam påpekade. Finns ingen anledning att komplicera till det i Snowdenfrågan.
Ja, Snowden är liksom en helig figur som inte under några omständigheter får ifrågasättas. För ingenting är någonsin något annat än vad det först ser ut att vara. Det visar historien och det vet alla som inte är såna där lättlurade "konspirationsteoretiker" (för att använda en term myntad av CIA).
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-10-25 kl. 16:54.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-10-25 kl. 16:54.

, men jag håller med er i mycket som ni förbiser.