2019-10-25, 16:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Om det nu skulle vara så att människan påverkar klimatet tillräckligt mycket så är det inte Europa som ska ta hela ansvaret.

Då är det Indien, Kina, USA och Afrika ansvaret ligger hos.
^^ Det här inlägget enkapsulerar iPhonemänniskornas mentalitet: "det är inte vårt ansvar". Ingen vill såklart ta ansvar, eftersom det är jobbigt att ta ansvar; ofta kostar det att ta ansvar också, och just därför vill man forsla vidare ansvaret på någon annan. Det är sant att Kina, Indien och Afrika också måste ta ansvar, och särskilt USA, men att tro att Europa inte har något som helst ansvar i den här frågan, är minst sagt intellektuellt oärligt. Västerländska länder (plus några andra högt utvecklade i-länder som Japan osv), har högst ekologiskt fotavtryck i världen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Ecological_footprint

U-länder som Indien och Kina, samt hela Afrika, har självklart en miljöpåverkan, men med tanke på hur mycket folk som lever i dessa länder, så påverkar de miljön betydligt mindre per capita än vad Sverige/EU/USA gör. Bland annat pga att de äter mycket mindre kött i icke-vita länder (vilket man måste ge dem en eloge för).

Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Vad gäller denne Edward Snowden tycker jag man ska vara medveten om följande.

Snowdens morfar var admiral i flottan, högt uppsatt inom FBI och verksam inom Pentagon under 9/11 attackerna. Hans far var sjöofficer, hans mor arbetar på federal domstol och hans syster är advokat vid ett federalt forskings- och utbildningsinstitut. Inte vilken average Joe-familj som helst alltså.

Själv jobbade Snowden för CIA och har samtidigt sagt: "Jag kunde inte föreställa mig att regeringen skulle ljuga för oss". Okej. För vissa låter det kanske som om en f.d. medlem i Hells Angels skulle gå ut och säga: "jag kunde inte föreställa mig att det fanns medlemmar som begick olagligheter och övergrepp". Men okej.

Han ska ha en IQ på över 145 och anmälde sig som frivillig i Irakkriget 2004 eftersom han kände det som sin plikt att "befria människor från förtryck". Okej. Han fullgjorde dock aldrig sin militära träning inför insatsen i Irak eftersom han ska ha brutit båda benen. Hmm... okej.

Den så kallade Oklahomabombaren Timothy McVeigh, som deltog i Gulfkriget 1991 och där bl.a. ingick i general Schwarzkopfs personliga livvaktstyrka, skulle vid hemkomsten till USA vidareutbilda sig till green beret men ska intressant nog ha dragit sig ur på grund av hälsoproblem. I ett brev till sin syster ska sedan McVeigh ha berättat att han i själva verket inte alls lämnat militären utan tvärtom valts ut till en särskild, hemlig insatsstyrka. Apropå detta berättar den gamle flygöversten Leroy Fletcher Prouty i sin bok The Secret Team: The CIA and Its Allies in Control of the United States and the World om en hemlig militär metod kallad Sheep-dipping:

Något att fundera på här kanske?
Nä, inget direkt att fundera på. Snowden är legit, 100%. Att han har IQ 145+ och är så där naivt godtrogen, det köper jag helt. Du är inte bekant med amerikaner va? Jag har mycket erfarenhet av amerikaner, både IRL och online, och jag kan säga dig det, att amerikaner verkligen är hjärntvättade på ett sätt som får svenskar att framstå som värsta woke (och då tillhör ju etniska svenskar faktiskt en av jordens mest hjärntvättade folkslag), samtidigt har amerikaner mycket skarpare regeringsskeptiker också (det är ju något av en amerikansk tradition att misstro regeringen). Snowden's beskrivning av sig själv som patriotiskt sinnad som verkligen trodde att USA:s regering var på folkets sida och att USA:s regering aldrig ljuger osv, det är verkligen så många amerikaner faktiskt är, på riktigt. Det är väldigt vanligt bland vita amerikaner att tro att Washington är deras vän, att amerikanska presidenter inte ljuger osv. Denna barnligt naiva mentalitet (självbedrägeri om något) har börjat försvinna nu på senare år, i och med internetz osv, men alltså, jag tror inte du förstår hur högt ansedda amerikanska presidenter är därborta. När jag var i USA på 90-talet, så noterade jag direkt när jag landade i flygplatsen, att det fanns en bild på Bill Clinton. Sådant ser man inte här i Sverige liksom, men USA:s presidenter är något av en personkult därborta. Sant är dock att det på senare år, i synnerhet pga och efter Dubya, så har USA blivit allt mer polariserat och demokratiska väljare pissar på republikanska presidenter och tvärtom, men när Snowden började hans säkerhetskarriär så var den genomsnittliga vita amerikanen fortfarande löjligt naiv i förhållande till deras folkfientliga och starkt anti-amerikanska regering. Jag minns bland annat en gång när jag diskuterade 9/11 med en vit amerikansk snubbe, han kallade mig idiot när jag ifrågasatte Bush, och blockerade mig som en iGnorant tjej, lol.

Intressant nog är svarta amerikaner överlag betydligt mindre naiva i regeringsfrågan, vilket beror på att de inte riktigt känner sig hemma där, känner sig felbehandlade osv, medan vita amerikaner fortfarande tror att USA är något av en pro-vit etnostat.

Hur som helst, jag ser inget misstänksamt i det Snowden säger om sig själv. Han var ju perfekt för det yrket: hela familjen i flera generationer hade arbetat inom regeringens olika myndigheter, han var en relativt livsoerfaren datornörd, som på allvar trodde att staten var hans och resten av folkets vän, osv. Perfekt för yrket; USA:s regering vill ha såna som Snowden, intelligenta men naiva, hjärntvättade typer som är vän av ordning. Washington räknade väl inte riktigt med att han skulle hoppa av på det sättet. Det var ju inte heller så vanligt med visselblåsare förr, före internet blev en grej.

Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Miljö och klimat är inte samma sak. Följ länken så kanske du lär dig något.
No shit, Sherlock. Tror du på fullaste allvar att jag inte vet skillnaden mellan miljö och klimat? Faktum är dock att klimatet är en del av miljön, och ökar klimatet för mycket, ja då har vi ingen miljö kvar att tala om.

Citat:
Klimatet är inte statiskt, det har förändrats hela tiden genom historien. För närvarande befinner vi oss i en period där jorden blir något varmare. Denna ökning avviker inte från tidigare mönster.
Om resurser ska kunna användas på bästa/effektivaste sättet är det viktigt att de används där de gör störst nytta. I det här landet gör vi precis tvärtom just nu.
Ja, du är så intelligent och du förstår verkligen hur världen fungerar. Om vi övriga dödliga bara kunde uppnå din visdom och upplysning...

Citat:
OnT: Snowden gör sig själv en otjänst genom att berätta om att han sökt efter information om bl.a. aliens och chemtrail, det får genast foliehattsvarningen att tändas hos mig.
Nej, Snowden som ju bevisligen har högre IQ än en fårskalle som du, tvärtom, stärker bara hans trovärdighet när han tar upp dessa frågor på det sättet han gjorde. Han vet till skillnad från dig vad han gör och vad han pratar om, och han är betydligt mer strategisk än vad du är. Du förstår väl att hans IQ är på geninivå, va? Vad får dig att tro att du förstår hans strategi bättre än vad han gör?

Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Intressant hur snowden i frid och fröjd lever vidare spridandes regeringens hemligheter, meanwhile blir epstein dödad edter någon dag i usas säkraste häkte.
Snowden är också bevisligen intelligentare än Epstein, och hade en pedofil flytt USA och sökt asyl i Ryssland, så hade Putin lämnat tillbaka honom till USA. Snowden däremot, har Putin nytta av.

Citat:
Själv tycker jag det verkar orimligt att en så pass ung och oerfaren gröngöling som Snowden skulle ha betrotts med fullt tillträde till CIA:s heliga informations-Graal, att han ska ha kunnat snoka runt lite hur som helst utan att väcka misstankar och sedan kunnat lämna landet och dessutom överleva så pass länge på flykt undan CIA (och därmed även Mossad). Bara detta, liksom...
Det fanns ju ingen anledning för dem att misstänka honom innan han började fly? Snowden använde ju bland annat den mycket säkra Linuxdistributionen Tails, så det gick inte att direkt spåra hans 'misstänksamma' aktiviteter.

Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Och konspirationsteoretikerna har nu avfärdat Snowden som en köpt docka, det är tyvärr så den mentala avarten fungerar.
Ja, visst är det lustigt?

Citat:
Ja, Snowden är liksom en helig figur som inte under några omständigheter får ifrågasättas. För ingenting är någonsin något annat än vad det först ser ut att vara. Det visar historien och det vet alla som inte är såna där lättlurade "konspirationsteoretiker" (för att använda en term myntad av CIA).
Ibland är helt enkelt den simplaste förklaringen, den mest logiska och korrekta, som Ockam påpekade. Finns ingen anledning att komplicera till det i Snowdenfrågan.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-10-25 kl. 16:54.
Citera
2019-10-25, 16:42
Medlem
äh..Snowden är en desinformations agent.. det vet alla som är det minsta vakna..
Citera
2019-10-25, 16:43
Medlem
Faderligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herblaw
Det där är ju bara något du tror, då bör man påpeka det också. Finns ju inga bevis alls att det är människan som påverkar klimatet. Det finns inget sätt att mäta det på, därför kan ingen med 100% säga att så är fallet. Vi påverkar miljön, inte klimatet.
Det där är bara något du tror, så det är kanske bäst att påpeka det. Det finns gott om bevis för att det är mänsklig påverkan som ligger bakom. Det finns gott om sätt att mäta det på.
""https://www.google.com/amp/s/climate.nasa.gov/scientific-consensus.amp

"Multiple studies published in peer-reviewed scientific journals show that 97 percent or more of actively publishing climate scientists agree: Climate-warming trends over the past century are extremely likely due to human activities."
Citera
2019-10-25, 17:19
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Han sade att han hade närmast sinnessjuk access bakom kulisserna och om det fanns fog för gömda aliens så har de dolt informationen extremt väl när inte ens han hittade något att gå på. Till slut är det nog rimligt att ställa sig frågan om det är möjligt att några få människor håller alla andra bakom ljuset utan att det märks. Är det ens logistiskt möjligt?
Det handlar inte så mycket om en superhemlig elit kan dölja deras kontakt med utomjordingar osv. De mer relevanta frågorna är:

1) Hur vanligt är liv och intelligent liv ute i universum (svaret är, extremt ovanligt, och att vi faktiskt kan vara den enda planeten med både liv och intelligent liv på). Bland annat pga det här med metallicitet (metallfattiga och metallrika stjärnor), så har liv inte alltid varit möjligt i detta universum, och vi kan faktiskt vara den första planeten med liv på. Sedan handlar det också om galaktiska goldilocks zonen, och den största delen av precis alla galaxer innehåller helt sterila himlakroppar (för hög strålning i alla galaxers stjärnkluster, för låg metallicitet i galaxernas periferi).

2) I den utsträckningen som intelligent liv är relativt vanligt, så är det precis lika svårt för dem att utveckla maskhål, alcubierredrift osv, och därmed är de precis lika begränsade som vi är, i att färdas i rymden, och deras radioteleskop är inte snabbare än våra instrument.

3) Eftersom liv på riktigt är extremt ovanligt och det rör sig om enorma avstånd mellan varje planet där intelligent liv existerar, så är det bokstavligt talat svårare för en utomjordisk civilisation att hitta oss än vad det är för oss att hitta ett hårstrå i en 5 km höstack (never mind nål).

4) Om vi nu ponerar att utomjordingar hittade oss, kontaktade oss och kanske till och med flög förbi vår planet, så hade de absolut inte haft någon vettig anledning att smyga runt och bara ta det med våra regeringar osv. Behöver vi människor smyga förbi myror eller? På den nivån är det verkligen, med superintelligenta utomjordingar. Att folk överhuvudtaget tror att våra regeringar har någon deal under bordet med utomjordingar, det säger bara hur korkade dessa sinnesslöa ärthjärnor verkligen är.

Mainstreamtänkarna förstår givetvis inte dessa faktorer, men så är det, och just därför är det bara att avfärda allt "ancient aliens" snack och liknande iGnoranta iDioter som mentala dvärgar. Samma gäller dessa klimatförnekare, som inte är medvetna om att miljöfrågan är en astrofysisk fråga, och att vi förstår hur vår planet fungerar genom att studera andra planeter (via spektroskopi). Precis som de inte förstår aliensfrågan, så förstår de inte heller de mycket allvarliga klimatförändringarna; iGnorans korrelerar, och iPhone fördummar.

Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Det finns väl inte en enda människa i hela världen som förnekar klimatförändringar. Inte ens jorden är platt människor förnekar det. Men som vanligt så ska dom här vänsterdårarna alltid kalla oss som föredrar fakta framför klimatalarmism för klimatförnekare...
Jo, ni är faktiskt rätt många, och jag är starkt anti-vänster, bara så du förstår

Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Om vetenskap är vänster, vad är då höger? Du har nog också otur när du tänker.
Vänsterfolk: intelligenta men onda. Högerfolk: korkade men goda. Och detta är vad vi är förbannade med i den moderna politiken.

Citat:
Dock är ju "klimatförnekare" ett märkligt ord i sammanhanget. Kan man öht förneka klimatet? Ett bättre ord är nog Antropocenförnekare.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Antropocen
Visst är det så, att vi står inför den antropocenska massutrotningen:

https://en.wikipedia.org/wiki/Holocene_extinction
Citera
2019-10-25, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det handlar inte så mycket om en superhemlig elit kan dölja deras kontakt med utomjordingar osv. De mer relevanta frågorna är:

1) Hur vanligt är liv och intelligent liv ute i universum (svaret är, extremt ovanligt, och att vi faktiskt kan vara den enda planeten med både liv och intelligent liv på). Bland annat pga det här med metallicitet (metallfattiga och metallrika stjärnor), så har liv inte alltid varit möjligt i detta universum, och vi kan faktiskt vara den första planeten med liv på. Sedan handlar det också om galaktiska goldilocks zonen, och den största delen av precis alla galaxer innehåller helt sterila himlakroppar (för hög strålning i alla galaxers stjärnkluster, för låg metallicitet i galaxernas periferi).

2) I den utsträckningen som intelligent liv är relativt vanligt, så är det precis lika svårt för dem att utveckla maskhål, alcubierredrift osv, och därmed är de precis lika begränsade som vi är, i att färdas i rymden, och deras radioteleskop är inte snabbare än våra instrument.

3) Eftersom liv på riktigt är extremt ovanligt och det rör sig om enorma avstånd mellan varje planet där intelligent liv existerar, så är det bokstavligt talat svårare för en utomjordisk civilisation att hitta oss än vad det är för oss att hitta ett hårstrå i en 5 km höstack (never mind nål).

4) Om vi nu ponerar att utomjordingar hittade oss, kontaktade oss och kanske till och med flög förbi vår planet, så hade de absolut inte haft någon vettig anledning att smyga runt och bara ta det med våra regeringar osv. Behöver vi människor smyga förbi myror eller? På den nivån är det verkligen, med superintelligenta utomjordingar. Att folk överhuvudtaget tror att våra regeringar har någon deal under bordet med utomjordingar, det säger bara hur korkade dessa sinnesslöa ärthjärnor verkligen är.

Mainstreamtänkarna förstår givetvis inte dessa faktorer, men så är det, och just därför är det bara att avfärda allt "ancient aliens" snack och liknande iGnoranta iDioter som mentala dvärgar. Samma gäller dessa klimatförnekare, som inte är medvetna om att miljöfrågan är en astrofysisk fråga, och att vi förstår hur vår planet fungerar genom att studera andra planeter (via spektroskopi). Precis som de inte förstår aliensfrågan, så förstår de inte heller de mycket allvarliga klimatförändringarna; iGnorans korrelerar, och iPhone fördummar.

Jo, ni är faktiskt rätt många, och jag är starkt anti-vänster, bara så du förstår

Vänsterfolk: intelligenta men onda. Högerfolk: korkade men goda. Och detta är vad vi är förbannade med i den moderna politiken.

Tro det eller ej, men jag håller med dig fullt ut i frågan. Du formulerar dig dock mycket vassare så jag slänger +1 efter dig och letar efter lättare motstånd att puckla på i ämnet.
Citera
2019-10-25, 17:36
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Att chemtrails är på riktigt förstår man bara man har ett IQ över rumstemperatur. Kondens hänger inte kvar i timmar. Lol!

Googla "Increase contrast on dollar bill"
jag hade ett inlägg i morse ang chemtrails.

Jag kallas för fula saker som tex gatekeeper , men jag håller med er i mycket som ni förbiser.
Det som går att ta reda på, research innan man drar omogen slutledning finns på båda sidor av denna trådens aggressorer. Överraska er själva, kanske motståndaren har rätt. Ni har redan dator eller lur framför er. På min tid på ardehudratalet så trodde man bergsäkert på något man hört eftersom man inte kunde springa till bibblan stup i kvarten för att kolla upp det. Bibblan hade antagligen inte ens några böcker i ämnet.
Så historia var ett ämne som många återberättade totalt fel, idag finns det ingen ursäkt för att skriva något enfaldigt utan att först ha åtminstone kollat Wikipedia.
Chemtrails är verkligt, används, har används sedan minst 70-talet. Jag har gått från att tycka att det är trams till att nu informera alla om problemet, Just fucking google it! eller läs mitt inlägg nedan.

(FB) Snowden: sökte på aliens i CIA:s arkiv Aliens, 911 och chemtrails är falskt!
Citera
2019-10-25, 17:36
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

Någonstans bör jag väl ändå erkänna att jag till stor del håller med dig i ganska många frågor, om UFOn, om liv i universum, och nu om klimatet.

Inte helt enig om höger och om vänster, men jag är nog mycket mer höger än vad t ex du kanske tror. Varför i all sin dar har höger blivit lika med vetenskapsförnekelse och allmän idioti i så hög grad?? Jag skulle gärna vilja vara republikan (i USA) men de har ju tappat det HELT.
Citera
2019-10-25, 17:49
Medlem
Nimars avatar
Citat:
Fast argast verkar ju ändå ni klimatförnekare vara. Eller är det helt normalt språkbruk för er att kalla 16-åriga tjejer för mentalsjuka osv? Känslorna verkar ju koka. Chilla.
Det är väl inte så konstigt när man får skattehöjningar efter skattehöjningar och sen ytterligare mer skattehöjningar samtidigt som Kina och Indien startar tre nya kolkraftverk per dag...

90% av all plast i haven kommer från 10 floder i Afrika och Asien. Men jag ska betala för det när jag köper en påse som är gjord av 100% återanvänt material?

Jag tror inte jag har kallat hon mentalsjuk, men det är väl kanske inte så konstigt om hon blir kallad det. Hon har typ alla bokstavskombinationer som det går att ha. Och se hur hon uppför sig...
Att gömma sig bakom fasaden av att vara ett autitiskt barn för att slippa kritik håller inte när man för politik.
Citera
2019-10-25, 17:51
Medlem
Nu har iof redan generaler kommunicerat för personer som jobbat på vissa baser att det finns aliens där.
Så att våpet Snowden sitter och söker i nåt jävla arkiv(!) haha ja det säger ganska lite egentligen.
Citera
2019-10-25, 17:53
Medlem
Citat:

Vi står inte inför den. Vi står på sluttampen av den. Den har pågått i över tio tusen år.

Majoriteten av alla däggdjur har utrotats för länge sedan, av jakt och markexploatering i takt med människans utbredning. Att det skulle vara klimatförändringar som är djurens största hot är ett modernt påhitt, som helt saknar vetenskaplig förankring. Det är något folk säger, som inte klarar av att förlika sig med sin egen och sina förfäders roll i utrotningen.
Citera
2019-10-25, 18:01
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
jag hade ett inlägg i morse ang chemtrails.

Jag kallas för fula saker som tex gatekeeper , men jag håller med er i mycket som ni förbiser.
Det som går att ta reda på, research innan man drar omogen slutledning finns på båda sidor av denna trådens aggressorer. Överraska er själva, kanske motståndaren har rätt. Ni har redan dator eller lur framför er. På min tid på ardehudratalet så trodde man bergsäkert på något man hört eftersom man inte kunde springa till bibblan stup i kvarten för att kolla upp det. Bibblan hade antagligen inte ens några böcker i ämnet.
Så historia var ett ämne som många återberättade totalt fel, idag finns det ingen ursäkt för att skriva något enfaldigt utan att först ha åtminstone kollat Wikipedia.
Chemtrails är verkligt, används, har används sedan minst 70-talet. Jag har gått från att tycka att det är trams till att nu informera alla om problemet, Just fucking google it! eller läs mitt inlägg nedan.

(FB) Snowden: sökte på aliens i CIA:s arkiv Aliens, 911 och chemtrails är falskt!
Var får alla dessa foliehattar sina ideer ifrån?
Citera
2019-10-25, 18:06
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Det är väl inte så konstigt när man får skattehöjningar efter skattehöjningar och sen ytterligare mer skattehöjningar samtidigt som Kina och Indien startar tre nya kolkraftverk per dag...

90% av all plast i haven kommer från 10 floder i Afrika och Asien. Men jag ska betala för det när jag köper en påse som är gjord av 100% återanvänt material?

Jag tror inte jag har kallat hon mentalsjuk, men det är väl kanske inte så konstigt om hon blir kallad det. Hon har typ alla bokstavskombinationer som det går att ha. Och se hur hon uppför sig...
Att gömma sig bakom fasaden av att vara ett autitiskt barn för att slippa kritik håller inte när man för politik.
"inte så konstigt" att klimatförnekarna är känslostyrda säger du. Klimatförnekarna alltså..

Vad har öht skatter och dyra plastpåsar med sakfrågan att göra? KAN det inte finnas ett problem om skatten ökar vid åtgärder mot problemet? Varför då? På vilket sätt skiljer sig det tänket från rent önsketänk? "NEJ, jag har INTE cancer, för då måste jag ju ta äckliga cellgifter!"?

Och så gömmer hon sig bakom sin öppet erkända Asperger så att ingen ska förstå... vad då? Att hon har Aspberger? Ert tänk är inte direkt glasklart, men känslosamt är det. Ffa säger hon att vi ska lyssna på vetenskapen. Det är öht ett bra råd. Lyssna på vetenskapen!
Senast redigerad av nerdnerd 2019-10-25 kl. 18:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in