Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Återkommande?
Talar du om denna tråden eller har vi samtalat tidigare?
Vad jag har pratat om i denna tråd är 12-åringar. Vad jag har diskuterat med vissa användare är IQ som begrepp och svenska skolans betygsättning och betygsystem i allmänhet. Jag har inte diskuterat någonting med dig, så varför du har behovet av att ifrågasätta mina samtal med andra användare kan man undra.
Du kanske inte anser att grundskolans betygsystem har någon relevans, men det är inte någon större skillnad på betygsystemet i åk 6 och i åk 9, och åk 9 slutbetyg anser jag vara relevant.
Jag menar att det är problematiskt att dra slutsatser om de kognitiva förmågorna hos (unga) vuxna utifrån observationer av barn. Detta då det händer en del kognitivt under puberteten.
Du gör observationer och överför dem i kontext där de inte äger validitet. Och du har, i denna tråd, gjort det upprepade gånger.
Så jag frågar dig, ånyo - vilken anekdotisk observation i termer av kognitiv förmåga eller studiemotivation kan man göra på prepubertala barn och applicera på postpubertala vuxna, som grupp?
Inget annat.
--
Det är en tråd i vilken det förs en diskussion - i den mån du vill ha solosamtal med användare utan extern inblandning kanske PM är en bättre lösning? Varför skriver du i tråden om du har problem med att någon ifrågasätter dina påståenden?