2019-10-25, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det hade vi säkert gjort, tyvärr var de biljetter som fanns kvar efter att de som köpt säsongsbiljetter rätt undermåliga,typ bakom pelare eller spelarbås.

Nja, ni hade flertal gånger 6000-7000 så var inte bara dåliga platser kvar.

Många gnäller på att vi säljer slut nu mot Örebro men hade Bajen haft samma förutsättningar hade de utan problem varit 50000.
Citera
2019-10-25, 15:16
Medlem
Erki122s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokainsnuvan
Berätta gärna mer om hur mitt supporterskap tog form och varför.

Tillåt mig då som den djurgårdssnorvalp jag är konstatera att båda vår och gnagarnas supporterkultur först tog fart på johanneshovs läktare i just detta område. Inget du skriver under alls på då antar jag? Du har inte under ditt supporerskap hört om dom oändliga bataljerna som tog plats runt Gullmarsplan en gång i tiden? Okej.

Skulle säga att det finns äldre eldsjälar så det räcker kvar hos oss. Tycker vi haft bra med äldre eldsjälar sen den gamla sektion F tiden, det som idag klassas som slaktis. Men sure.

Hand i hand som äkta tvillingpar, inavel är ett passande ord.

Bla bla bla, har du hört talas om nya tider? Ingen idag förknippar varken Djurgården eller AIK där. De är bara vi äldre som förknippar er småglin som nerpissade småbarn som fightgråter över dåtidens historia, rätt underhållande må jag säga.

Jo tjena, det finns inte många äldre kvar i eran supporterskara, och efter flytten så dog ni hobbyfantaster till gårdare ut också. Att han hade rätt den där Tommy var det ingen tvivel om "hyresgäster på söder kommer ta död på våran klubb".. men vad spelar det förr roll, ni kan ju alltid köra med "alltid oavsett snacket" ha ha..
Senast redigerad av Erki122 2019-10-25 kl. 15:18.
Citera
2019-10-25, 15:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lenk
Det roliga är att Bajen, om de hade en större arena och möjlighet att spela en match av samma dignitet, säkert hade dragit 40 000-50 000.

Hur många kliver in på Disneyland en dag?
Citera
2019-10-25, 15:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Nja, ni hade flertal gånger 6000-7000 så var inte bara dåliga platser kvar.

Men vad tjafsar du om?
Försöker du få 6-7 tusen i superettan till en dålig siffra nu eller? Hur många lag har kommit i närheten av dom publiksiffrorna givet liknande förutsättningar.
Citera
2019-10-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Men vad tjafsar du om?
Försöker du få 6-7 tusen i superettan till en dålig siffra nu eller? Hur många lag har kommit i närheten av dom publiksiffrorna givet liknande förutsättningar.

Verkligen inte. Det är bra siffror. Förstår bara inte varför ni klankar ner på våra siffror när ni ett tag inte ens var i närheten. Går inte att lägga skulden på att det fanns bara ”dåliga” platser kvar.
Citera
2019-10-25, 16:18
Medlem
Kokainsnuvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erki122
Hand i hand som äkta tvillingpar, inavel är ett passande ord.

Bla bla bla, har du hört talas om nya tider? Ingen idag förknippar varken Djurgården eller AIK där. De är bara vi äldre som förknippar er småglin som nerpissade småbarn som fightgråter över dåtidens historia, rätt underhållande må jag säga.

Jo tjena, det finns inte många äldre kvar i eran supporterskara, och efter flytten så dog ni hobbyfantaster till gårdare ut också. Att han hade rätt den där Tommy var det ingen tvivel om "hyresgäster på söder kommer ta död på våran klubb".. men vad spelar det förr roll, ni kan ju alltid köra med "alltid oavsett snacket" ha ha..

Du verkar ju inte helt frisk du gubbe. Här påstår jag själv att det rört sig djurgårdare i området sen 1958, du väljer flabba bort det som nåt som inte stämmer. Jag menar att det är historielöst av dig att inte köpa det och du kommer då med det här dravlet? Bra polarn! Kanske herrn ska ta och försöka växa upp?

Man, tycker jag ,bör kunna förknippa alla 3 lagen med Arenaområdet/Gullmarsplan. Det var inte alltid frid och fröjd att röra sig som djurgårdare där men det var start skottet för mycket i supporter/ligist väg i stan, för alla våra klubbar, det ska inte glömmas. Vill du se det som fightgråta så för all del.

Nä okej. Finns inge äldre djurgårdsherrar kvar, för du verkar ju ha sådär asbra koll...
Citera
2019-10-25, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Det är skönt att Baphometboy går på varje bajenmatch och stämmer av vart publiken kommer ifrån.

Nä, men jag träffar många i mitt jobb som kommer utifrån landet för att gå på Bajen. Enormt stora skaror från Halmstad av någon anledning.

Har er resebyrå satsat särskilt hårt på västkusten efter fiaskot med turister från England, lad?
Citera
2019-10-25, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokainsnuvan
Du verkar ju inte helt frisk du gubbe. Här påstår jag själv att det rört sig djurgårdare i området sen 1958, du väljer flabba bort det som nåt som inte stämmer. Jag menar att det är historielöst av dig att inte köpa det och du kommer då med det här dravlet? Bra polarn! Kanske herrn ska ta och försöka växa upp?

Man, tycker jag ,bör kunna förknippa alla 3 lagen med Arenaområdet/Gullmarsplan. Det var inte alltid frid och fröjd att röra sig som djurgårdare där men det var start skottet för mycket i supporter/ligist väg i stan, för alla våra klubbar, det ska inte glömmas. Vill du se det som fightgråta så för all del.

Nä okej. Finns inge äldre djurgårdsherrar kvar, för du verkar ju ha sådär asbra koll...

Jaja.. isapa har inget att göra med gräsapa. Era hockeyfans skiter i fotboll, och era plastiga fotbollsfans går bara på hockey när det vankas guld. Hockeyn har aldrig haft samma rivalitet och lokalpatriotism som fotbollen har i stockholm.

Självklart vill en identitetslös och vilsen diffare få det till att djurgården är ett söderlag, du påstår också att råttorna hör hemma på söder, hör du inte själv hur det låter?
Senast redigerad av Knasen2k 2019-10-25 kl. 18:28.
Citera
2019-10-25, 20:19
Medlem
Gallachers avatar
Om nu djugårdarna tycker det är så naturligt att spela på söder, varför krigade man in i det sista att det skulle byggas en arena på ÖIP? Många verkar glömma hur djugårdarna kampanjade med läktaraktioner, marsch genom Östermalm osv innan planerna grusades och beslutet blev Tele2.

Det smakar lite efterhandskonstruktion att säga att det helt plötsligt är naturligt att spela på Gullmarsplan. Är stoltheten så stor så man inte bara kan säga rakt ut att det suger och att man helst av allt bara vill tillbaka till "rätt" område?

Hela hockey-argumentet känns ganska tamt. AIK spelar ju också hockey där men kan inte tänka mig att en gnagare hade accepterat att spela fotboll där? Eller har jag fel?
Citera
2019-10-25, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
Jaja.. isapa har inget att göra med gräsapa. Era hockeyfans skiter i fotboll, och era plastiga fotbollsfans går bara på hockey när det vankas guld. Hockeyn har aldrig haft samma rivalitet och lokalpatriotism som fotbollen har i stockholm.

Självklart vill en identitetslös och vilsen diffare få det till att djurgården är ett söderlag, du påstår också att råttorna hör hemma på söder, hör du inte själv hur det låter?

DIF finns över hela stan, med många framgångsrika sektioner.

Vraken släppte hockeyn och snart går bandyn och den stolta handbollen samma väg. Speedway...;0)

Boxning?

Ni får förstå att en normal förening har många ben att stå på.

Det är bara hos Café Bärs som 90 procent av anhängarna till fotbollen håller på andra lag samtidigt.
Citera
2019-10-25, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Om nu djugårdarna tycker det är så naturligt att spela på söder, varför krigade man in i det sista att det skulle byggas en arena på ÖIP? Många verkar glömma hur djugårdarna kampanjade med läktaraktioner, marsch genom Östermalm osv innan planerna grusades och beslutet blev Tele2.

Det smakar lite efterhandskonstruktion att säga att det helt plötsligt är naturligt att spela på Gullmarsplan. Är stoltheten så stor så man inte bara kan säga rakt ut att det suger och att man helst av allt bara vill tillbaka till "rätt" område?

Hela hockey-argumentet känns ganska tamt. AIK spelar ju också hockey där men kan inte tänka mig att en gnagare hade accepterat att spela fotboll där? Eller har jag fel?
https://www.youtube.com/watch?v=Ee6h5y6blKE
Citera
2019-10-25, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher

Är du där fortfarande? Läs på lite, bonnläpp.

DIF ville bygga en egen arena.

En egen. Men blev stoppade av staden.

Vraken hade såklart inga såna ambitioner. Packet sitter i knät på SvFF och behövde inte.

Om DIF varit gynnade av SvFF och haft sin verksamhet i en annan stad så hade vi givetvis valt Solna.

Nu har vi fler fans i området än de som - just nu! - låtsas hålla på vraken i fotboll.

Snart slutar turisterna komma, snart tröttnar alla hipsters.

Då kan ni spela på Zinken och kalla det nya sös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in