2019-07-06, 22:02
Medlem
Irmschers avatar
Tryckta flaggor och banderoller, röda ballonger, uppblåsbara palmer och solar, en trumma som hörs mer än klacken och lägg där till en repertoar innehållandes nästans bara stulna ramsor. Hur lyckas falkarna vara en så jävla usel klack? De ser bokstavligen talat ut som publiken i FIFA.
Citera
2019-07-07, 10:05
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Övriga matcher i allsvenskan har flyttat. Detta visar att Göteborg inte värderar damerna som de säger att de gör

Haha, snarare visar ju att inte flytta en match med så kort varsel att man bryr sig om sin egen publik framför nån som bara ser allt på tv. Det är givetvis helt rätt, en flytt hade ställt till det för många som då hade missat vår match.
Dessutom var givetvis för-matchen en del i att det var svårare att inte flytta.

Man ska ALDRIG flytta en match med så kort varsel ty det ställer till det för mängder med resande fans såväl hemma- som borta.

Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Kommer aldrig gå på en blåvitt-match förrän mongot med micken blivit utsparkad från ståplats.

Vem fan orkar lyssna på en sån självgod gaphals i 90 minuter?

Jag har sagt samma sak tidigare även om Gnaget, men deras snubbe har skärpt till sig åtminstone en aning.

Eller byt sektion så slipper du höra honom...
Och vad tusan gör att du gått på både vår och gnagets klacksektion?

Citat:
Ursprungligen postat av Irmscher
Tryckta flaggor och banderoller, röda ballonger, uppblåsbara palmer och solar, en trumma som hörs mer än klacken och lägg där till en repertoar innehållandes nästans bara stulna ramsor. Hur lyckas falkarna vara en så jävla usel klack? De ser bokstavligen talat ut som publiken i FIFA.

Glöm inte deras lasershow däruppe... I praktiken ingen däruppe hade ju gått på en match med Ope eller IFK Östersund eller ens nybildade ÖFK innan den klubben hamnade i eliten...
Citera
2019-07-07, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Haha, snarare visar ju att inte flytta en match med så kort varsel att man bryr sig om sin egen publik framför nån som bara ser allt på tv. Det är givetvis helt rätt, en flytt hade ställt till det för många som då hade missat vår match.
Dessutom var givetvis för-matchen en del i att det var svårare att inte flytta.

Man ska ALDRIG flytta en match med så kort varsel ty det ställer till det för mängder med resande fans såväl hemma- som borta.

Hur kunde övriga lag igår klara av det då? Till och med idag flyttar lagen matcher för VM-finalen trots att Sverige inte deltar.
Citera
2019-07-07, 10:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Hur kunde övriga lag igår klara av det då? Till och med idag flyttar lagen matcher för VM-finalen trots att Sverige inte deltar.

Jag har inte sagt att vi inte hade KLARAT AV det.
Det är klart vi också hade kunnat göra det men av respekt för en lagd starttid, att tio tusen pers köpt biljetter och att vi hade en förmatch med massa legendarer från oss och HBK för att hedra linkan flyttade vi inte matchen.
Fanns ingen vettig anledning heller.

Hade vi flyttat vår match till 15 hade ingen hunnit se typ nåt av första halvlek ändå så det hade krockat likt förbannat.
Det ställer till det för många idag med ska du se.
Citera
2019-07-07, 10:43
Medlem
Citat:

sjukt att damfotboll berör så mycket för dig.

Det är ju i det närmaste en egen sport, när det är 3vs2 och det bara är att passa bollen men man slår en tåpaj rätt på motståndarnas ben bara för att ens mentala kapacitet förhindrade att man skulle titta upp och öppna ögonen mot sina medspelare... all heder till Blåvitt!

Vem fan bryr sig om ett brons i dam vm... !
Citera
2019-07-07, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
sjukt att damfotboll berör så mycket för dig.

Det är ju i det närmaste en egen sport, när det är 3vs2 och det bara är att passa bollen men man slår en tåpaj rätt på motståndarnas ben bara för att ens mentala kapacitet förhindrade att man skulle titta upp och öppna ögonen mot sina medspelare... all heder till Blåvitt!

Vem fan bryr sig om ett brons i dam vm... !

Och då ska man ha i åtanke att tjejerna är tusen gånger bättre nu än för bara fem år sedan...

Det som är udda är ju att inte förbundet tagit höjd för VM-finalen redan när matchtiderna spikades.

Det verkar som om det tagits på sängen av draget det blivit kring detta spektakel.

Om nionderankade Sverige hade åkt ut efter gruppspelet tror jag inte en jävel brytt sig om turneringen nu, och det var väl så som SvFF tänkte...
Citera
2019-07-07, 15:17
Medlem
I Norrköping förstår man inte innebörden av tyst.
Citera
2019-07-08, 19:42
Medlem
Hatar sofialäktaren och slakthuskurvan varandra? Har för mig att jag hört ngt om att det är många på sittplats hos dif som inte alls tycker om "nya" ultraskulturen med långa ramsor etc. Känns som att sittplats gärna startar gamla enkla ramsor när sofia försöker köra ngt modernare, märkt det flera gånger nu under sändningen.

Lite som att efterblivna östra på gnagetmatcher alltid ska starta sin "Heeeeja heeeeja AIKååååå" när Norra försöker köra på med ngn ny ramsa. Intressant iaf att detta fenomen inte är unikt för AIK.
Citera
2019-07-09, 10:22
Medlem
My-Mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thepinne1
Hatar sofialäktaren och slakthuskurvan varandra? Har för mig att jag hört ngt om att det är många på sittplats hos dif som inte alls tycker om "nya" ultraskulturen med långa ramsor etc. Känns som att sittplats gärna startar gamla enkla ramsor när sofia försöker köra ngt modernare, märkt det flera gånger nu under sändningen.

Lite som att efterblivna östra på gnagetmatcher alltid ska starta sin "Heeeeja heeeeja AIKååååå" när Norra försöker köra på med ngn ny ramsa. Intressant iaf att detta fenomen inte är unikt för AIK.

Hatar varandra gör vi inte. Men det du nämner händer lite då och då. Både rätt och fel tycker jag. Tycker sittplats att det låter för lite så får dom väl ta i själva, men det kan bli irriterande för Sofia om man försöker sätta en ny ramsa. Men jag är av den åsikten att ljudvolymen alltid kommer i första hand.

Men just igår så stod folk jävligt utspritt, det var folk som vanligtvis står på Sofia på alla tre läktare. Och att försöka styra och synka 3 läktare från den långsmala bortasektionen utan trumma är i princip omöjligt. Därför sjöngs det olika ramsor från olika läktare hela tiden.
Citera
2019-07-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My-Man
Hatar varandra gör vi inte. Men det du nämner händer lite då och då. Både rätt och fel tycker jag. Tycker sittplats att det låter för lite så får dom väl ta i själva, men det kan bli irriterande för Sofia om man försöker sätta en ny ramsa. Men jag är av den åsikten att ljudvolymen alltid kommer i första hand.

Men just igår så stod folk jävligt utspritt, det var folk som vanligtvis står på Sofia på alla tre läktare. Och att försöka styra och synka 3 läktare från den långsmala bortasektionen utan trumma är i princip omöjligt. Därför sjöngs det olika ramsor från olika läktare hela tiden.
Mest irriterande är det när slaktis startar en ramsa, sjunger i 15 sekunder och sen skiter i att sjunga mer. Så jävla lata.
Citera
2019-07-09, 16:14
Medlem
ItchyNScratchys avatar
Vad hände efter matchen i Malmö mot Örebro? Stök utanför bortaläktaren?
Citera
2019-07-10, 09:38
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag ska erkänna att jag är jävligt avundsjuk på Djurgårdens sittplats. Känns som lyxproblem att det kan vara svårt att synka ibland, för vad är det som säger att ståplats måste vara drivande i stödet?

Ultras Helsingborg hade dock en lyckad bränning i Borås och bra uppslutning. Elfsborg dåliga som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in