Citat:
Ursprungligen postat av
Morzard
Jag förstår hur du resonerar, vart du kommer ifrån. Jag förstår även att du analyserar detta från ett förälders perspektiv, vilket är förståeligt med tanke på att du själv har 5 barn. Men här kan du inte välja att tänka som en pappa/mamma. Jag vågar påstå att varningssignalerna har varit där, från en situation till en annan. Du har 5 barn som sagt, du skulle kunna se om ditt barn mår dåligt utan att den skulle yttra sig ett ord, det sitter i instinkten hos föräldrar. ”Mamma vet bäst” if you so will. Om det helt har gått under radarn på dem, så är det pga två anledningar.
1. Dom ville se bort. (Det typiska, det är inget fel på mitt barn, lite som Forrest Gumps mamma om vi ska lägga kontext på det).
2. Dom har själva en diagnos. (Vilket i deras värld tolkat hans anormala, udda beteende som ingenting).
Varför han inte fick en mobil innan 8:an är enligt hans mammas utsago för att han aldrig var i behov av ett. Då ska du ställa dig själv följande fråga här. Varför har inget barn i dagens samhälle behov av en telefon innan han eller hon blivit byxmyndig? Hade du inte blivit fundersam som förälder om det tog ditt barn 14-15 år innan han/hon kom och bad om en lur? 3 åringar kan navigera en ipad idag bättre än våra seniora medborgare, det är bara så det är och det är bara så tekniken påverkat oss. Alla barn vill ha en lur.
Att han lyckats undanhålla ”gore” grejen från sina föräldrar är inget dom kan göra åt, precis som våra föräldrar inte kunde göra nått när vi blev exponerade till hårdporr som liten t.ex. och likaså som vi hade fått en snärt på örat, så hade nog väl han också fått det, om det kom fram.
Att dina barn visade sig vara fullt normala Är inget att egentligen slå sig på bröstet på, det är den minsta förväntan man kan sätta på sig själv som en förälder. Sen säger du även att du inte har en susning om vad dom kollar på, självklart har du inte det. Det blir en trust fråga. Men om du såg att din 9 åring blev onormalt förtjust i att kolla på något som ska framkalla en känsla som gör en rädd, skulle inte du tycka att något var skumt? Om du ställde en fråga till ditt barn och det tog den en kvart för barnet att ge dig svar, hade du inte tänkt att det är något fel på motoriken t.ex.?
Så för att summera allt, så håller jag inte med och kommer inte acceptera att man som förälder bara kan sträcka ut sina armar och säga ”men jag visste inte” Då var du antingen inte tillräckligt involverad eller så har du inte kapaciteten att leva upp till att vara en mamma/pappa
Alla kan knulla, alla kan få barn, men alla kan inte vara föräldrar.
Jag tror inte att det fanns något att se hos Jack.
Fram till att han blev introducerad för "Gore-klipp" så var han totalt normal.
Det var först efter att han kollade på dom klippen som en och annan polare tyckte att han blev lite knepig, men dom hängde fortfarande med honom.
Låt oss gissa att han såg det första klippet nån gång runt 15 års-ålder. (typ around)
Efter det så kom denna böjelse på riktigt.
Innan det så fanns det inget att ens leta efter. INGEN såg nåt, han har alltid haft sina 3-5 polare och dom har alltid hängt med varandra i olika omgångar. Han har skött sin skola, han tränade allt möjligt.
Det fanns inget fel att leta efter.
Att han tänkte i 5-15 minuter var ju inte för att han skulle bada... Det handlade ju hur han skulle kunna locka med Adam och mörda honom. Om det hade handlat om bad så hade han nog svarat på 10 sekunder.
Jag tror som sagt att han hade ett totalt normalt beteende innan han såg första Gore-klippet, typ runt 15.
Sen fastnade han för det, och lyckades gömma den sidan.
Och eftersom han gömde den sidan, så fanns det inget hans föräldrar kunde misstänka honom för.
Nä, ingen last på föräldrarna i mina ögon.
Låt mig säga såhär.
Om han hade varit en helt vanlig bindgalen ADHD (du fattar vad jag menar) unge som sprang runt och betedde sig illa under sin uppväxt så hade föräldrarna och polarna haft en anledning att hålla koll på honom.
Men eftersom han var en helt normal kille med polare under hela sin uppväxt så fanns det ingen anledning att misstänka nåt.