2019-10-25, 15:56
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
He he he he.
Ja men nu är det en ganska stor skillnad på en stor server på en myndighet eller en annan stor arbetsplats.
På dom platserna så finns det rigorösa säkerthets-åtgärder i servrarna.
Men hemma i en liten sketen router från Telia, så kan du inte plocka ut ett skit.
Ingenting sparas i den lilla routern som du kopplar in i ditt uttag hemma i väggen.
Det är en jäkla skillnad.

Jag ser allt som mina gäster i bostaden surfar på vem som varit uppkopplad och när. Det handlar om kunskap.

Många sätter upp en egen linuxkärra med dubbla nätverkskort där lankortet är Wi-Fi och ansluts trådar till husets swisch.
Citera
2019-10-25, 15:57
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Var någonstans ser han bra ut?

Titta på bilderna!
Citera
2019-10-25, 15:58
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Titta på bilderna!

De som du citerade visar ingen snygging i mina ögon.
Citera
2019-10-25, 16:00
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:

Han ser bra ut, jämfört med hur killar ser ut i genomsnitt. Han är så klart ingen CK-modell, men kollar man genom hans klass så lär han vara en av de två-tre snyggaste killarna
Citera
2019-10-25, 16:00
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:

Han ser bra ut! Det är inte ringaren i notre dam lite mager kanske.
Citera
2019-10-25, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morzard
Jag förstår hur du resonerar, vart du kommer ifrån. Jag förstår även att du analyserar detta från ett förälders perspektiv, vilket är förståeligt med tanke på att du själv har 5 barn. Men här kan du inte välja att tänka som en pappa/mamma. Jag vågar påstå att varningssignalerna har varit där, från en situation till en annan. Du har 5 barn som sagt, du skulle kunna se om ditt barn mår dåligt utan att den skulle yttra sig ett ord, det sitter i instinkten hos föräldrar. ”Mamma vet bäst” if you so will. Om det helt har gått under radarn på dem, så är det pga två anledningar.

1. Dom ville se bort. (Det typiska, det är inget fel på mitt barn, lite som Forrest Gumps mamma om vi ska lägga kontext på det).

2. Dom har själva en diagnos. (Vilket i deras värld tolkat hans anormala, udda beteende som ingenting).

Varför han inte fick en mobil innan 8:an är enligt hans mammas utsago för att han aldrig var i behov av ett. Då ska du ställa dig själv följande fråga här. Varför har inget barn i dagens samhälle behov av en telefon innan han eller hon blivit byxmyndig? Hade du inte blivit fundersam som förälder om det tog ditt barn 14-15 år innan han/hon kom och bad om en lur? 3 åringar kan navigera en ipad idag bättre än våra seniora medborgare, det är bara så det är och det är bara så tekniken påverkat oss. Alla barn vill ha en lur.

Att han lyckats undanhålla ”gore” grejen från sina föräldrar är inget dom kan göra åt, precis som våra föräldrar inte kunde göra nått när vi blev exponerade till hårdporr som liten t.ex. och likaså som vi hade fått en snärt på örat, så hade nog väl han också fått det, om det kom fram.

Att dina barn visade sig vara fullt normala Är inget att egentligen slå sig på bröstet på, det är den minsta förväntan man kan sätta på sig själv som en förälder. Sen säger du även att du inte har en susning om vad dom kollar på, självklart har du inte det. Det blir en trust fråga. Men om du såg att din 9 åring blev onormalt förtjust i att kolla på något som ska framkalla en känsla som gör en rädd, skulle inte du tycka att något var skumt? Om du ställde en fråga till ditt barn och det tog den en kvart för barnet att ge dig svar, hade du inte tänkt att det är något fel på motoriken t.ex.?

Så för att summera allt, så håller jag inte med och kommer inte acceptera att man som förälder bara kan sträcka ut sina armar och säga ”men jag visste inte” Då var du antingen inte tillräckligt involverad eller så har du inte kapaciteten att leva upp till att vara en mamma/pappa

Alla kan knulla, alla kan få barn, men alla kan inte vara föräldrar.

Jag tror inte att det fanns något att se hos Jack.
Fram till att han blev introducerad för "Gore-klipp" så var han totalt normal.
Det var först efter att han kollade på dom klippen som en och annan polare tyckte att han blev lite knepig, men dom hängde fortfarande med honom.
Låt oss gissa att han såg det första klippet nån gång runt 15 års-ålder. (typ around)
Efter det så kom denna böjelse på riktigt.
Innan det så fanns det inget att ens leta efter. INGEN såg nåt, han har alltid haft sina 3-5 polare och dom har alltid hängt med varandra i olika omgångar. Han har skött sin skola, han tränade allt möjligt.
Det fanns inget fel att leta efter.
Att han tänkte i 5-15 minuter var ju inte för att han skulle bada... Det handlade ju hur han skulle kunna locka med Adam och mörda honom. Om det hade handlat om bad så hade han nog svarat på 10 sekunder.
Jag tror som sagt att han hade ett totalt normalt beteende innan han såg första Gore-klippet, typ runt 15.
Sen fastnade han för det, och lyckades gömma den sidan.
Och eftersom han gömde den sidan, så fanns det inget hans föräldrar kunde misstänka honom för.
Nä, ingen last på föräldrarna i mina ögon.

Låt mig säga såhär.
Om han hade varit en helt vanlig bindgalen ADHD (du fattar vad jag menar) unge som sprang runt och betedde sig illa under sin uppväxt så hade föräldrarna och polarna haft en anledning att hålla koll på honom.
Men eftersom han var en helt normal kille med polare under hela sin uppväxt så fanns det ingen anledning att misstänka nåt.
Citera
2019-10-25, 16:24
Bannlyst
Citat:
Jag ser allt som mina gäster i bostaden surfar på vem som varit uppkopplad och när. Det handlar om kunskap.

Många sätter upp en egen linuxkärra med dubbla nätverkskort där lankortet är Wi-Fi och ansluts trådar till husets swisch.

Och det tror du att resten av Sverige gör också..... he he.
98% vet inte vad du pratar om ens.... (jag gör det)

Dom flesta har en helt vanlig liten Router "a la Telia" eller liknande, och är bara glada att skiten funkar.

Sen finns det en och annan som tror att dom är datatekniker och som gillar att övervaka sin familj och sina gäster, som sagt - Det är inte resten av Sverige.

En fråga då, bara.
Varför tog inte polisen Routern från Jacks hus.?
Då hade dom ju sluppit att ta med alla andra enheter.
Allting fanns ju uppenbarligen redan i deras linuxkärra med dubbla nätverkskort där lankortet är Wi-Fi och anslutna trådar till husets swisch.

Polisen behövde ju egentligen inte ta med en enda dator mobil eller platta, allt fanns ju i routern, eller ???
Citera
2019-10-25, 16:26
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag läste någonstans att man kan lära en psykopat vad som är fel men den känner inte att det är fel.
Psykopater kan nog alltid skilja på rätt och fel. Problemet är att de inte har några som helst problem med att välja det som är fel. Känner man ingen ånger, får aldrig dåligt samvete etc så är det väl lätt att inte bry sig?
Citera
2019-10-25, 16:29
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Och det tror du att resten av Sverige gör också..... he he.
98% vet inte vad du pratar om ens.... (jag gör det)

Dom flesta har en helt vanlig liten Router "a la Telia" eller liknande, och är bara glada att skiten funkar.

Sen finns det en och annan som tror att dom är datatekniker och som gillar att övervaka sin familj och sina gäster, som sagt - Det är inte resten av Sverige.

En fråga då, bara.
Varför tog inte polisen Routern från Jacks hus.?
Då hade dom ju sluppit att ta med alla andra enheter.
Allting fanns ju uppenbarligen redan i deras linuxkärra med dubbla nätverkskort där lankortet är Wi-Fi och anslutna trådar till husets swisch.

Polisen behövde ju egentligen inte ta med en enda dator mobil eller platta, allt fanns ju i routern, eller ???

Du vet tydligen inte vad du talar om! Bryts strömmen på en router du har köpt från Telia eller mediamarkt så är loggen borta om man inte har satt upp regeln att loggen ska mailas vid full logg eller vid viss tidpunkt
Citera
2019-10-25, 16:32
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Han ser bra ut! Det är inte ringaren i notre dam lite mager kanske.

Människor med autism ser ofta bra ut. Varför vet jag inte. läste någonstans att de ofta har ett avslappnat, lite drömmande uttryck som ansågs vara attraktivt.
Citera
2019-10-25, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Människor med autism ser ofta bra ut. Varför vet jag inte. läste någonstans att de ofta har ett avslappnat, lite drömmande uttryck som ansågs vara attraktivt.
Autism? Hur kommer det sig att alla pratar om autism i JLs fall? Jag kommer tro på någon ny diagnos när jag ser domen - där kommer man sammanfatta RPUn till viss del. Själv skulle jag gärna närvara vid den huvudförhandlingen - men vi vet ju sällan i förväg om det sker med lyckta dörrar eller ej. Och att åka 60 mil, enkel väg, och inte veta det, känns lite meningslöst.
Citera
2019-10-25, 16:55
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Autism? Hur kommer det sig att alla pratar om autism i JLs fall? Jag kommer tro på någon ny diagnos när jag ser domen - där kommer man sammanfatta RPUn till viss del. Själv skulle jag gärna närvara vid den huvudförhandlingen - men vi vet ju sällan i förväg om det sker med lyckta dörrar eller ej. Och att åka 60 mil, enkel väg, och inte veta det, känns lite meningslöst.

Blir lykta dörrar mht brottet och åldern
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in