2019-09-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detkanvadu
Du passar rätt bra in på benämningen schizofren, du svarar på ju dina egna inlägg hela tiden. Isolerad är du säkert med nere i din mörka källare. Pajas
Nu är vi kvitt,Pojkens fritis?var gick han på fritids har du en susning Detkanvadu?
Citera
2019-09-10, 20:51
Medlem
Det skulle ju kunna vara något polisen missat på tunvallafritids,eller vad tror du detkanvadu
Citera
2019-09-10, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparcus
Det skulle ju kunna vara något polisen missat på tunvallafritids,eller vad tror du detkanvadu
Absolut kan det vara så
Citera
2019-09-10, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PerTinent
GM har en personlig relation, ett våldsamt begär av att ställa saker tillrätta med M.

Jordgubbsflickan har fullt koll på vad som avses.

Nej, det har inget med UL, LiU eller LTH att göra.

GM är betydligt yngre än så.
Det vi vet pekar emot dina påståenden om Jgf och GM:s ålder.
Citera
2019-09-10, 21:45
Medlem
Fritidset?någon
Citera
2019-09-10, 21:53
Medlem
Är det GW:s spår alla går efter eller? Att någon 12 åring ska ha mördat dom och undgått DNA proverna vad jag förstår?
Vad finns det för andra alternativ ni har här på FB?
Citera
2019-09-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon3274
Är det GW:s spår alla går efter eller? Att någon 12 åring ska ha mördat dom och undgått DNA proverna vad jag förstår?
Vad finns det för andra alternativ ni har här på FB?
äsh spelare detkanvadu undrar bara vilket fritids m gick på vet du?
Citera
2019-09-10, 23:15
Medlem
Så ung är nog inte mördaren det vet man ju av AL vittnesmål, längden talar ju med för att mördaren inte är så ung. Mellan 18-25 kanske men inte yngre än 17. Facit får vi när han åker dit.
Citera
2019-09-10, 23:40
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unleashit
Nej det vet man inte med säkerhet, här kan du höra Hasse Aro berätta kring vittnena. https://youtu.be/bOyjzhcREAY?t=386 Verkar ju som att sopgubbarna gör den första iakttagelsen ihop vilket gör det vittnesmålet väldigt starkt. Känslan man får av o lägga ihop deras och kvinnans iakttagelser är ju att GM var väldigt rörlig fast inom en liten yta strax innan morden.

Kvinnan som Hasse Aro inleder med kan ha sett en medgärningsman till gm. Vi vet att en ung man satt chockad efteråt på en bänk i Trädgårdsföreningen i ålder som gm men med ett annat signalement vad gäller kläderna. Däremot kan gm försökt gömma sig för sopgubbarna som såg honom i närheten av platsen där ett vittne sett honom uppehållas sig strax innan morden.
Citera
2019-09-11, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Kvinnan som Hasse Aro inleder med kan ha sett en medgärningsman till gm. Vi vet att en ung man satt chockad efteråt på en bänk i Trädgårdsföreningen i ålder som gm men med ett annat signalement vad gäller kläderna. Däremot kan gm försökt gömma sig för sopgubbarna som såg honom i närheten av platsen där ett vittne sett honom uppehållas sig strax innan morden.
Det som stör de här iakttagelserna är att GM ska ha burit någon form av mörk jacka, medan killen i Trf ska ha burit ljusare polotröja. Skulle och för sig kunna vara samma kille; GM kan ha gjort sig av med såväl mössa som jacka omedelbart efter morden.
Citera
2019-09-11, 11:19
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClariNet
Det som stör de här iakttagelserna är att GM ska ha burit någon form av mörk jacka, medan killen i Trf ska ha burit ljusare polotröja. Skulle och för sig kunna vara samma kille; GM kan ha gjort sig av med såväl mössa som jacka omedelbart efter morden.
Teorin att gm slängt jackan på ett lastbilsflak - som någon framfört tidigare - är inte helt gripen ur luften. I år har jag mött ett par lastbilar med grus och sten längs Djurgårdsgatan för det byggs mycket i stan. Mig stör det att han på bänken förefaller ha varit chokad, som om något oväntat inträffat. GM å andra sidan verkar vara lagd mer åt det kalla hållet vad gäller känslolivet.
Citera
2019-09-11, 17:44
Medlem
Många många olika teorier..

Ang. Frita:
jag har en liten (väldigt väldigt liten) öppning i tanken åt barn-spåret men kan då inte förklara blod/mössa med dna från en äldre kille?
Eller har mössan stulits från en nikotinberoende storebror?
Varför såg då A-L en kille som var mer en ”ung vuxen”?
Eller är GM en person som funnits i miljön kring barnet M på skola/fritids?
Det känns tunt minst sagt men vem vet?

En GM som är tonåring känns mest givet men då söker polisen inte en sådan utan en äldre kille.
En tonåring som ser äldre ut än vad de brukar?

En vuxen man? Fortf inte vad A-L såg men denne skulle kunna se yngre ut än sin faktiska ålder.

Leif? Leif Leif vem är du om du finns?

LKIF, idrottsspåret.. där (i idrottssammanhang) kan GM ha träffat på offren på något vis.
Min magkänsla säger att detta inte är en idrottande GM men återigen, vem vet?

Förra veckan mötte jag en riktigt udda man, riktigt jävla jättemärklig. Funderade då på om jag skulle kalla på väktare men fann inget hos mannen som verkade utgöra ett direkt hot så jag lät bli.
När jag skulle beskriva honom för en kompis några dagar senare så hade han inget ansikte (!!!!) (i min minnesbild) och jag hade svårt att beskriva honom, att sätta ord på vad det var med honom som fick mig att känna ett behov av att tillkalla någon typ av auktoritet/sjukvårdspersonal.
Jag relaterade till det här fallet iom svårigheten att bedöma folk man möter. Är denne farlig, ska jag gå undan eller agera? Man möter någon och något skaver men personen bryter inte mot någon lag utan är bara märklig. Hur många mötte denne man och kände som jag? Hur många ser honom ens? Hur många minns honom sedan?
Jag tror att ”vår GM” har väckt sådana obehagskänslor hos folk före/efter morden men utan att någon sett honom, minns honom eller tagit detta på allvar.
Handen på hjärtat, man skakar av sig det,
utan att ta någon på bar gärning eller se något som verkligen verkligen är fel känner en sig mest snokande och obekväm och agerar därför inte heller.
Den jag såg.. kanske behövde akut psykriatrisk vård, kanske var en mördare, en förvirrad person eller kanske var han en väldigt märklig person men ofarlig. Som vanligt: Vem vet?

Bevis bevis bevis
I de flesta fall räcker det men här finns ingen att anklaga. Spårlöst försvunnen.
Senast redigerad av Yanii 2019-09-11 kl. 18:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in