Om det endast finns en svensk kvinnlig
pastor som haft en intim relation med
någon hon vigt och hon blir mördad så
blir ju statistiken att 100% av de som
gjort så har blivit mördade.
Bra du rättar henne. Har gett upp.
Då allt talar för att det raseri som slutade i våldsamma dådet, inte var hastigt påkommet, utan byggts upp över tid så blir vad som föregick mordet enklare att förstå om man ser dom dysfunktionella relationerna mellan SD/LW/HD som en process vilket till slut ändade LW,s liv.
Hävdar envist att LW i brist på konsekvenstänk inte förstod hur oerhört illa HD tog vid sig, Inte bara av sveket som vigselförrättare, granne och träningsvän. Finns fog att tro att LW,s inte förstod allvaret i megasveket utan försökte prata ut med HD om det och därigenom vred om kniven i HD ytterligare.
Då LW inte förstod det allvarliga i falskspelet och hennes obstinata oförmåga att bli gränssatt gjorde LW oförmögen att lämna paret D ifred för att läka såren. LW klarade inte låta det hon och SD förstört för HD bero .
Dom trakasserier som SD uppgett har utsatt LW för finns fog för att tro uppkommit i dom upprörda bråk med LW när hon vägrade lämnade paret ifred för att försöka lappa ihop sin havererade familjelycka.
Dom som likt notknäppisen lider av samma brist på konsekvenstänk som LW har bara kvar att skylla på sinnessjukdom hos MG/K för att slingra sig ur detta troliga scenario.
Dvs, fåfängt radera LW,s roll i motivet genom att påstå/och hoppas på att MG/K är gravt psykiskt störd vid vilket är att leta efter den berömda nålen i höstacken.
Beröringsskräcken för LW,s roll kommer av att några lite vimsiga postare inte förstår att gränsen vid skuld för mordet är så sent som vid själva gärningen.
För vilsna finns anledning att påminnas om ingen enda person har rätt att begå det avskyvärda brott som ett mord är hur stark yttre påverkan än gärningsmannen utsätts för. Självklarheter ? Nä inte för alla.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-24 kl. 14:30.
Då allt talar för att det raseri som slutade i våldsamma dådet, inte var hastigt påkommet, utan byggts upp över tid så blir vad som föregick mordet enklare att förstå om man ser dom dysfunktionella relationerna mellan SD/LW/HD som en process vilket till slut ändade LW,s liv.
Hävdar envist att LW i brist på konsekvenstänk inte förstod hur oerhört illa HD tog vid sig, Inte bara av sveket som vigselförrättare, granne och träningsvän. Finns fog att tro att LW,s inte förstod allvaret i megasveket utan försökte prata ut med HD om det och därigenom vred om kniven i HD ytterligare.
Då LW inte förstod det allvarliga i falskspelet och hennes obstinata oförmåga att bli gränssatt gjorde LW oförmögen att lämna paret D ifred för att läka såren. LW klarade inte låta det hon och SD förstört för HD bero .
Dom trakasserier som SD uppgett har utsatt LW för finns fog för att tro uppkommit i dom upprörda bråk med LW när hon vägrade lämnade paret ifred för att försöka lappa ihop sin havererade familjelycka.
Dom som likt notknäppisen lider av samma brist på konsekvenstänk som LW har bara kvar att skylla på sinnessjukdom hos MG/K för att slingra sig ur detta troliga scenario.
Dvs, fåfängt radera LW,s roll i motivet genom att påstå/och hoppas på att MG/K är gravt psykiskt störd vid vilket är att leta efter den berömda nålen i höstacken.
Beröringsskräcken för LW,s roll kommer av att några lite vimsiga postare inte förstår att gränsen vid skuld för mordet är så sent som vid själva gärningen.
För vilsna finns anledning att påminnas om ingen enda person har rätt att begå det avskyvärda brott som ett mord är hur stark yttre påverkan än gärningsmannen utsätts för. Självklarheter ? Nä inte för alla.
Du vänder kappan efter vinden, ingen annan kan ha rätt förutom dig, du hävdar saker med bestämdhet men kan inte redogöra vad du baserar dem på mer än att det är så, finns fog för det osv. Du känner ingen av de inblandade men hävdar bestämt att du känner de inblandade bättre än deras nära vänner och har de en avvikande bild så var de inga riktiga vänner, kan bevisläget bättre än åklagaren.
Mina frågor till dig är: har du inget bättre för dig? Tycker du att du är rolig? Vad gör du här i tråden över huvud taget?
Du nämnde just LW 10 gånger och SD 2 gånger...
Fortfarande vet du ingenting om de inblandade, så varför sitter du här och ljuger?
Tydligt är att du har någon slags sexuellt raseri mot LW, rätt likt SD om jag skulle jag säga...
Man ser inte med ögonen Sh.Holmes och strof man ser med hjärnan.
Som jag tidigare nämnt är SD en synnerligen ointressant person. HD,s person förbryllar mig. Kanske beror det på ev, medicinering. HD är NO:1 som GK i min bok.
LW av avgjort mest intressant då hon avviker på flera sätt vilka jag inte redogör för igen.
SD = Lika intressant som en sten.
HD = är huvudbry då hon gått under radarn i misstaget att bara fokusera på SD.
LW = en ovanligt intressant person.
Skulle jag som är så oerhört populärt i tråden ställa någon diagnos på någon av de tre så vore det på LW.
En brasklapp dock på vad som göms i HD.
1. Är man i tråden pga, av obehärskade hämndbegär så förklarar det ointresset vad som föregick mordet.
2. Är man i tråden av intresse för det psykosociala spelet i triangeldramat är särskilt detta fall ovanligt intressant.
3, Är man i tråden för att i presumtiva brottslingar hitta någon att visa hånfullt förakt för att låtsas det är mer legitimt är det helt ointressant vad dom lett fram till mordet.
4. Är man i tråden för att skvallra om saker man normalt inte har ett dugg med att göra är sanningen störande.
I kategori 1, 3 och 4 samlas alla knäppisar som är gräsjuka om sanningen om mordet kommer fram.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-24 kl. 15:18.
Ateisten Herr TD finns att se på Youtube, läsande sin profetia angående de rättsliga turerna i ärendet.
I det första stycket förutspås att de utredningsåtgärder som advokaten IB nu har begärt kommer att ta tid att slutföra. I stycke två talas om den JO-anmälan mot polisledningen som Peter Springare lämnade in sommaren 2018. Tydligen kommer alltså JO att fatta beslut i ärendet först till sommaren 2020. Stycke tre syftar antagligen på den förrädare till lokaljournalist som hade fräckheten att ställa frågor till åklagaren. Här tror jag dock att TD överskattar risken för allvarligare repressalier, och journalistens ohyfs kommer knappast att leda till något mer än det skarpa mail som åklagaren sedan skrev till tidningen. I stycke fyra talas om vilket ansvar som kommer att utkrävas av berörda befattningshavare inom polis- resp. åklagarmyndigheten. Profetian avslutas så med stycke fem, som behandlar frågan om sekretess, och hur och i vilken takt information så småningom kommer att komma allmänheten tillgodo. https://www.youtube.com/watch?v=t8LUgCmoN24
Senast redigerad av Draifos 2019-10-24 kl. 15:56.
Åtalstiden mot den misstänkte (SD) förlängs för 2:a gången. Den häktade motsatte sig inte häktningen, men begär att fler saker undersöks.
Åtal ska vara väckt senast 21 november.
Den andra misstänkta (HD) som släpptes 6/9 efter en utredningshäktning är fortsatt Skäligen misstänkt för inblandning i mordet.
Den misstänkte SD är alltså fortsatt häktad på Sannolika Skäl för mordet på Lena Wesström. Åkl ÅH anser att misstankarna har stärkts. Den häktade är samma person som tidigare varit anhållen och utredningshäktad i juni -18.
Han har hela tiden nekat.
Den senaste häktningsframställan, ursprungligen uppladdat av T34Panzer:
”Åklagaren yrkar i enlighet med framställan om förlängd åtalstid, aktbilaga 87, samt anger grunden för yrkandet enligt följande. Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid. Förhör utifrån vad som framkommit i utredningen pågår alltjämt med Stefan Davidsson. Även förhör med andra personer är alltjämt aktuella. Svar från NFC på förnyade och tillkommande analyser har ännu inte i alla delar inkommit. Alltjämt återstår analys av digital information. Samtidigt som utredningen fortskrider pågår arbete med sammanställning av material för att möjliggöra löpande delgivning och slutdelgivning. Ett mycket omfattande skriftligt material ska delges den misstänkte. Med anledning av det begärs förlängning till den 24 oktober 2019.”
Källa: PROTOKOLL 2019-09-26 Häktningsförhandling Aktbilaga 91 Mål nr B 2705-18 26/9 https://myfile.is/58Ic197enb/trb2705-18_pdf
B2705-18
Hans beskrivning på sitt geo-konto:
" A happy guy from Örebro, Sweden. Earlier we used to be two, husband and wife, in the team, but nowdays we have separate accounts. Some of the logs from the period before splitting the account may have been done by just one of us. I've decided to keep all the logs since those days since they are a part of my/our geocaching history and life. Because that is what the account is for, to keep track of all the wonderful memories. See you out there! "
SD och HD har två döttrar - födda -04 och -06
De blev grannar med LW och hennes dåvarande man UW -05
SD och HD är inbitna Geocachare och har tillsammans med LW drivit ett uppmärksammat GC-projekt i samarbete med Region Örebro
LW vigde paret - 08
Under vinter/våren -18 begärde paret skilsmässa och HD flyttade till en brf-radhuslägenhet 21 mars där hon och LW kunde se till varandras uteplatser.
Kort om det som hänt
När LW upptäcks vara försvunnen tidig morgon 15/5 -18 är SD så aktiv och hjälpsam att han tas in till förhör som Skäligen misstänkt för människorov. Efter ett par timmars anhållande släpps han som Skäligen misstänkt utan restriktioner. Han och HD flyger till USA, men får vända tillbaka till Sverige eftersom de inte släpptes in där.
Lenas kropp hittas av privatpersoner den 19 maj ca kl 14.30 bakom ett bullerplank vid E20. Fynd- och tillika mordplatsen ligger endast ca 150 meter från hennes hem.
Den 29 maj anhölls SD igen som Skäligen misstänkt. Åkl ansåg det fanns Sannolika skäl, men TR tyckte annorlunda vid häktningsframställan 1 juni. SD blev utredningshäktad en vecka och åklagaren gjorde framställan om fortsatt häktning för Sannolika skäl den 8 juni, men TR ansåg återigen att det inte höll, så SD släpptes på fri fot som Skäligen misstänkt utan restriktioner.
Åklagaren har tålmodigt fortsatt utredningsarbetet med SD som Skäligen misstänkt. Polisen går ut och efterlyser vittnen via massmedia och det ska vara en gråhårig kvinna i 70-årsåldern som berättat på en marknad att hon bodde nära Lena. Man sökte även två tjejer som de s k "skrikvittnena" sett leda varsin cykel.
Efterlysningen av den gråhåriga kvinnan gav resultat och man meddelande att hon haft värdefull information för den fortsatta utredningen.
I oktober -18 görs en ny finkamning i området där Lena hittades och nya fynd skickas iväg för analys på NFC.
I november -18 berättar åklagaren att Lena har dödats med kraftigt våld och att fyndplatsen är tillika mordplatsen. Det sägs ingenting om tillhygge har använts vid mordet.
I januari -19 berättade åklagaren att man fått kontakt med de två vittnena som tidigare sökts.
Utredningen har fortsatt med locket på och den 27 augusti slog insatsstyrkan till tidig morgon vid SD:s hem och han blir anhållen på Sannolika Skäl. TR biföll åklagarens begäran om häktning fredagen den 30/8.
Den 28 augusti anhölls HD Skäligen misstänkt för mord och lördagen den 31:a bifölls jouråklagares begäran om utredningshäktning en vecka. Åkl har enligt mediauppgifter uttryckt att det egentligen finns Sannolika skäl.
Vid lunchtid 6/9 -19 hävde åklagaren ÅH häktningen för HD eftersom hon inte kunde lägga fram bevis för Sannolika skäl. Pressen frågade om fortsatt misstanke och ÅH svarade att HD är fortsatt Skäligen misstänkt. Vid fråga om det fanns andra misstänkta, blev svaret Nej.
Strax efter kl 14 den 26/9 rapporterade NA att SD omhäktas till den 24 oktober eftersom Åkl. ÅH begärde åtalsförlängning. Man menar att Misstankarna har stärkts.
De misstänkta har en väldigt nära vän som tidigare även var vän med Lena Wesström. Mångas uppfattning i tråden är att han bör kunna förse utredningen med viktiga informationer.
SD och HD:s nära vän J*rry Gr*y (e,a) = JG som var först ut att sörja LW offentligt på Facebook fast han tidigare hade unfriendat LW.
JG har varit en väldigt nära vän till LW, men av någon anledning valde han att stå vid SD och HD:s sida efter att han fått veta att LW och SD haft en hemlig relation.
Bildmix på de forna kamraterna: www.bildtagg.se/bild/o09qcgrrid7gj9l6fs4pkmq4
JG är från USA, kom till Sverige och Örebro -89
Engagerad i Geocaching och har tidigare varit styrelseledamot
Arbetar som översättare på Örebro Universitet
Har ett tidigare långt samboförhållande - de har två barn
Sambo med LI (Len* Ingm*n - *a) som är lärare
De bor i lägenhet i en bfr-förening i Almby
Den mördade 45-åriga 3-barnsmamman Lena Wesström
Född 10/1 -73
Adoptivbarn från Korea
Uppväxt i Ljunga utanför Norrköping, hade då efternamnet Johansson
Har en bror, också adopterad
Föräldrarna bor kvar i hennes barndomshem och sörjer djupt sin mördade dotter
Tidigare gift med UW som bor kvar i huset som ligger om hörnet på samma gata som MGM
Har två pojkar och en flicka tillsammans med UW
Har tidigare varit Pastor i en Equmeniaförsamling och praktiserade ibland som vigselförrättare
Jobbade vid ett utslussningsboende för unga flyktingar
Levde ett väldigt aktivt liv med geocaching, cykling, skidor o s v
Beskrivs av andra som glad, energisk, utåtriktad, kreativ och attraktiv
Levde officiellt som singel, men sägs ha haft några såväl kortare som längre förhållanden sen sin skilsmässa - bl a sägs det att den mordmisstänkte ska ha haft en relation med LW när han var gift
Den misstänkte SD introducerade Lena i det stora fritidsintresset Geocaching i oktober -12. Hobbyn kom att uppta en stor del av hennes liv.
Lenas ord på hennes GC-konto:
" Found my first geocache in October, 2012, forced by a friend. I was a true slow starter and logged my second cache in February. It took me eighteen months to reach my #100.
In 2015, I hid my first own geocache and it is only getting more and more funny - both to create and hide and to solve and log.
Nobody needs to force me any longer, geocaching has become a part of the air I breathe. So much fun, so exciting places, so good friends. Still much more to explore, more to learn, more to experience, more to love.
Man ser inte med ögonen Sh.Holmes och strof man ser med hjärnan.
Som jag tidigare nämnt är SD en synnerligen ointressant person. HD,s person förbryllar mig. Kanske beror det på ev, medicinering. HD är NO:1 som GK i min bok.
LW av avgjort mest intressant då hon avviker på flera sätt vilka jag inte redogör för igen.
SD = Lika intressant som en sten.
HD = är huvudbry då hon gått under radarn i misstaget att bara fokusera på SD.
LW = en ovanligt intressant person.
Skulle jag som är så oerhört populärt i tråden ställa någon diagnos på någon av de tre så vore det på LW.
En brasklapp dock på vad som göms i HD.
1. Är man i tråden pga, av obehärskade hämndbegär så förklarar det ointresset vad som föregick mordet.
2. Är man i tråden av intresse för det psykosociala spelet i triangeldramat är särskilt detta fall ovanligt intressant.
3, Är man i tråden för att i presumtiva brottslingar hitta någon att visa hånfullt förakt för att låtsas det är mer legitimt är det helt ointressant vad dom lett fram till mordet.
4. Är man i tråden för att skvallra om saker man normalt inte har ett dugg med att göra är sanningen störande.
I kategori 1, 3 och 4 samlas alla knäppisar som är gräsjuka om sanningen om mordet kommer fram.
Jag tycker du faller in under samtliga fem punkter.
Själv är jag i tråden för jag hoppas att fallet skall lösas. Kanske kan duktiga och kreativa hjärnor här på forumet föra fallet framåt. Samt att det är en bra kanal för att få information om när något händer. Ibland går jag in och rättar/för in ytterligare information i tråden när det skrivs uppenbarligen felaktigheter. Detta för att föra det konstruktiva framåt. För mig kvittar det vem som är GM bara rätt person(er) sättas bakom lås och bom. Dock känner jag avsky när det finns personer som med uppenbara agendor försöker svartmåla och dra offret ner i skiten och tycks njuta utav det. Det är bland den lägsta formen utav individer. Som när någon försökte dra in NW som given kandidat till mordet baserat på att han byggt muskler som syntes på bild. Du kanske har minne utav vem denna någon är?
Du vänder kappan efter vinden, ingen annan kan ha rätt förutom dig, du hävdar saker med bestämdhet men kan inte redogöra vad du baserar dem på mer än att det är så, finns fog för det osv. Du känner ingen av de inblandade men hävdar bestämt att du känner de inblandade bättre än deras nära vänner och har de en avvikande bild så var de inga riktiga vänner, kan bevisläget bättre än åklagaren.
Mina frågor till dig är: har du inget bättre för dig? Tycker du att du är rolig? Vad gör du här i tråden över huvud taget?
Rätt! Hävdar bestämt att tex, du och Sh.holmes inte har en objektiv syn på vad som förevarit mordet. Mycket hämmade av den bild ni haft som är den fina bild LW velat visat upp. I den ingick inte dom mindre smickrande sidor , ni inte vill beröra, och som gav mördaren motivet till avdagatagandet.
Om man mäter närheten till BO i hur exklusiv rätt man har till sanningen om mordet i en krimtråd på Fb hamnar man fel vilket jag tror är ditt problem.
Då du ifrågasätter mitt deltagande i tråden så ifrågasätter jag ditt som du uppenbarligen anser ädlare.
Ateisten Herr TD finns att se på Youtube, läsande sin profetia angående de rättsliga turerna i ärendet.
I det första stycket förutspås att de utredningsåtgärder som advokaten IB nu har begärt kommer att ta tid att slutföra. I stycke två talas om den JO-anmälan mot polisledningen som Peter Springare lämnade in sommaren 2018. Tydligen kommer alltså JO att fatta beslut i ärendet först till sommaren 2020. Stycke tre syftar antagligen på den förrädare till lokaljournalist som hade fräckheten att ställa frågor till åklagaren. Här tror jag dock att TD överskattar risken för allvarligare repressalier, och journalistens ohyfs kommer knappast att leda till något mer än det skarpa mail som åklagaren sedan skrev till tidningen. I stycke fyra talas om vilket ansvar som kommer att utkrävas av berörda befattningshavare inom polis- resp. åklagarmyndigheten. Profetian avslutas så med stycke fem, som behandlar frågan om sekretess, och hur och i vilken takt information så småningom kommer att komma allmänheten tillgodo. https://www.youtube.com/watch?v=t8LUgCmoN24
Faktum är att LW har mördats och det är fn ingen humor i det.
Nu har vi fått förstå att du tycker det är underhållande eller att tråden tråkar ut dig så pass att du liknar SD med TG.
Jag föreslår att du byter till en humortråd där det inte har begåtts ett mord.
Så är det väl med vilket fall som helst?
Och i det enskilda fallet kanske statistiken inte är till hjälp. Det finns alltid avvikelser och fall som är så udda att det inte faller in i någon statistik.
I det här fallet kanske du tror att LW blev mördad för att hon hade en relation med en man som hon vigt?
- Motivet?
- Vem är mördaren?
Jag tror att hon blev mördad för att hon hade en relation med en kontrollerande man. Detta hade inte ändrats om hon inte hade varit pastor, om någon annan vigt SD och HD. Också oavsett om SD hade varit gift eller inte. Inga av dessa faktorer hade påverkat mordet.
Inte heller tror jag att hennes moderskap eller hennes maniska geocachande har med mordet att göra. Inte heller det faktum att hon lämnade sin pastortjänst. Inte ens om hon hade haft några andra dåliga sidor hade påverkat om hon hade mördats eller inte.
- Motivet?
Inget av ovanstående.
Enbart att gärningsmannen förlorade kontrollen över sitt offer. Hon försökte bli fri genom att försöka bygga upp en fungerande relation till någon annan.
- Mördaren?
Jag tror enbart mgm.
Om HD är involverad, tror jag att det beror på en manipulativ och kontrollernade mgm.
Eftersom det inte finns så många pastorer i Sverige, och färre är involverade i en relation med den man hon har vigt, så kommer det inte att vara betydelsefullt att räkna statistik utifrån detta fall. Inte ens om du bortser från att pastorn har vigt paret.
Möjligen skulle man kunna räkna ut hur stor risk det är att ha en relation med en gift man och hur stor sannolikhet det är att du blir mördad. Men även där kommer siffran bli låg i Sverige. I dessa siffror ligger naturligtvis inbakat alla de förhållanden där en person anser att de har ett förhållande med en person som vill och försöker lämna förhållandet, de misstänker att partnern är otrogen fast det inte stämmer (dvs våld/mord i nära relation).
I Sverige anser vi inte att det är brottsligt att vara otrogen. Inte ens om man är gift.
Däremot anser vi att det är brottsligt att mörda.
Då oavsett vad offret gjort, så länge det inte handlar om självförsvar. Jag tror att det finns förmildrande omständigheter, men där ingår inte otrohet, att ha haft ett förhållande med sin präst eller att ha varit tillsammans med en gift person som man har vigt.
Men man räknar ju inte statistik så.
Man tänker logiskt utifrån en population.
Hur många människor mördas.
Hur många är män, kvinnor, barn.
Hur stor är ökningen/minskningen.
Vilken typ av våld dör flest människor av.
Vilken typ av våld dör flest män av.
Vilken typ av våld dör flest kvinnor av.
Vilken typ av våld är vanligast osv...
Så är det väl med vilket fall som helst?
Och i det enskilda fallet kanske statistiken inte är till hjälp. Det finns alltid avvikelser och fall som är så udda att det inte faller in i någon statistik.
I det här fallet kanske du tror att LW blev mördad för att hon hade en relation med en man som hon vigt?
- Motivet?
- Vem är mördaren?
Jag tror att hon blev mördad för att hon hade en relation med en kontrollerande man. Detta hade inte ändrats om hon inte hade varit pastor, om någon annan vigt SD och HD. Också oavsett om SD hade varit gift eller inte. Inga av dessa faktorer hade påverkat mordet.
Inte heller tror jag att hennes moderskap eller hennes maniska geocachande har med mordet att göra. Inte heller det faktum att hon lämnade sin pastortjänst. Inte ens om hon hade haft några andra dåliga sidor hade påverkat om hon hade mördats eller inte.
- Motivet?
Inget av ovanstående.
Enbart att gärningsmannen förlorade kontrollen över sitt offer. Hon försökte bli fri genom att försöka bygga upp en fungerande relation till någon annan.
- Mördaren?
Jag tror enbart mgm.
Om HD är involverad, tror jag att det beror på en manipulativ och kontrollernade mgm.
Eftersom det inte finns så många pastorer i Sverige, och färre är involverade i en relation med den man hon har vigt, så kommer det inte att vara betydelsefullt att räkna statistik utifrån detta fall. Inte ens om du bortser från att pastorn har vigt paret.
Möjligen skulle man kunna räkna ut hur stor risk det är att ha en relation med en gift man och hur stor sannolikhet det är att du blir mördad. Men även där kommer siffran bli låg i Sverige. I dessa siffror ligger naturligtvis inbakat alla de förhållanden där en person anser att de har ett förhållande med en person som vill och försöker lämna förhållandet, de misstänker att partnern är otrogen fast det inte stämmer (dvs våld/mord i nära relation).
I Sverige anser vi inte att det är brottsligt att vara otrogen. Inte ens om man är gift.
Däremot anser vi att det är brottsligt att mörda.
Då oavsett vad offret gjort, så länge det inte handlar om självförsvar. Jag tror att det finns förmildrande omständigheter, men där ingår inte otrohet, att ha haft ett förhållande med sin präst eller att ha varit tillsammans med en gift person som man har vigt.
Men man räknar ju inte statistik så.
Man tänker logiskt utifrån en population.
Hur många människor mördas.
Hur många är män, kvinnor, barn.
Hur stor är ökningen/minskningen.
Vilken typ av våld dör flest människor av.
Vilken typ av våld dör flest män av.
Vilken typ av våld dör flest kvinnor av.
Vilken typ av våld är vanligast osv...
Hm, eller så blev hon mördad för att hon låg med sin väns man.
HD va nog minst sagt sur på henne.
Jag tycker du faller in under samtliga fem punkter.
Själv är jag i tråden för jag hoppas att fallet skall lösas. Kanske kan duktiga och kreativa hjärnor här på forumet föra fallet framåt. Samt att det är en bra kanal för att få information om när något händer. Ibland går jag in och rättar/för in ytterligare information i tråden när det skrivs uppenbarligen felaktigheter. Detta för att föra det konstruktiva framåt. För mig kvittar det vem som är GM bara rätt person(er) sättas bakom lås och bom. Dock känner jag avsky när det finns personer som med uppenbara agendor försöker svartmåla och dra offret ner i skiten och tycks njuta utav det. Det är bland den lägsta formen utav individer. Som när någon försökte dra in NW som given kandidat till mordet baserat på att han byggt muskler som syntes på bild. Du kanske har minne utav vem denna någon är?
Inom psykologin kallas detta (det fetade) projicering. Man kan också säga att "man ska inte kasta sten i glashus".
Det är svårt att stå ut med att den som redan har fått betala det högsta priset, dvs med sitt liv, för att någon valde att lösa sina egna problem (observera, inte L*enas problem) på ett oerhört känslokallt, egoistiskt och sadistiskt sätt.
Det känns också mycket svårt att stå ut med att för att någon valde det fruktansvärda beslutet, så får inte bara offret, utan även offrets barn utstå fruktansvärda kränkningar. I mina ögon är det som ett fortsatt sparkande på L*ena och L*enas barn.
För de efterlevande kommer det här inte sluta för att L*ena har blivit begravd, utredningen blivit klar eller för att en gm blivit fälld.
När barnen en dag tar studenten, när de träffar någon och gifter sig, när de får barn, när de behöver råd och stöd, när de blir sjuka; alla de tillfällen man behöver och vill ha sina föräldrar i sitt liv, kommer det finnas en saknad och ett hemskt minne. Mardrömmar. Kanske känner de en otrygghet i vem och vilka de kan lita på. Finns det någon som man kan lita på?
Barnen kommer också att föra över många av dessa tankar, den oro och den sorg i sina barns liv. Vad kommer de att tänka när deras barn ska bilda familj.
Priset blir högt. Generationer av smärta.
Här kan vuxna människor sitta och skriva långa inlägg om L*enas brister som att det vore fakta. Som att det var anledningen till mordet. Medan vännerna försöker skrika sig hesa att det var inte så.
En misstänkt mördare, våga inte säga ett ont ord om honom.
Eller, hur var det nu. Han var helt ointressant.
Lika ointressant som en sten.
Kanske några av de här personerna som tycker så här tycker att vi borde ändra lagarna?
Allt utifrån vilka risker och fel de som mördas tar?
Allt utifrån det som en mördare kan tänkas se som provocerande?