Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Falsk analogi.
Många flashbacktomtar säger att värdet är tekniken- som är duplikerbar. Smart.
Nejdå. Jag ska berätta en hemlighet. Värdet sätts av utbud och efterfråga.
Utbud och efterfrågan går att manipulera om de som äger majoriteten går ihop. Detta går inte att förneka, om Binance och Bitfinex skulle vilja styra marknaden så skulle de kunna göra det till stor del, t.ex.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lagertha
Tack! Publikationen behöver förtydligas och din förklaring känns rimlig. Men att man HAR 53 qubitprocessorer och kör två samtidigt är ändå stort. Och är det inte just att modulera teorier etc som kvantdatorerna kommer att kunna göra effektivt?
Vad gäller Bitcoins värde så är det ju just derivathandeln som förstör nyttan med Bitcoin. Det skulle en derivathandel kunna göra med de andra kryptovalutorna också. Jag gissar att dervathandeln ligger bakom dessa dipparna och att de planerar att låta Bitcoin dippa ytterligare för att sida göra en trevlig julbonus åt sig själva, precis som 2017.
Hur menar du? Vad spelar det för roll, om man HODLAR och har siktet 10 år framåt gör det väl ingen sklillnad om det svänger nu. Faktum är att när 21m är nådd som man kommer se resultatet av BTC om den fortfarande är #1 då.
Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
Sen pratar ni om 10år...som om det betyder nåt. En fungerande kreditmarknad var en av grundpelarna för den industriella revolutionen och har tagit oss hit.
Jag håller med det går inte att spekulera i morgondagens värde, att försöka prata om decennier framåt är som att gissa hur länge jorden kommer existera.