2019-10-24, 00:10
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xspeakit
Du låter typ som en gumma eller gubbe i 50 års åldern.
Dvs förnuftig? Tack. Jag tar åt mig av denna positiva kommentar.
Citera
2019-10-24, 00:26
Medlem
BTC har gått upp med 131% sedan Dec till idag. Det har inte kronan.
Citera
2019-10-24, 01:24
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Nja, IBM säger att Google beräknat fel hur lång tid det tar att lösa problemet med konventionella datorer, men ifrågasätter inte att Google får 53-qubitar att snurra. Dvs IBManklagar inte någon från att påstå något galet eller "fake".
Jaha? Var det inte precis det jag skrev? Dvs. slutsatserna om kvantöverlägsenhet är överdrivna.
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Värt att notera är att googles kvantdators beräkningar är fake enligt IBM.
https://www.technologyreview.com/s/6...fast-says-ibm/

Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Det vet vi inte, men troligtvis kommer pBFT valutor, som Libra, ganska snabbt kunna bli mainstream i en helt annan omfattning än bitcoin eller PoW / PoS initiativ.

Möjligt, men bitcoin kommer att finnas i flera år till. Ingen oro nu.
Citera
2019-10-24, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
BTC har gått upp med 131% sedan Dec till idag. Det har inte kronan.

Kronan har inte heller förlorat hälften av sitt värde något bitcoin har gjort från 2017 till idag.

Faktum att det kunde gå från 18-19k $ till runt 3k$ betyder att det även kan hända igen och det finns stora riskter associerade.
Citera
2019-10-24, 06:57
Medlem
tlcswes avatar
Ingen köper väl bitcoin i tron om att det ska bli ett accepterat betalningsmedel?
Citera
2019-10-24, 07:11
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Har den slutat att användas på svarta marknaden? Lättare spårat av staten på något sätt?

Där av fallet. Spekulerar bara. Kan inget om kryptovalutors värdemekanismer.
Så skulle det naturligtvis kunna vara (även om jag knappast tror det), men det är i så fall ändå tillgång och efterfrågan som styr priset på Bitcoin.

Om statsmakterna i olika länder på något sätt lyckas med att börja spåra transaktioner som görs med Bitcoin så skulle med största sannolikhet Bitcoin tappa väldigt mycket i värde. Om det ens är möjligt vet jag inte, men man ska aldrig säga aldrig.

Läste någonstans att en del verkar tro att det inte var en person som skapade Bitcoin utan att det istället var t ex NSA. Om så skulle vara fallet så kan man ju fråga sig om en organisation som NSA verkligen skulle skapa något som de inte har kontroll över, dvs kan spåra t ex transaktioner på något sätt.
Citera
2019-10-24, 07:14
Medlem
EyesWideShuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe
Ingen köper väl bitcoin i tron om att det ska bli ett accepterat betalningsmedel?
Jo, jag tror det är precis det många människor gör. De spekulerar i att Bitcoin är framtidens betalningsmedel och här gäller det att hoppa på tåget och investera för att tjäna pengar.
Senast redigerad av EyesWideShut 2019-10-24 kl. 07:29.
Citera
2019-10-24, 07:26
Medlem
Ouuuf, tänkte köpa den 15:e! Fan vilken tur.
Citera
2019-10-24, 07:33
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlcswe

Bli? det är accepterat, inte överallt, men ja det finns butiker så som te.x Webbhallen som tar emot BTC som betalning.
Citera
2019-10-24, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Jaha? Var det inte precis det jag skrev? Dvs. slutsatserna om kvantöverlägsenhet är överdrivna.

Meningen du skrev tolkar jag som att kvantberäkningen är fake, det är den inte. Problemet är dåligt valt och dåligt motiverat, men det underminerar inte bedriften, såvida inte bedriften ska bedömas utifrån ett QS perspektiv.
Citera
2019-10-24, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegroidMongoloid
Bli? det är accepterat, inte överallt, men ja det finns butiker så som te.x Webbhallen som tar emot BTC som betalning.

Nja, nu slirar vi på begrepp. Säg en butik där du kan handla med BTC i kassan (fysiskt, ej beställning)?
Citera
2019-10-24, 08:08
Medlem
johanjosefssons avatar
BitCoin fortsätter att imponera ser jag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in