2019-10-24, 01:02
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Som du själv skrev så tycker de flesta män såhär och de förstår också saker och ting förbi sina drifter. Det finns ju en anledning till att män lever i relationer med kvinnor överhuvudtaget, det är inte så att någon tvingar dem.
Men du talar för döva öron här, Babianen och några till här saknar mest troligt förmåga att känna på riktigt. Eller har blivit totalt förbittrade och kan av den anledningen inte känna eller förstå.

Det är väl det att när jag tittar runt i min närmsta omgivning så ser jag inga kvinnor och män som är "lyckliga". Kärlek existerar inte vad jag sett, tyvärr.

Alla relationer bygger på att någon underkastar sig. Då får man en relation där den ene är ständigt rädd.

Om ingen underkastar sig blir det enorma bråk och konflikter.

Men du kanske bor i Disneyworld där allt är som i sagans värld?
Citera
2019-10-24, 06:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Nej, att köpa sex och att köpa någons njure är väl för guds skull ljusår ifrån varandra. Man köper inte en kropp eller en del av en kropp som man sen får ta med sig hem när man köper sex. Jag förstår inte ens hur du kunde komma på den liknelsen, så jag vet inte vad mer jag ska säga om det.

Jo jag försökte hitta någonting som handlar om samma grund, alltså att köpa någons inre delar.
Citera
2019-10-24, 06:11
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Vilket straff tycker du en våldtäktsman ska ha? Hängning? Strafftid? Livstid?
Ska man ta hänsyn till om personen som begick våldtäkten gjorde det för att det inte fanns några bordeller? Eller om han var psykiskt sjuk? Ska personen kastreras?

Förlåt, jag var på skämthumör. Jag menade inte att dra in dig i mitt sinnesförvirrade resonemang. Jag vet ju att du ogillar när man kör ut okända kvinnor i skogen och köper sex av dem, framförallt om de är omyndiga.

Angående knulldockor så tror inte jag det är så bra att män och kvinnor inte behöver varandra, vilket blir fallet om man isolerar sig på pojkrummet med en docka. Känns inte som att psykiskt instabila personer ska isolera sig med dockor. Känns som man stannar i sin mentala utveckling.

Jag är också rädd för att det blir en "annabelle" historia av det hela om en psykiskt sjuk sitter och pratar med dockor om dagarna.

Dessutom kan en hora erbjuda många tjänster som en docka inte kan. Smisk & pisk exempelvis..

Jag har undersökt möjligheterna till att köpa en hora till lägsta pris och närmsta lagliga bordell är i Danmark, 6 timmars tågresa och åker man över dagen så behöver man inte bo på hotell + att man får 10% rabatt på tågresan om man är sjukpensionär.

Då kan en halvtimme med en hora i Köpenhamn kanske gå 2000 kr i bästa fall. Och i bästa fall är man hemma igen på 15 timmar.

Tycker du det finns några anledningar att avstå från en sådan tripp? Räkna gärna upp alla anledningar du kan för att man bör avstå.

Nej, jag tycker inte att det finns någon anledning att avstå i ditt fall så som du beskriver det i inlägget här.
Eftersom prostitition är lagligt i Danmark och Danmark är ett land i välstånd med hyfsat fungerande rättssystem så tycker jag att det är bättre att välja Danmark än t.e.x. öststatsländer.
Citera
2019-10-24, 06:14
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Tyvärr är du ute och cyklar. Finns hur mycket prostitution i EU & Sverige. Inga problem att hitta om du vill. En kontrollerad so ex Nederländerna är mycket säkrare för båda parter. Des utom minskade till någon mån våldtäkter . Åk, till Tyskland, Spanien ja hela Europa får du se.

Det finns och har funnits stora problem som rapporterats gällande bordellverksamhet i både Nederländerna och Tyskland. Kriminalitet, droger e.t.c.
Citera
2019-10-24, 06:16
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Det är väl det att när jag tittar runt i min närmsta omgivning så ser jag inga kvinnor och män som är "lyckliga". Kärlek existerar inte vad jag sett, tyvärr.

Alla relationer bygger på att någon underkastar sig. Då får man en relation där den ene är ständigt rädd.

Om ingen underkastar sig blir det enorma bråk och konflikter.

Men du kanske bor i Disneyworld där allt är som i sagans värld?

Ja det verkar som att jag gör det i jämförelse. Jag har många par och familjer som verkar lyckliga, iallafall hyfsat lyckliga. Ingen är väl lycklig alltid? Bråk och problem kommer alltid uppstå?
Det gör väl ingenting att man bråkar lite?
Man blir arg, ger varandra en blåsning, smäller kanske igen en dörr efter sig, sedan är det lugnt igen efter en tio minuter.
Så är ju livet.
Citera
2019-10-24, 06:46
Medlem
Citat:
Det finns och har funnits stora problem som rapporterats gällande bordellverksamhet i både Nederländerna och Tyskland. Kriminalitet, droger e.t.c.

Skillnaden är att dessa problem är betydligt mindre där och avslöjas snabbt. Extremt begränsad marknad som inte är speciellt lönsam. De prostituerade har dessutom pensioner, fria hälsoundersökningar mm. I Sverige blir prostituerade misshandlade och rånade, och vågar inte gå till polisen. Det är inga vidare argument du för här.
Citera
2019-10-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Men förr i tiden var det också lagligt för män att våldta sina fruar. Så när en man hade gift sig var han garanterad sex.

2) Män som gör misstaget att gifta sig idag får inget sex.

Men det finns (i princip) inga kvinnor som vill ha sex med män gratis. Även civila kvinnor vill ju ha betalt.

1) Då kommer vi alltid ha Thailand.

2) Och när fler kvinnor börjar hora i Kina och Indien får du hålla i hatten.

1) Självklart finns det behov. Män i nordiska länder får mindre sex än män i andra delar av Europa.

2) Har du sex utanför äktenskapet idag kan du nästan räkna med en våldtäkts-anmälan.

3) Förbudet mot sexköp var en generations-grej. Yngre människor har inte samma problem med sex som de äldre. Det gäller både män och kvinnor.
Förr i tiden blev kvinnor psykiskt sjuka och skickades en mass till kliniker som botade deras hysteri genom att ta bort livmodern efter det blev de lugna och följsamma hjälpte inte hysterektomin fanns ju nästa steg lobotomi i lindrigare fall fanns laudulum
Citera
2019-10-24, 09:51
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Jo jag försökte hitta någonting som handlar om samma grund, alltså att köpa någons inre delar.

Är sex så hemskt att du jämför det med att skära ut en njure?

Vad för slags män har du haft sex med? Jabba the Hutt?
Citera
2019-10-24, 09:56
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ja det verkar som att jag gör det i jämförelse. Jag har många par och familjer som verkar lyckliga, iallafall hyfsat lyckliga. Ingen är väl lycklig alltid? Bråk och problem kommer alltid uppstå?
Det gör väl ingenting att man bråkar lite?
Man blir arg, ger varandra en blåsning, smäller kanske igen en dörr efter sig, sedan är det lugnt igen efter en tio minuter.
Så är ju livet.

Om de är hyfsat lyckliga kanske det beror på att mannen köper sex vid sidan av?
Citera
2019-10-24, 10:19
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Det är inte samma grund överhuvudtaget. På vilket sätt köper man någons inte delar när man köper sex? Får man ta med sig kvinnans könsorgan hem och sedan ha det i sin ägo för all framtid?

Sorry moment, du vet att jag tycker om dig men här är du verkligen ute och cyklar på djupt vatten.
Citera
2019-10-24, 10:20
Medlem
Citat:
Om de är hyfsat lyckliga kanske det beror på att mannen köper sex vid sidan av?
Med tanke på att människan ägnar i snitt 0,45 % av sin tid åt att ha sex lär det inte vara sexköp som gör mannen lycklig i sina relationer utan snarare de övriga 99,55 %
Citera
2019-10-24, 12:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med tanke på att människan ägnar i snitt 0,45 % av sin tid åt att ha sex lär det inte vara sexköp som gör mannen lycklig i sina relationer utan snarare de övriga 99,55 %

Otroligt korkat resonemang. Begriper du någonting överhuvudtaget av vad som framförts i den här tråden?

Man ägnar bara 0,45 % av sitt liv åt sex, därför är sex en försumbar del av livet?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in