Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Detta räcker ju som bevis för att bitcoin aldrig kan användas till vardags, för att t.ex handla saker. Vem kan ha en enda krona sparad i bitcoin för kommande köp om värdet sjunker 8% under en kortare period.
bitcoin är alltså bara till för spekulanter.
Eftersom bitcoin inte har någon bakomliggande garant utan bara spekulanter så är den identisk med ett kedjebrev. Om den kunde användas till vardags så föll det argumentet, men som sagt kan jag bevisa att inga svenssons använder bitcoin aldrig kommer att användas av svensson.
Med tanke på facebooks misslyckande att slå sig in i bitcoin-land så borde alla med bitcoins hemma dra öronen åt sig. Facebooks libra hade iallafall haft ett av världens högst värderade aktiebolag som garant. Och det gick ändå inte att få med sig paypal m.fl.
Citat:
Ursprungligen postat av
Oh-be-wan
Bitcoin är värdelöst bajs. bara lite oanvändbar datorkod.
Citat:
Ursprungligen postat av
Normalsaltatsocker
Det hela känns mer som ett pyramidspel.
Tja, mitt egna företag gick i konkurs 2016. Stora skulder blev kvar (skulder till leverantörer, lån och en skatteskuld på ca 1 miljon, ca 2.5 miljoner totalt) , men jag lyckades plocka undan ca. 800'000 som jag undanhållit KFM genom att investera på olika sätt. 300'000 köpte jag BTC för när kursen stod i ca. 1100$, så hade ca 30 BTC då. När Bitcoin nästan stod som högst sålde jag ca 20 BTC som jag har knutit i dollar, dvs jag har nästan 3 miljoner SEK i Tether mfl valutor knutna till dollarkursen, jag har två betalkort/VISA-kort med några hundratusen på till daglig konsumtion, jag lever bra på de pengarna utan att jobba eller lyfta en krona i bidrag och har 10 BTC kvar ändå (värda ca 500'000 nu, men med gott hopp om att de kommer att mångdubblas till en pensionsförsäkring).
Och säger samma som många här, om BTC går under $5000 så kommer jag att köpa in mig igen rejält!
Det ska tilläggas att jag har noll koll på programmering, kod, hur man beräknar ett block osv. Hade bara turen att få tips om Bitcoin vid rätt tillfälle.