2019-10-23, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Instämmer.
Eftersom silverfisken för utseendet på tal gällande LW,s raggningar så kan man verkligen fråga sig hur "kvinnorna" ser ut som tycker hon var vacker?

Berätta nu vilka raggningar LW körde med, vilka som blev "utsatta" för det. Kanske var du en av dem som valde att misstolka LWs vänlighet som en flirt? Det är lätt att tro det när man läser in din undertryckta ilska, inte minst som du svarade mig senast...

Män och kvinnor tänker inte alltid på samma sätt, det borde du som en vuxen individ begripa kan jag tycka.
Citera
2019-10-23, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Citat:
I åklagarens framställan kommer det även fram att 45-åringens försvarsadvokat har begärt att få material undersökt hos Nationellt forensiskt center (NFC)

"Försvaret har begärt kompletterande teknisk undersökning från NFC och där skickas material in idag", skriver åklagaren.

Är det någon som vågar sig på att gissa vad detta kan handla om? Vad kan det vara för material som försvaret vill ha undersökt?
Citera
2019-10-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Någon som kan citera ur denna låsat artkel?

"Misstänkt för Hjärstamordet vill att fler saker undersöks – går med på att vara fortsatt häktad"

https://www.na.se/logga-in/misstankt-for-hjarstamordet-vill-att-fler-saker-undersoks-gar-med-pa-att-vara-fortsatt-haktad

Ja, nu har han presenterat sitt ESS.

Räkna med ett gäng knasiga idéer som innebär att SD tror att han ska få komma ut och lufta sig lite. Han ser fram emot att kunna se ut genom fönstren i krimvårdens fordon och att få visa upp sina olika teser på plats bakom planket. Grannar! Håll utkik och smygfilma!
Citera
2019-10-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Intressanta spekulationer och teorier! Jag har idag även funderat på om ägarförhållanden vad gäller bilen (jag funderade kring i mitt inlägg) kan ha varit ett känsligt ämne för någon? Gissar att det var Forden (vilken SD numera står som ägare på) som togs i beslag av polisen då SD och HD reste till USA? Om så var fallet borde ju bilen vara väl genomsökt av utredarna, kan man tycka. Hoppas ALLT kring fordonet är kontrollerat.
Jag har hört att de delar på bilen. Den har setts stå vid båda deras adresser.

Utanför SD's hus står en orange cementblandare på tal om ombyggnationer..
Citera
2019-10-23, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Det har skrivits ett flertal gånger i tråden, att någon ringde
till SD på morgonen, förmodligen efter det att UW + barn
tillkallats, när det upptäcktes att LW var borta.

Kan ju vara så att ett av barnen, Ar*n, som vi väl vet säkert
sov därför inför sitt födelsedagsfirande, eller om något av
de två andra barnen sov hos LW (oklart om EW och/ eller NW
också sov där, olika uppgifter har framkommit) - kan ha hört
och känt igen SD:s röst i hemmet på måndagskvällen.

Kanske även sett honom i huset? Eller genom fönstret från
ovanvånigen sett mamman och SD stå utanför huset och
samtala?

Att man av den anledningen kontaktade SD för att ev få
vetskap om han visste något av värde gällande försvinnandet,
för att han kunde vara den siste som träffat LW i livet?

Kanske stod datorn igång och de kunde se deras digitala kontakt?
Citera
2019-10-23, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, det här får jag ta på mig. Jag skrev alltså felaktigt att det var en bekräftad uppgift, dvs. att det var fakta, att SD hade haft en digital kontakt med LW på kvällen den 14/5 2018. Men som 'notknapparen' mycket riktigt påpekar så vet vi alltså inte om det här stämmer:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag har fått förklara några gånger nu att jag hade fel, och jag kommer säkert att få anledning att göra det igen.
Du lyckas få det fel igen. Helt enastående. Du skrev att notknapparen sagt att de inte hade digital kontakt mordkvällen.
Jag börjar på riktigt tro att du driver med alla här och inte är så korkad som du framställer dig själv.
Du , snoris och glorious, SDs nya försvarsteam.
Senast redigerad av glendale 2019-10-23 kl. 20:44.
Citera
2019-10-23, 20:58
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Du lyckas få det fel igen. Helt enastående. Du skrev att notknapparen sagt att de inte hade digital kontakt mordkvällen.
Jag börjar på riktigt tro att du driver med alla här och inte är så korkad som du framställer dig själv.
Nej, så har jag väl aldrig skrivit. Citera gärna det inlägget då i så fall.

Sedan förstår jag inte riktigt på vilket sätt du menar att jag skulle "försvara" SD. Om det stämmer att han har haft en digital kontakt med LW på kvällen den 14/5 så kan det ju helt klart ha uppfattats som en besvärande omständighet för honom. Men om han säger att han har haft en sådan kontakt fast han inte har haft det, då är väl det minst lika skumt.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-23 kl. 21:07.
Citera
2019-10-23, 21:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu har du nog helt blandat ihop olika personer.

Sorry! Svarade på fel inlägg
Citera
2019-10-23, 21:05
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Är du säker på att det är hoppsann som ville att det ska verka som att L*ena slutade som pastor pga skilsmässan?
Det är inte glorious du tänker på?

Råkade citera fel person. Menar givetvis till glorious 😕
Citera
2019-10-23, 21:28
Medlem
Citat:
Nej, så har jag väl aldrig skrivit. Citera gärna det inlägget då i så fall.

Sedan förstår jag inte riktigt på vilket sätt du menar att jag skulle "försvara" SD. Om det stämmer att han har haft en digital kontakt med LW på kvällen den 14/5 så kan det ju helt klart ha uppfattats som en besvärande omständighet för honom. Men om han säger att han har haft en sådan kontakt fast han inte har haft det, då är väl det minst lika skumt.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vilka är de här 8 teorierna du hänvisar till?
Mig veterligen har du inte nämnt eller räknat upp dessa tidigare.
Du kan ju inte bara slänga ur dig saker och lite löst hänvisa till andra skribenter.
Så du kan väl försöka precisera vad du åsyftar?

Jag hjälper dig gärna, fyll i efter de nedanstående sifforna:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
… [ Visa mer ]

Citat:
Ja, det här får jag ta på mig. Jag skrev alltså felaktigt att det var en bekräftad uppgift, dvs. att det var fakta, att SD hade haft en digital kontakt med LW på kvällen den 14/5 2018. Men som 'notknapparen' mycket riktigt påpekar så vet vi alltså inte om det här stämmer:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Jag har fått förklara några gånger nu att jag hade fel, och jag kommer säkert att få anledning att göra det igen.

Varför vägrar du svara på det du själv skrivit?
Både jag och panzer vill veta vilka de 8 olika, motsägelsefulla motiven du skriver om.
Men du vägrar svara.
Är du verkligen bara här för att störa och förstöra eller är du helt enkelt psykiskt sjuk?
Citera
2019-10-23, 21:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale

Jag har ALDRIG försvarat SD!!!!
Citera
2019-10-23, 21:55
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Några tankar kring att LW vigde HD och SD:

En del anser att det var alldeles särskilt omoraliskt av LW att inleda ett förhållande med SD som hon ju vigt.

Andra menar att hon hade rätt att göra som hon ville - typ - och att det var SD som stod för det omoraliska iom att han bedrog sin fru.

Motivet till mordet skulle, enligt somliga, kunna stå att finna i LWs agerande.

Jag skulle kunna gå med på detta OM det vore så att MGM och MGK vore STARKT TROENDE, vilket inte alls verkar vara fallet. Tvärtom.

Då tycker jag för min personliga del att hela resonemanget faller. Motivet kan inte sökas i LWs eventuellt ”okristna” beteende om inte GM/GK lägger den religiösa värderingen i vågskålen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in