2019-10-23, 12:45
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om det stämmer att du inte känner någon i Örebro så skulle du knappast outa dig genom att ge exempel på frikyrkor.
Om du har ljugit och finns i Örebrotrakten så förstår jag att du vill hålla tyst.

Varför anklagar du andra för att skydda någon kyrkas rykte?
Det är du som skyddar dess rykte när du först berättar om bisarra regler och sedan inte talar om vilken kyrka det gäller.
Du inser kanske också att kyrkans regler är många år efter sin tid (om det inte bara handlar om dina fantasier).

Det handlar om att du ville få det att framstå som att Lena fick sluta som pastor pga skilsmässan. Vilket inte stämmer.
Citera
2019-10-23, 14:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det handlar om att du ville få det att framstå som att Lena fick sluta som pastor pga skilsmässan. Vilket inte stämmer.

Är du säker på att det är hoppsann som ville att det ska verka som att L*ena slutade som pastor pga skilsmässan?
Det är inte glorious du tänker på?
Citera
2019-10-23, 15:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Nu har du nog helt blandat ihop olika personer.
Citera
2019-10-23, 15:09
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Nu har jag inte skrivit någonting om de regler som fanns i LW:s frikyrka.
Det jag kritiserat är Glorious generella beskrivning av reglerna i frikyrkor.
Jag tror att dessa regler bara stämmer in på de mest sektliknande frikyrkorna och att de inte är relevanta för frikyrkan LW hörde till.
Förstår du skillnaden?

Det är Glorious beskrivning av LW:s frikyrkoförsamling (där hen inte ens har varit) jag kritiserar.
Jag har inte kritiserat hennes frikyrka.
Min kritik riktade sig mot din beskrivning av frikyrkor i allmänhet.
Jag tror att din beskrivning gäller de frikyrkor som är sektliknande.

Jag skiter i vad du tror eftersom du
alltid väljer att tro att verkligheten är så
som du vill att den ska vara. Det
samma gäller allt som skrivs om LW.
Om det inte stämmer med det du vill tro så
tror du inte på det utan anklagar postaren
för att ljuga.

De exempel på pastorer som fått sluta
sina tjänster efter skilsmässa kommer
från samma trossamfund som LW
tillhörde. Equmeniakyrkor.
Citera
2019-10-23, 15:19
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Att de olika trådteorierna om SD är inbördes motstridiga är väl allmänt känt, och kanske inte jätteintressant. Min poäng i det inlägg du syftar på här var alltså att ingen riktigt verkar ha förstått den motivbild som åklagaren tycks insinuera.

Vilka är de här 8 teorierna du hänvisar till?
Mig veterligen har du inte nämnt eller räknat upp dessa tidigare.
Du kan ju inte bara slänga ur dig saker och lite löst hänvisa till andra skribenter.
Så du kan väl försöka precisera vad du åsyftar?

Jag hjälper dig gärna, fyll i efter de nedanstående sifforna:
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
Citera
2019-10-23, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ska bara lägga in en brasklapp här att det inte är säkert att SD är en förstagångsförbrytare om han begått mordet. Vi vet ju väldigt lite om hans tidigare liv.

Helt rätt! Du har rätt i att hela hans tidigare liv i Västerås tycks vara ett totalt carte-blanche, bortsett från simningen. Polisen har nog bättre koll.

Mitt inlägg om förstagångsförbrytare var främst till Snoris.
Citera
2019-10-23, 15:29
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, vänligen visa det inlägget.
Suck, jag vet inte hur du vänder och vrider på det som står i media eller som skribenter har skrivit. Det blir knappt igenkännbart efter dina tolkningar.

Hur du än torktumlar och manglar det jag har skrivit och spottar ut en liten "tuffs", så vet jag ändå vad jag själv tror och tänker.

Instämmer. Efter varje ny information från media lyckas göra D tolkningar ungefär som fan läser bibeln.
Jag har varit mycket övertydlig när jag lagt ut citat från media eller från ha offentliga handlingar för att just sådana misstag ska kunna undvikas....men icke...suck
Citera
2019-10-23, 16:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Ska det vara så svårt att förstå att om LW var duktig och bra på andra för mordet ovidkommande saker inte är intressant. Hon hade säkert gulliga sidor men förklara gärna vad fan det har med mordet att göra?

Det är hyckleri och vimsigt att, i en krimtråd, låtsas stå upp för LW genom att dölja det som är intresse för tråden/mordet. Bör påminna om trådens syfte Brott och kriminalfalltråd med rubrik "Lena Wesström försvunnen hittad död" där framställandet av BO i fina ord inte är avsikten .

Vad som är intressant är vad som triggat den/dom som aldrig tidigare visat prov på den okontrollerade våldsamhet som tog hennes liv. Fallet Wesström sticker ut på flera sätt därför passar roks- mallarna särskilt illa.

Du och dom andra knäppisarna bör göras medvetna om att "betett sig mycket illa" och strofs "extrema saker" SD påstått utsatt LW för har sin grund i försöken att stoppa LW,s envisa vägran att lämna paret ifred. Bilincidenten var INGEN tillfällighet utan ett var ett utpräglat personlighetsdrag hos LW . Att tvinga sin vilja på andra människor.

Om man är någotsånär redig så förstår man att dom desperata försöken att utmåla SD som galen avser att mörka bort LW,s aktiviteter i triangeldramat. Ty det är det enda sättet att få bort och förtiga motivet till mordet.

Efter att deltagit i denna tråd i snart 1,5 år är jag övertygad om att några av er som lägger mest energi på att, genom hån och spe, och i kaffesumpen-loggarna läsa in småknäppa SD som fullständigt galen är jag övertygad om har större psykiska problem än honom.

Nu är det ju så att det av frivården rekommenderats en P7:a. Och det finns säkert en anledning till det, då det inte per automatik görs ens i mordfall. Så vi får se vad den leder till. Jag med flera tycker att han uppvisar ett märkligt och motsägelsefullt beteende. Och jag blir inte förvånad om det visar sig att han har någon form av personlighetsstörning.

Och likt en papegoja upprepar du samma information i inlägg efter inlägg. Wall of text med juridiskt klipp-o-klistra-information.

Din karriär i tråden, ja på hela fb är ju s.a.s rätt ensidig, som jag (och säkert numera flera med mig) noterat: nu uppe i 1560 inlägg, och alla denna tråd. Detta engagemang och dina känslomässiga reaktioner är oproportionerliga och jag tror att du att du haft kontakt med BO eller GM irl.

Det hjälper föga din trovärdighet att du hänvisar till dina meddebattörer som ”knäppisar” eller ”batiktanter”, och att du i nästan varenda inlägg kör med häskartekniker (främst förlöjligande)
https://www.diakonia.se/Engagera/Varderingsovningar/harskartekniker/

Oavsett vad som föranledde mordet på Lena så kan man ändå välja i vilka ordalag man omtalar offret. Dina åsikter i fallet får inte mer tyngd för att du använder grova ord eller könsord.
Citera
2019-10-23, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Nu är det ju så att det av frivården rekommenderats en P7:a. Och det finns säkert en anledning till det, då det inte per automatik görs ens i mordfall. Så vi får se vad den leder till. Jag med flera tycker att han uppvisar ett märkligt och motsägelsefullt beteende. Och jag blir inte förvånad om det visar sig att han har någon form av personlighetsstörning.

Och likt en papegoja upprepar du samma information i inlägg efter inlägg. Wall of text med juridiskt klipp-o-klistra-information.

Din karriär i tråden, ja på hela fb är ju s.a.s rätt ensidig, som jag (och säkert numera flera med mig) noterat: nu uppe i 1560 inlägg, och alla denna tråd. Detta engagemang och dina känslomässiga reaktioner är oproportionerliga och jag tror att du att du haft kontakt med BO eller GM irl.

Det hjälper föga din trovärdighet att du hänvisar till dina meddebattörer som ”knäppisar” eller ”batiktanter”, och att du i nästan varenda inlägg kör med häskartekniker (främst förlöjligande)
https://www.diakonia.se/Engagera/Varderingsovningar/harskartekniker/

Oavsett vad som föranledde mordet på Lena så kan man ändå välja i vilka ordalag man omtalar offret. Dina åsikter i fallet får inte mer tyngd för att du använder grova ord eller könsord.

Du har rätt. Innehållet i länken bekräftar dessutom det som alla kvinnor/tjejer vet - deras upplevelser av verkligheten.

Ett exempel är att några postare här (även kvinnliga!) verkar anse att Lena flörtade med män. För att hon log och såg dem i ögonen när hon pratade med dem... och då var hon "lösaktig" eller som SD sa: "oskicklig med män".

En mindre vacker kvinna med exakt samma beteende skulle inte klassas som flörtig. Att stämpla kvinnor med den sortens epitet som LW har tilldelats här visar bara att en kvinna inte får vara sig själv av risken att nedvärderas. Särskilt inte om hon dessutom är vacker som Lena var.

Fattar inte varför en kvinna ska straffas för att män får intima tankar om henne. Hur kan det vara kvinnans fel?
Citera
2019-10-23, 17:50
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Du har rätt. Innehållet i länken bekräftar dessutom det som alla kvinnor/tjejer vet - deras upplevelser av verkligheten.

Ett exempel är att några postare här (även kvinnliga!) verkar anse att Lena flörtade med män. För att hon log och såg dem i ögonen när hon pratade med dem... och då var hon "lösaktig" eller som SD sa: "oskicklig med män".

En mindre vacker kvinna med exakt samma beteende skulle inte klassas som flörtig. Att stämpla kvinnor med den sortens epitet som LW har tilldelats här visar bara att en kvinna inte får vara sig själv av risken att nedvärderas. Särskilt inte om hon dessutom är vacker som Lena var.

Fattar inte varför en kvinna ska straffas för att män får intima tankar om henne. Hur kan det vara kvinnans fel?
Verkar anse??
Sån rappakalja!
Påstår du att LW knullade med ögonen?
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-23 kl. 17:52.
Citera
2019-10-23, 17:50
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko

Det är inte LW's fel att hon mördades..
Har SD och HD perceptionsstörningar ?
Citera
2019-10-23, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
'notknapparen' menar alltså att uppgiften varken är bekräftad av polis, åklagare eller media. Och där har hon ju faktiskt en poäng, att det bara är en tråduppgift (även om jag personligen kan tycka att uppgiften ändå känns trovärdig på något sätt).
Du inser inte själv att ditt slarviga sätt att tolka, omskrivningar och högst godtyckligt sätt att redigerar uppgifter skadar tråden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in