Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Ska det vara så svårt att förstå att om LW var duktig och bra på andra för mordet ovidkommande saker inte är intressant. Hon hade säkert gulliga sidor men förklara gärna vad fan det har med mordet att göra?
Det är hyckleri och vimsigt att, i en krimtråd, låtsas stå upp för LW genom att dölja det som är intresse för tråden/mordet. Bör påminna om trådens syfte Brott och kriminalfalltråd med rubrik "Lena Wesström försvunnen hittad död" där framställandet av BO i fina ord inte är avsikten .
Vad som är intressant är vad som triggat den/dom som aldrig tidigare visat prov på den okontrollerade våldsamhet som tog hennes liv. Fallet Wesström sticker ut på flera sätt därför passar roks- mallarna särskilt illa.
Du och dom andra knäppisarna bör göras medvetna om att "betett sig mycket illa" och strofs "extrema saker" SD påstått utsatt LW för har sin grund i försöken att stoppa LW,s envisa vägran att lämna paret ifred. Bilincidenten var INGEN tillfällighet utan ett var ett utpräglat personlighetsdrag hos LW . Att tvinga sin vilja på andra människor.
Om man är någotsånär redig så förstår man att dom desperata försöken att utmåla SD som galen avser att mörka bort LW,s aktiviteter i triangeldramat. Ty det är det enda sättet att få bort och förtiga motivet till mordet.
Efter att deltagit i denna tråd i snart 1,5 år är jag övertygad om att några av er som lägger mest energi på att, genom hån och spe, och i kaffesumpen-loggarna läsa in småknäppa SD som fullständigt galen är jag övertygad om har större psykiska problem än honom.
Nu är det ju så att det av frivården rekommenderats en P7:a. Och det finns säkert en anledning till det, då det inte per automatik görs ens i mordfall. Så vi får se vad den leder till. Jag med flera tycker att han uppvisar ett märkligt och motsägelsefullt beteende. Och jag blir inte förvånad om det visar sig att han har någon form av personlighetsstörning.
Och likt en papegoja upprepar du samma information i inlägg efter inlägg. Wall of text med juridiskt klipp-o-klistra-information.
Din karriär i tråden, ja på hela fb är ju s.a.s rätt ensidig, som jag (och säkert numera flera med mig) noterat: nu uppe i 1560 inlägg, och alla denna tråd. Detta engagemang och dina känslomässiga reaktioner är oproportionerliga och jag tror att du att du haft kontakt med BO eller GM irl.
Det hjälper föga din trovärdighet att du hänvisar till dina meddebattörer som ”knäppisar” eller ”batiktanter”, och att du i nästan varenda inlägg kör med häskartekniker (främst förlöjligande)
https://www.diakonia.se/Engagera/Varderingsovningar/harskartekniker/
Oavsett vad som föranledde mordet på Lena så kan man ändå välja i vilka ordalag man omtalar offret. Dina åsikter i fallet får inte mer tyngd för att du använder grova ord eller könsord.